כתרי זירקוניה – המדריך שיחסוך לכם את כאב הראש – יתרונות, חסרונות ומחירים.

יישור שיניים בטורקיה – כל מה שצריך לדעת על השיטות השונות והמחירים בשוק

כתרי זירקוניה – המדריך שיחסוך לכם את כאב הראש – יתרונות, חסרונות ומחירים.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

בשנים האחרונות נראה כי הפופולריות של כתרי זירקוניה הולכת וגדלה – ויש לכך סיבות טובות. כאשר אנו מתמודדים עם שיניים שבורות, שחוקות או פגומות בעקבות עששת, טיפולי שורש או פציעות אחרות, אחד התהליכים החשובים מבחינה אסתטית ופונקציונלית שעלינו לבצע הוא השלמה של השן וציפוי שלה – דהיינו ביצוע כתר. עד לפני זמן לא רב, החומרים השכיחים ביותר לביצוע כתר היו חרסינה וזהב. ואולם, כיום, כך נראה, הולך וגובר השימוש בחומר חדש שזה אך נכנס לתודעה של רופאי השיניים והמטופלים: זירקוניום. מדובר בתחמוצת מתכתית, לבנה ואבקתית, אשר עשויה להזכיר את תכונותיו של טיטניום – ומטופלים רבים בוחרים בה לביצוע כתרים. לזירוקניום ישנם יתרונות רבים (וגם כמה חסרונות), ונראה כי הוא מהווה פתרון אסתטי ופונקציונלי מצוין עבור מטופלים רבים המעוניינים לשמור על חיוך לבן וטבעי.

מהם ההבדלים בין הכתרים המסורתיים לכתרי זירקוניה?

בעוד רפואת השיניים המסורתית נהגה להשתמש בזהב ובחרסינה לביצוע כתרים, נראה כי בשנים האחרונות עוד ועוד רופאים בוחרים להשתמש דווקא בזירקוניום. כמובן, כתרי זהב וחרסינה כבודם במקומם מונח: הם חזקים, יציבים, ונראה שהם עושים את העבודה. ואולם, מבחינה אסתטית, נראה כי כתרים אלה עשויים להוות בעיה או מכשול – בעיקר כאשר מדובר בשיניים הקדמיות בלסת העליונה.

בנוגע לכתרי זהב, השאלה האסתטית ברורה: הם בולטים בשונותם ומיד מזוהים ככתר. אך נראה כי גם כתרי חרסינה עשויים לבלוט: בשיטה המסורתית, מתחת לציפוי החרסינה בנוי כתר המורכב מסגסוגת של מתכות כהות אשר עשוי להיראות במצבים מסוימים מבעד לציפוי הלבן של החרסינה. לדוגמה, ידוע כי מצבים שונים של תאורה משפיעים על נראות השיניים, וניכר כי כתרי חרסינה עשויים להיראות כהים יותר תחת תאורה מסוימת – ובכך לחשוף את היותם תחליפים או השלמות לשיניים פגומות.  

לעומת זאת, כתרי זירקוניה, אשר בנויים מזירקוניום ומצופים בחרסינה, מציעים פתרון מעולה בשל תכונותיהם הייחודיות, שמתאימות לרפואת שיניים: הזירקוניה לבנה באופן טבעי, נוקשה, לא מתבלה בקלות, עמידה בפני תהליכי חמצון, לא מתכלה, ובעלת מראה שקוף למחצה לאחר שהיא עוברת סינטור (התהליך שבו מכינים גבישים מוצקים מאבקת הזירקוניום). בשל כך, לכתרי זירקוניה ישנם יתרונות ברורים בהשוואה לכתרים אחרים.

מהם היתרונות של כתרי זירקוניה?

היתרונות של כתרים המבוססים על שימוש בזירקוניום הם רבים ומגוונים, וניכר כי הם נושאים משמעות אסתטית. ראשית, ביצוע כתרי זירקוניה לא כרוך בשימוש במתכות שונות, ולכן בעיית הצבע (שעשוי להיחשף מתחת לחרסינה) יורדת מהפרק. כמו כן, אפשר לעצב ולצבוע אותם מחדש בקלות במקרה הצורך. מכאן, שכתרי זירקוניה נדמים לזגוגית שן רגילה לגמרי.

נוסף לכך, בעוד כתרים מסורתיים (המבוססים על שימוש בזהב, בחרסינה ובמתכות שונות) מצריכים שיוף מאסיבי של השן כך שהכתר יידמה במדויק לשן המקורית, שיוף כזה לא נדרש כאשר מדובר בכתרי זירקוניה. כמו כן, לעומת כתרים אחרים, כתרי זירקוניה עמידים יותר בפני כתמים ושחיקה. הם גם ביו-קומפטיבליים, דהיינו הם מדגימים התאמה ביולוגית ולכן הם יכולים להישאר בחלל הפה לאורך הזמן. נוסף לכך, בעוד כתרים אחרים נודעים בשל רגישות היתר שלהם לקור ולחום, כתרי זירקוניה מתמודדים מעולה עם טמפרטורות גבוהות ונמוכות. זאת ועוד, זירקוניום הוא חומר עמיד ביותר: מחקרים מצאו כי הוא חזק פי חמישה יותר מחרסינה.

בשל יתרונות אלה, כתרי זירקוניה מתאימים לשלל מצבים. כמובן, הם מתאימים במיוחד ככתרים במיקומים בעייתיים (כמו השיניים הקדמיות), שכן, כאמור, הם לא מהווים מכשול אסתטי. כמו כן, הם מתאימים למטופלים שעברו חוויות לא מוצלחות בעבר עם כתרים מחרסינה שנפלו או נשברו, שכן העמידות, החוזק והיציבות של כתרי הזירקוניה הולמים מצבים של מטופלים החורקים שיניים, כוססים ציפורניים וכדומה.

מהם החסרונות של כתרי זירקוניה?

עם זאת, על אף היתרונות הרבים של כתרי זירקוניה, נראה כי הם נושאים מספר חסרונות שכדאי לתת עליהם את הדעת. ראשית, חשוב לזכור שהעדפותיהם של רופאי השיניים משתנות, ולכן בעוד חלקם נוטים להשתמש בזירקוניה, אחרים מעדיפים להשתמש בזהב, בחרסינה או בסגסוגות אחרות של מתכת וזאת בשל קשיחותו של הזירקוניום. הקשיחות והעמידות של כתרי הזירקוניה עשויות להיות בעוכריהם: נראה כי חוזקם של הכתרים מקשה על רופאי השיניים לאתר ריקבון או בעיות אחרות שעלולות להתפתח מתחת לפני הכתר. כמו כן, אמנם חוזקו של הזירקוניום שומר על הכתרים ללא שחיקה, אולם הוא עשוי להביא לשחיקה של שיניים אחרות בחלל הפה, מה שעלול להוביל, כמובן, לאיבוד של חומר שן ולהתפתחותן של בעיות בשיניים אחרות.
קראו כאן אודות תהליך ההחלמה של כתרי זירקוניה

ואולם, נראה כי החיסרון המרכזי של כתרי זירקוניה קשור במחיר שלהם. לעומת כתרי זהב או חרסינה, כתרי זירקוניה יקרים מאוד. אף שהמחירים, כמובן, משתנים מקליניקה לקליניקה, מחירם של כתרי זירקוניה כפול, בדרך כלל, ממחירים של כתרים אחרים. כמה עולה כתרי זירקוניה בדיוק? קראו כאן.

לסיכום

כפי שתואר למעלה, כתרי זירקוניה מחזיקים ביתרונות משמעותיים לעומת כתרים אחרים, ולא בלי סיבה הם נעשים פופולריים יותר ויותר ונחשבים לאחת מפריצות הדרך המשמעויות ביותר בשנים האחרונות בתחום רפואת השיניים. לא זאת בלבד שמדובר בחומר עמיד, חזק ובעל טקסטורה וצבע ההולמים את חלל הפה, אלא גם בטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת עיצוב מדויק במיוחד של הכתרים. מעבר לנראות המעולה של כתרי זירקוניה, העיצוב שלהם באמצעות שימוש בתוכנות מחשב מאפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה ביותר, כך שהכתרים משרים תחושה של שיניים אמיתיות בתוך חלל הפה.

אף שהיתרונות של כתרי זירקוניה מלווים גם בחסרונות שהוזכרו למעלה, נראה כי מדובר באחת המתודות המתקדמות ביותר לשחזור של שיניים פגומות או חסרות. היתרון המובהק של מתודה זו הוא אסתטי, ולכן בחירה בביצוע של כתרי זירקוניה היא החלטה נבונה עבור כל מי שמתעניין בשימור מראה טבעי ונקי.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן