כמה עולה טיפול שורש?

כמה עולה טיפול שורש

כמה עולה טיפול שורש?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

על אף המוניטין הרע שלו, טיפול שורש הוא טיפול שיניים שגרתי ביותר ומטופלים רבים זקוקים לו בשלב כזה או אחר בחייהם. מדובר בטיפול מהיר יחסית ולא יקר במיוחד, שעשוי להסתיים תוך 45 דקות, אך במקרים מסוימים הוא יכול להימשך גם כמה שעות. כמובן, מורכבות הטיפול וחומרת הזיהום שעל הרופא לטפל בו משפיעות על המחיר של הטיפול, שנקבע לאור משתנים מסוימים, כגון מספר התעלות הדורשות ניקוי או מיקום השן המטופלת בחלל הפה. ואולם, השלב היקר יותר של הטיפול מתרחש כשבועיים או שלושה שבועות לאחר ביצוע הטיפול – והוא הנחת המבנה והכתר הקבוע על גבי כותרת השן.

מהו טיפול שורש ומהם השלבים שהוא כולל?

טיפול שורש הוא טיפול נפוץ ביותר בתחום רפואת השיניים, והצורך בו עולה כאשר עששת חמורה, שיניים שבורות או סדוקות או פציעה כזו או אחרת מביאות לחדירתם של חיידקים אל רקמת מוך השן – הרקמה החיה של השן, המורכבת מכלי דם ומעצבים. חדירתם של חיידקים לרקמה זו – לאחר שפגעו בשכבות האימייל והדנטין של השן – גורמת להיווצרות של דלקת המלווה, בדרך כלל, בכאבים חזקים, ואשר עשויה להתפשט לעצם הלסת. טיפול שורש נחוץ כדי למנוע התפשטות זו. הטיפול מורכב משלושה שלבים עיקריים: יצירת פתח בכותרת השן וסילוק העששת, ניקוי וחיטוי של תעלות השורש והסרה של רקמת מוך השן, ולבסוף, איטום התעלות והפתח בכותרת השן באמצעות שימוש בחומרי סתימה מיוחדים. הטיפול מבוצע בדרך כלל תחת הרדמה מקומית ובשל כך הוא לא כרוך בכאבים. חשוב לציין כי בעוד טיפולי שורש מסוימים מסתכמים בחצי שעה, טיפולים אחרים עשויים להימשך לאורך כמה פגישות עם רופא השיניים.

בדרך הכלל, הטיפול מגיע לסיומו כשבועיים או שלושה לאחר ביצוע טיפול השורש, כאשר רופא השיניים מסיר את הסתימה הזמנית מכותרת השן ומרכיב במקומה כתר קבוע ויציב. הכתר נועד לתמוך בשן בתהליך השיקום ולמנוע רגישות יתר או כאבים שעשויים להופיע לאחר ביצוע הטיפול.

איך מרפאות מתמחרות טיפולי שורש?

מחיריהם של טיפולי שורש בארץ נעים בטווח די רחב – החל מ-400 ש"ח ועד 2,000 ש"ח לשן אחת. כמובן, המחיר תלוי במשתנים רבים ובהתחשב בקופת החולים ובביטוח הבריאות של המטופל. המתודה הרווחת ביותר לתמחור של טיפולי שורש מבוססת על מספר תעלות השורש המעורבות בפרוצדורה הרפואית: כאמור, במהלך טיפול שורש, רופא השיניים מנקה, מחטא ומייבש את תעלות השורש המזוהמות ומטהר אותן מחיידקים. בדרך כלל, מספר התעלות שיש לנקות נע בין אחת לארבע – ובהתאם לכך, מחיר הטיפול עולה כאשר מספר התעלות המודלקות עולה. נוסף לשיטה זו, מרפאות אחרות עשויות לתמחר את טיפול השורש גם בהתחשב במיקומה של השן בחלל הפה. כמו כן, ישנן קליניקות המציעות מחיר קבוע לטיפול שורש – ללא התחשבות במספר התעלות או במיקומה של השן.

מומחיות, ניסיון וציוד: הגורמים המשפיעים על המחיר של טיפולי שורש

מומחיותו וניסיונו של הרופא וכן המוניטין שלו הם גורמים מרכזיים המשפיעים על מחיריהם של טיפולים בכל תחומי הרפואה – ועל אחת כמה וכמה בתחום רפואת השיניים. כאשר מדובר בטיפול שורש, מעניין לדעת כי ישנם רופאים העוסקים במיוחד בטיפול זה ואשר עברו הכשרה ספציפית והתמחו בטיפולי שורש: אנדודונטים. כמובן, ביצוע של טיפול שורש אצל אנדודונט יעלה הרבה יותר (בממוצע, 2,000 ש"ח) מביצוע הטיפול אצל רופא שיניים שאיננו מומחה לטיפולי שורש.

כמו כן, גם הציוד שבו הרופא המטפל משתמש במהלך הטיפול משפיע על המחיר. כיום, רופאי השיניים נוטים להשתמש באופציות טכנולוגיות מתקדמות, אשר לא רק מאפשרות להם לבצע את הטיפול במהירות ובדיוק רב, אלא גם מכתיבות עלייה במחיר הטיפול. למשל, מרפאות המבקשות לבצע את הטיפול על הצד הטוב ביותר נוהגות לבצע טיפולי שורש תחת מיקרוסקופ קליני, המעלה את רמת הדיוק של הרופא ומשפר את ביצועיו.

מחיריהם של המבנה והכתר

כפי שתואר למעלה, כשבועיים או שלושה לאחר ביצוע טיפול השורש, על המטופל לשוב אל המרפאה לשם הסרה של הסתימה הזמנית והרכבה של כתר קבוע על גבי השן. מחירו של טיפול השורש לא כולל את מחיריהם של המבנה והכתר, אשר מחיריהם נעים בין 1,500 ל-5,000 ש"ח, בהתחשב במשתנים רבים. הרכבתו של הכתר על גבי השן המטופלת נחשבת, ברוב המקרים, לחלק אינטגרלי מהתהליך הטיפולי, שכן הכתר נועד לשמור על השן, לאפשר תפקוד מלא ותקני שלה ואף למנוע שינויי צבע והופעת כתמים על גביה. בשל כך, כדאי לזכור כי מחירו המקורי של טיפול השורש עשוי להכפיל את עצמו כאשר מביאים בחשבון את הכתר.

לסיכום

מחיריהם של טיפולי שורש נעים בין 400 ל-2,000 ש"ח בהתחשב בגורמים שונים, כמו מספר התעלות המעורבות, מיקום השן, מומחיות הרופא, הציוד שבו הוא משתמש וסבסוד קופת החולים. כך או כך, המחירים לא כוללים את המבנה והכתר, שמחיריהם נעים בין 1,500 ל-5,000 ש"ח. אם כן, המחיר הכולל של הטיפול עשוי לנוע בין 2,000 ל-7,000 ש"ח לשן אחת במרפאות הפרטיות וכן במרפאות של קופות החולים בישראל. לעומת זאת, המחירים המוצעים במרפאות השונות בטורקיה נעים בין … לבין … .

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן