ציפוי שיניים קריסטל – למה צריך להיזהר מזה ומה צריך לקחת בחשבון

e

ציפוי שיניים קריסטל – למה צריך להיזהר מזה ומה צריך לקחת בחשבון

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

בשנים האחרונות, עם הפיכתם של ציפויי השיניים לטיפולים רווחים בארץ ובעולם, נראה כי תחום האסתטיקה הדנטלית הולך ונשטף במושגים, שמות ומונחים נוצצים, אשר מבלבלים את המטופלים ועשויים אף להטעות אותם במכוון. כך, למשל, אנו נתקלים בשמות שונים המתארים טיפול אחד: לדוגמה, ציפויי חרסינה, הנקראים במרפאות מסוימות "חרסינה-וניר" ובמרפאות אחרות "למינייט-וניר", או ציפויי קומפוזיט, המכונים במרפאות אחדות "ציפויים קומפוזיטיים" ובקליניקות אחרות "ציפויים ננו-קרמיים" או "ציפויי קריסטל". מאחר שמדובר בטיפול בלתי-הפיך, אשר כולל השחזה של השיניים ואיבוד של חומר שן, חשוב מאוד לחקור וללמוד את התחום לפני ביצוע הטיפול. מה שהתחיל כטיפול לעשירים בלבד, שרצו להשיג לעצמם "הוליווד סמייל", הלך ונעשה בשנים האחרונות טיפול רווח שכל אדם בעולם המערבי יכול להרשות לעצמו. ואולם, מאחר שמדובר בשוק פרוץ ונטול פיקוח יסודי, ישנן קליניקות המטעות את המטופלים ואשר מבטיחות להם תוצאות נוצצות במחירים מופקעים – בלי לספר את כל האמת.

מהו ציפוי שיניים קריסטל?

אף על פי שזהו אכן שם מצוין לציפוי שיניים בוהק, בחינה מעמיקה של הטיפול המוצע במרפאות שונות בארץ ובעולם מעלה מסקנה די עגומה: ציפויי הקריסטל הננו-קרמיים, אשר מבטיחים למטופלים חיוכים נוצצים וצחורים, הם לא יותר מציפויי קומפוזיט מסורתיים. כבודם של ציפויי קומפוזיט במקומם מונח: נראה כי מטופלים רבים שבעי רצון מהתוצאות של ציפויים אלה, אולם מדובר בטיפול זול יחסית (לעומת ציפויי חרסינה מסוגים שונים), שהמיתוג שלו בתור "ציפוי קריסטל" מאפשר לקליניקות לבצע במודע מהלך לא אתי: הן מוכרות ציפויי קומפוזיט במחירים של ציפויי חרסינה.

מהו ציפוי קומפוזיט ולמה הוא זול יותר מציפויים אחרים?

ציפוי קומפוזיט הוא טיפול המבוסס על שימוש בחומרים קומפוזיטיים, דהיינו חומרים המופקים משרף ואשר נמצאים כבר עשרות שנים בשימוש ברפואת שיניים. למעשה, מדובר על החומר המשמש לביצוע סתימות לבנות ומילוי שיניים. זהו חומר עמיד וחזק ביותר שלא נוטה להתנתק מן השיניים או להישבר ואשר עשוי להיוותר במקומו במשך חמש עד 10 שנים. עם זאת, מדובר בחומר "פשוט" יחסית, ובשל כך, המחיר שלו נמוך פי שלושה או ארבעה ביחס למחירים של ציפויים יוקרתיים – ציפויי חרסינה.

החיסרון המהותי ביותר של ציפוי קומפוזיט, ואחת הסיבות המרכזיות למחירו הנמוך, נוגע לעובדה שהוא לא עמיד בפני שינויי צבע וניזוק בעקבות מפגש עם חומרים מכתימים כמו קפה, ניקוטין, אלכוהול וכדומה. לעומת ציפויי חרסינה מסוגים שונים, כמו למינייט, לומינירס או Emax, אשר נודעים בשל העובדה כי הם עמידים, חזקים ולא משנים את צבעם לאורך זמן, ציפוי קומפוזיט סופג פיגמנטים ולכלוך ומשנה את צבעו לאורך השנים. בעקבות שינויי הצבע, מטופלים רבים נוהגים להחליף את הציפויים ולחדש אותם אחת לכמה שנים, וזאת בשונה מציפויי חרסינה, שעשויים להיוותר בפה עד 20 שנה ללא שחיקה, ללא בלאי וללא שינוי צבע. בשל כך, מטופלים המבצעים ציפוי קומפוזיט נדרשים לשמירה על היגיינה אוראלית גבוהה ולביצוע של ניקוי ופוליש אחת לשנה לפחות, וכן, כאמור, נוטים להחליף את הציפויים אחת לכמה שנים – מה שמכתיב, כמובן, תשלום נוסף.

מיתוג ציפוי קומפוזיט כציפוי קריסטל

בשל כל האמור לעיל, מובן כי מיתוג מטעה של ציפוי קומפוזיט הוא מהלך לא אתי שיש להיזהר מפניו. ראשית, מדובר על גבייה לא סבירה של תשלום על מוצר שונה – בעוד ציפוי קומפוזיט עולה בין 500 ל-1,500 ש"ח לשן, מחיריהם של ציפויי חרסינה נעים בין 1,500 ל-5,000 ש"ח, ומחיר של "ציפוי קריסטל" (הלוא הוא ציפוי קומפוזיט) נע בין 2,000 ל-3,000 ש"ח. במלים אחרות, המרפאות האלה גובות מחיר של ציפוי חרסינה עבור ציפוי קומפוזיט. כמו כן, מרפאות אשר מטעות את מטופליהן אשר לחומרים שבהם הן משתמשות מסכנות את בריאותם של המטופלים, שייתכן כי יזדקקו לטיפולים עתידיים לא מעטים בשל ההשלכות של הטיפול. (למאמר המלא אודות מחירי ציפויי שיניים בטורקיה)

לסיכום, אם אתם מעוניינים בביצוע של ציפוי שיניים, בצעו מחקר מקדים, למדו את התחום וערכו סקר שוק שישווה בין המחירים המוצעים לכם במרפאות שונות. כמו כן, נסו להתייעץ עם מטופלים שכבר עברו את הטיפול ובקשו המלצות על רופאים מומחים, מנוסים והגונים.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן