כתרי זירקוניה – יתרונות וחסרונות וכל הסודות שלא יספרו לכם ברוב הקליניקות

כתרי זירקוניה – יתרונות וחסרונות וכל הסודות

כתרי זירקוניה – יתרונות וחסרונות וכל הסודות שלא יספרו לכם ברוב הקליניקות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

בשנים האחרונות אפשר להבחין בעלייה משמעותית בשימוש בכתרי זירקוניה במרפאות השיניים בארץ ובעולם (לא סתם טיפולי שיניים בטורקיה נהיו נפוצים). החומר הנוח לשימוש, זירקוניום, מספק פתרון אסתטי מצוין לבעיות שעולות בעת שימוש בכתרים מסוגים אחרים. מדובר בתחמוצת מתכתית, לבנה ואבקתית, אשר, בשל יתרונותיה, רופאים ומטופלים רבים בוחרים בה לשם ביצוע כתרים.

מהם כתרי זירקוניה?

מטופלים רבים, אשר מתמודדים עם שיניים שבורות, שחוקות או פגומות בעקבות עששת, טיפולי שורש או פציעות אחרות, צריכים לבצע השלמה של השן וציפוי שלה באופן שיענה על הצרכים הפונקציונליים והאסתטיים של כל מטופל ומטופל. בעוד הדרך המסורתית לעשות את זה היא באמצעות כתרי זהב או חרסינה, כיום הולך וגובר השימוש בכתרי זירקוניה, המהווים פתרון מעולה עבור מטופלים רבים. הזירקוניום הוא חומר בעל יתרונות משמעותיים ומגוונים ולכן מחירו גבוה ממחיריהם של כתרים מסוגים אחרים.

כתרי זירקוניה עמידים בפני שבבים וסדקים, מה שהופך אותם לאופציה מצוינת עבור אלה עם היסטוריה של חריקת שיניים.
כתרי זירקוניה עמידים בפני שבבים וסדקים, מה שהופך אותם לאופציה מצוינת עבור אלה עם היסטוריה של חריקת שיניים.

מהם היתרונות של כתרי זירקוניה?

כאמור, ביחס לכתרים אחרים, כתרי זירקוניה נושאים יתרונות רבים. ראשית, לעומת כתרים מסוגים אחרים, כתרי זירקוניה מספקים מענה לבעיה מהותית: כתרי זהב וחרסינה עשויים להוות בעיה אסתטית בשל שונותם והבדלי הצבע שלהם ביחס לשיניים האחרות בפה. בדרך כלל, מתחת לציפוי החרסינה הלבן בנוי כתר המורכב מסגסוגת של מתכות כהות, ובמצבים מסוימים הוא עשוי להיחשף. בשל כך, כתרי חרסינה עשויים להיראות כהים יותר תחת תאורה מסוימת. לעומת זאת, כתרי זירקוניה לא מבוססים על שימוש במתכות שונות, אלא בנויים מזירקוניום ומצופים בחרסינה: הזירקוניום לבן באופן טבעי ובעל מראה שקוף למחצה לאחר שהוא עובר סינטור (התהליך שבו מכינים גבישים מוצקים מאבקת הזירקוניום), ולכן בעיית הצבע נפתרת – כתרי זירקוניה דומים לזגוגית שן רגילה.

הם דורשים פחות הכנה של השן בהשוואה לסוגים אחרים של כתרים, ומשמרים יותר ממבנה השן הטבעי.
הם דורשים פחות הכנה של השן בהשוואה לסוגים אחרים של כתרים, ומשמרים יותר ממבנה השן הטבעי.

יתרון נוסף של כתרי זירקוניה נוגע לכך שבעוד כתרים מסורתיים המורכבים מזהב, חרסינה ומתכות שונות כרוכים לעתים בשיוף מאסיבי של השן כדי לדמות את הכתר לשן המקורית, כתרי זירקוניה לא תמיד כרוכים בשיוף של חומר שן. כמו כן, כתרי זירקוניה לא רגישים במיוחד למזונות או משקאות חמים או קרים, לעומת כתרים מסוגים אחרים, אשר נודעים בשל רגישות היתר שלהם לטמפרטורות קיצוניות. נוסף לכך, לעומת כתרים אחרים, כתרי זירקוניה הם כתרים נוקשים אשר לא מתבלים בקלות, עמידים בפני תהליכי חמצון ולא מתכלים, ובשל כך, הם עמידים יותר בפני כתמים ושחיקה. ונוסף לכל, מאחר שהזירקוניום הוא חומר ביו-קומפטיבלי, כלומר בעל התאמה ביולוגית, הוא יכול להישאר בחלל הפה לאורך זמן רב.

כתרי זירקוניה, אם כן, מהווים פתרון אסתטי מעולה עבור מטופלים הזקוקים להרכבה של כתרים באזורים בעייתיים, כמו השיניים הקדמיות, או לכאלה שהתמודדו עם שבירה או נפילה של כתרים בעבר. הם מתאימים גם למצבים מיוחדים של מטופלים החורקים שיניים, כוססים ציפורניים וכדומה, שכן הזירקוניום החזק נבדק ונמצא עמיד פי חמישה מחרסינה. קראו כאן עוד אודות תהליך ההחלמה הפשוט של כתרי זירקוניה.

בעוד שכתרי זירקוניה עשויים להיות יקרים יותר מאופציות אחרות, אורך החיים והעמידות שלהם הופכים אותם להשקעה משתלמת עבור מטופלים רבים.
בעוד שכתרי זירקוניה עשויים להיות יקרים יותר מאופציות אחרות, אורך החיים והעמידות שלהם הופכים אותם להשקעה משתלמת עבור מטופלים רבים.

מהם החסרונות של כתרי זירקוניה?

ואולם, כמו כל טיפול, הרכבה של כתרי זירקוניה עשויה לשאת גם כמה חסרונות. כמובן, החיסרון המשמעותי ביותר של כתרי זירקוניה הוא המחיר שלהם, שעשוי להיות כפול ממחיריהם של כתרי זהב או חרסינה. אמנם המחירים משתנים ממרפאה למרפאה, אולם הם נשארים בטווח שבין 3,000 ל-5,000 ש"ח לכתר.

כמו כן, ישנם רופאים שמעדיפים לא לעבוד עם זירקוניום משום שהוא חומר קשיח מדי, וככזה הוא עשוי להקשות על זיהוי בעיות שעלולות להתפתח מתחת לכתר, כמו זיהומים או ריקבון. כמו כן, מאחר שהזירקוניום חזק כל כך, הוא עשוי לשחוק שיניים אחרות בפה באופן שיביא לאיבוד חומר שן ולהיווצרות של סיבוכים שונים. בשל כך, לא כל הרופאים שמחים לעבוד עם החומר הזה.

שאלות ותשובות על כתרי זירקוניה - כל הסודות נחשפים

כתרי זירקוניה הם תותבות שיניים העשויות מזירקוניום דו חמצני, חומר תואם ביולוגי ועמיד. הם צוברים פופולריות בשיקום השיניים בשל המראה הטבעי, העמידות והתאימות הביולוגית שלהם. כתרי זירקוניה מציעים אסתטיקה מדהימה ורמת חוזק מעולה, מה שהופך אותם לבחירה אטרקטיבית עבור מטופלים המחפשים שיקום שיניים אסתטי לאורך זמן.

כתרי זירקוניה מציעים יתרונות רבים, כגון אסתטיקה גבוהה, עמידות מצוינת, עמידות בפני שבבים או שבירה ורגישות מינימלית של השיניים. הם גם תואמים ביולוגית, מה שהופך אותם למתאימים עבור מטופלים עם אלרגיות למתכות בשל המראה הטבעי שלהם, חוזקם ועמידותם. על ידי הבנת היתרונות, המגבלות והסודות סביב כתרי זירקוניה, המטופלים יכולים לקבל החלטות מושכלות לגבי בריאות השיניים ולהגיע לתוצאות מיטביות.

בעוד שלכתרי זירקוניה יש יתרונות רבים, חשוב לקחת בחשבון את החסרונות הפוטנציאליים שלהם. מגבלה אחת כזו היא שהם עשויים לדרוש יותר הפחתת שיניים בהשוואה לחומרי כתר אחרים. בנוסף, האטימות שלהם יכולה להציב אתגרים בהשגת התאמה מושלמת של גוון במקרים מסוימים. למרות שהם מציעים יתרונות רבים, חיוני לקחת בחשבון את החסרונות הפוטנציאליים ולחפש את המומחיות של רופא שיניים מוסמך.

בהחלט כן, כתרי זירקוניה הם מגוונים וניתן להשתמש בהם לשיקום שיניים קדמיות ואחוריות. המראה הטבעי והעמידות שלהם הופכים אותם לבחירה מצוינת לשיקום כל שן בפה. בין אם מדובר בשן קדמית גלויה או בטוחנת מאחור, כתרי זירקוניה יכולים לספק את החוזק, האסתטיקה והפונקציונליות הדרושים לשיקום שיניים מוצלח ועמיד לטווח הארוך.

כתרי זירקוניה הם בעלי תוחלת חיים יוצאת דופן, לעתים קרובות מחזיקים מעל 10 שנים או יותר עם טיפול נכון. הם אינם דורשים תחזוקה ספציפית מלבד נוהלי היגיינת הפה הרגילים, כולל צחצוח, שימוש בחוט דנטלי ובדיקות שיניים שגרתיות. על ידי התמדה בביקורים קבועים אצל רופא השיניים והשיננית שלכם הכתרים יחזיקו מעמד זמן רב יותר.

כתרי זירקוניה ידועים בחוזק יוצא הדופן שלהם ובעמידותם בפני שברים. עם זאת, כוח לעיסה מופרז מאוד או טראומה עדיין יכולים להוביל לסדקים או שברים. רופאי שיניים בדרך כלל מעריכים את כוחות הנשיכה של המטופלים וממליצים על אמצעים מתאימים להגנה על כתרי הזירקוניה, כגון שומרי לילה, במידת הצורך.

כתרי זירקוניה הם היפואלרגניים ותואמים מבחינה ביולוגית, מה שהופך אותם למתאימים בייחוד עבור מטופלים עם אלרגיות למתכות. הם בדרך כלל לא גורמים לתגובות אלרגיות או רגישות מסוימת ולכן מתאימים כמעט לכולם. התייעצו עם רופא השיניים המומחה שלכם לקבלת אבחנה מדויקת בהתאם למצב השיניים שלכם והמלצה על סוג הכתרים המתאים לכם.

כתרי זירקוניה מציעים מספר יתרונות על פני כתרי חרסינה מאוחים למתכות. הם מספקים אסתטיקה מעולה, ומבטלים את הסיכון של קו מתכת להופיע ליד קו החניכיים (מעין פס אפרפר על החניכיים). כתרי זירקוניה הם גם עמידים יותר, מכיוון שאין בהם סיכון לפגיעה בחומר או לחשיפה למתכות.

כן, ההתקדמות בטכנולוגיית התכנון והייצור בעזרת מחשב (CAD/CAM) שיפרו מאוד את הדיוק והאיכות של כתרי זירקוניה. טכנולוגיה זו מאפשרת כתרים מותאמים במדויק, מה שמשפר את המראה, התחושה והיעילות שלהם ומאפשר להם להחזיק לאורך זמן רב. זכרו, בדיקות שיניים סדירות ונוהלי היגיינת פה חיוניים לשמירה על אורך החיים של כל שיקום שיניים, כולל כתרי זירקוניה.

עובדה פחות ידועה היא שניתן לעצב כתרי זירקוניה עם רמות שקיפות משתנות, המאפשרות מראה טבעי ומציאותי. בנוסף, מרפאות מסוימות עשויות שלא להדגיש את החשיבות של בחירת רופא שיניים מיומן ומנוסה המתמחה בשחזור כתרי זירקוניה כדי להבטיח תוצאות מיטביות.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן