האם השתלת שיניים כואבת? ומה צריך לדעת לפני שמתחילים טיפול שתלים דנטליים

האם השתלת שיניים כואבת

האם השתלת שיניים כואבת? ומה צריך לדעת לפני שמתחילים טיפול שתלים דנטליים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

בעוד שתלים דנטליים הם פתרון מצוין עבור מטופלים שזקוקים לתחליף לשיניים חסרות, פגומות או הרוסות, ביצוע השתלת שיניים בטורקיה או בישראל הוא הליך כירורגי המלווה בכאבים. כמובן, מדובר בטיפול מקיף אשר צפוי לחסוך טיפולים רבים וסיבוכים בהמשך, ובשל כך, רופאים רבים ממליצים עליו על אף תחושת האי-נוחות שהוא כרוך בה. על פי מחקרים, 95% מהשתלות השיניים מסתיימות בהיקלטות מוצלחת של השתלים, הנותרים במקומם עשרות שנים, כך שגם אם הטיפול מלווה בכאבים, נראה שהוא שווה את זה.

השתלת שן היא הליך דנטלי המחליף שיניים חסרות.
השתלת שן היא הליך דנטלי המחליף שיניים חסרות.

מהלך הטיפול

ההשתלה עצמה, כמובן, לא כרוכה בכאבים, שכן הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית (לעתים, אפשר לבצע את הטיפול גם תחת הרדמה כללית). במהלך הטיפול, רופא השיניים קודח בעצם הלסת של המטופל ומחדיר את השתל, שהוא, למעשה, בורג קטן עשוי טיטניום בעל הברגה כפולה: חיצונית ופנימית. מצדו האחד, שתל הטיטניום מתברג אל תוך עצם הלסת, ומצדו השני, הוא יוברג (לאחר מספר חודשים) אל המבנה שיתפקד בתור שן. לאחר החדרת השתל, הרופא סוגר את הפצע שנוצר בחניכיים באמצעות תפירה, כך שהשתל כולו נמצא תחת רקמת החניכיים. זה, כמובן, לא מונע דימומים, שאיתם צפוי המטופל להתמודד בימים שלאחר הניתוח.

השתל הוא עמוד טיטניום המונח בניתוח בעצם הלסת.
השתל הוא עמוד טיטניום המונח בניתוח בעצם הלסת.

לאחר ביצוע הטיפול

כמו כל הליך כירורגי, עם התפוגגות חומרי ההרדמה, המטופל צפוי להתחיל לחוש באי-נוחות ובכאבים – החל ממיחושים לא נעימים ועד כאבים חזקים. שלושת הימים הראשונים שלאחר ביצוע השתלת שיניים נחשבים הימים המאתגרים במיוחד, שבמהלכם רוב המטופלים נעזרים במשככי כאבים ובקומפרסים קרים. הכאבים הם אחת מתופעות הלוואי השכיחות ביותר לאחר השתלת שיניים, לצד דימומים ונפיחות, אשר עשויים להגביר את האי-נוחות. בשל כך, ישנם מטופלים המשתמשים בתרופות להפחתת הנפיחות (וכמובן, בגזות לספיגת הדם ועצירת הדימומים).

עם זאת, בעוד המטופל צפוי להתמודד עם כאבים בימים שלאחר השתלת שיניים, במקרים מסוימים הכאבים לא חולפים במשך שבוע. במקרה כזה, יש לפנות לרופא המטפל לשם מעקב וטיפול. נוסף לכך, אף שמדובר במקרים יחסית נדירים, חשוב לדעת כי במקרה שבו השתל לא נקלט באופן מוצלח בעצם הלסת, עשוי להתפתח זיהום אשר מביא לחום ולכאבים. במקרה כזה, הרופא המטפל יסיר את השתלים ויבצע את הטיפול מחדש. כמו כן, במקרים נדירים עשויה להתרחש פגיעה בעצבים, מה שצפוי להביא לכאבים חריגים בעוצמתם. עם זאת, גם הכאבים האלה צפויים לחלוף תוך זמן לא ארוך. כך או כך, על מטופלים שעברו השתלת שיניים לשים לב להתפתחויות שונות בכאבים ולעדכן את הרופא המטפל בכל מקרה חריג.

לאחר החלמת השתל, מחברים תמיכה וכתר לעמוד.
לאחר החלמת השתל, מחברים תמיכה וכתר לעמוד.

ההתמודדות עם הכאבים

מאחר שמדובר בכמה ימים בלבד של כאבים, זכרו שאפשר להתמודד איתם ולעבור את הימים הקשים שלאחר הניתוח בשלום. מעבר לנטילה של משככי כאבים והנחה של קומפרסים קרים על הלחי, מומלץ מאוד לא לעשן (וכך לא לפגום בהליך ההחלמה מהשתלת שיניים) ולהימנע מצריכה של מזונות קשים וחמים מדי. הפעלת לחץ במהלך הלעיסה תביא לכאבים ותעכב את ההחלמה. לכן, כדאי לצרוך בעיקר מזונות רכים, כמו גלידה, מרקים, יוגורט וכדומה ולהימנע ממשקאות חמים. כמו כן, שמירה על היגיינת פה גבוהה תביא להחלמה מהירה יותר ובשל כך גם להתפוגגות הכאבים – אך יש לעשות זאת בעדינות ובזהירות. על אף הכאבים, החל מיום לאחר ההשתלה, הקפידו על צחצוח שיניים יסודי ועדין (בלי לגעת באזור המנותח) ושטיפה של הפה במי מלח לאחר ארוחות – זה יזרז את ההחלמה. נוסף לכך, אין לגעת באזור המנותח באמצעות שום חפץ. דרך נוספת להפחתת הכאבים היא הימנעות מביצוע פעילות גופנית מאומצת או פעולות אחרות המביאות לעלייה בלחץ הדם.

המחירים של השתלות שיניים נחשפים – לחצו כאן למאמר המלא.

טיפול נכון לאחר השתלת שיניים ואיך להפחית את הכאב

תקופת ההחלמה לאחר ניתוח השתלת שיניים יכולה להשתנות ממטופל אחד למשנהו, אך היא נמשכת בדרך כלל בין שבוע לשבועיים. במהלך תקופה זו חשוב לעקוב אחר הוראות טיפול מתאימות כדי לקדם ריפוי ולמזער כל תחושת אי נוחות.

לאחר ניתוח השתלת שיניים חשוב להיות עדינים בעת צחצוח השיניים סביב אזור הניתוח. השתמשו במברשת שיניים בעלת זיפים רכים והימנעו מהפעלת לחץ מופרז. רופא השיניים שלכם עשוי לספק לכם הנחיות ספציפיות לגבי מתי וכיצד לצחצח את מקום ההשתלה במהלך תהליך הריפוי.

כדי להפחית כאב ואי נוחות לאחר ניתוח השתלת שיניים, מומלץ לעקוב אחר הטיפים הבאים:

•  קחו תרופות נגד כאבים שנרשמו לפי הנחיות רופא השיניים שלכם.
•  הצמידו שקיות קרח באזור הפגוע כדי לעזור להפחית את הנפיחות.
•  הימנעו ממזונות חמים ומתובלים שעלולים לגרות את אתר הניתוח.
•  הקפידו על אכילת מזון רך כדי למזער לעיסה ולחץ על מקום ההשתלה.
•  שמרו על היגיינת פה טובה על ידי שטיפה עדינה בתמיסת מי מלח או מי פה טיפוליים כפי שהומלץ על ידי רופא השיניים שלכם.
•  הימנעו מעישון מכיוון שהוא עלול לפגוע בריפוי ולהגביר את הסיכון לסיבוכים.

עדיף להקפיד על צריכת מזון רך בימים הראשונים לאחר ניתוח השתלת שיניים כדי לאפשר ריפוי תקין. ככל שהריפוי מתקדם ניתן לשלב מזון מוצק יותר לתזונה שלכם בהדרגה, בהתאם להמלצות רופא השיניים שלכם. הימנעו ממזונות קשים או דביקים שעלולים להפעיל עומס על מקום ההשתלה.

תהליך הריפוי המלא של השתלות שיניים עשוי להימשך מספר חודשים. במהלך זמן זה, השתל מתמזג עם עצם הלסת בתהליך הנקרא אוסאואינטגרציה. משך הריפוי המדויק משתנה בהתאם לגורמים כגון הבריאות הכללית של האדם, צפיפות העצם ותוכנית הטיפול הספציפית.

רופא השיניים שלכם עשוי לספק לכם שיקום זמני כגון שיניים תותבות או כתרים זמניים במהלך תקופת הריפוי. שחזורים אלו יכולים לסייע בשמירה על אסתטיקה ותפקוד בזמן שהשתלים משתלבים עם עצם הלסת. יש לעקוב אחר ההוראות של רופא השיניים שלכם לגבי מתי וכיצד ללבוש את השחזורים הזמניים הללו.

לאחר ניתוח השתלת שיניים חשוב לשמור על היגיינת פה טובה כדי למנוע זיהום ולקדם ריפוי. רופא השיניים שלכם עשוי להמליץ על שטיפה עדינה עם מי פה אנטי-מיקרוביאלית או תמיסת מי מלח. ייתכן שימליץ להשתמש גם בג'ל אנטיבקטריאלי או במכשיר הפה לניקוי נוסף באזור ההשתלה.

בדרך כלל מומלץ להימנע מפעילות גופנית מאומצת, כולל הרמה כבדה ופעילות גופנית אינטנסיבית, בימים הראשונים לאחר ניתוח השתלת שיניים. עם זאת, פעילויות קלות כגון הליכה מקובלות בדרך כלל. התייעץ תמיד עם רופא השיניים שלך לקבלת ייעוץ מותאם אישית לגבי חידוש פעילות גופנית קבועה.

כן, זה נורמלי לחוות קצת נפיחות וחבורות לאחר ניתוח השתלת שיניים. תסמינים אלו הם חלק מתגובת הריפוי הטבעית של הגוף וצריכים להתפוגג בהדרגה עם הזמן. הצמדת חבילות קרח על האזור הפגוע ונטילת תרופות נגד כאבים שנרשמו יכולים לעזור להקל על נפיחות ואי נוחות.

למרות שסיבוכים לאחר ניתוח השתלת שיניים הם נדירים, חשוב להיות מודעים לסימני אזהרה פוטנציאליים. צרו קשר עם רופא השיניים שלכם אם אתם חווים כאב מתמשך או מחמיר, דימום מוגזם, נפיחות ממושכת, חום, או כל תסמין נוגע אחר. טיפול מיידי בכל סיבוכים אפשריים יכול לעזור להבטיח ריפוי מוצלח.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן