מה אסור ומה מותר לעשות לפני ואחרי השתלת שיניים

מה אסור ומה מותר לעשות לפני ואחרי השתלת שיניים

מה אסור ומה מותר לעשות לפני ואחרי השתלת שיניים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלות שיניים נדרשות במגוון מצבים רפואיים כגון, אובדן עצם הלסת, לאחר עקירה והרס של השן מעששת או ממחלת חניכיים ואובדן שיניים מחבלה. טיפול השתלת שיניים היא פרוצדורה ניתוחית וחשוב להבין מה היא כוללת, כמה זמן היא אורכת וכיצד כדאי להתכונן אליה מראש. במיוחד חשוב להבין מה מותר ומה אסור לעשות לפני ואחרי הניתוח, על מנת לסייע בקליטה מוצלחת של השתלים.

השתלת שיניים

כיום קיימים ברפואת שיניים מגוון שיטות שונות עבור השתלת שיניים בטורקיה כאשר השיטות נבדלות זו מזו, הן בטכנולוגיות ובחומרי הגלם בהם עושים שימוש והן במשך הזמן שאורך הטיפול ומספר המפגשים שנדרש לצורך השלמת ההליך. החומר העיקרי ממנו מכינים את השתלים הוא טיטניום אך ישנם כיום גם אלטרנטיבות נוספות, כגון שתלים מקרמיקה. 

בהרדמה מקומית או טשטוש

השתלות שיניים מבוצעות בדרך כלל תחת הרדמה מקומית בלבד ובמקרים מסוימים גם תחת טשטוש. במהלך ההליך רופא השיניים מבצע קידוחים בעצם הלסת, אשר לתוכם הוא מחדיר את השתלים. בהשתלה שלבית, לאחר החדרת השתלים הרופא תופר את החניכיים מעליהם ובעצם עוצר את ההליך עד להחלמת המקום. בהעמסה מיידית הקיבוע של המבנים והכתרים נעשה מיד.

אנטיביוטיקה

על מנת שהליך השתלת שיניים בטורקיה יצליח, המטופלים חייבים לפעול לפי ההנחיות וההוראות של  הרופא. לפני ההליך מומלץ לאכול היטב, על מנת להפחית את הרעב בשעות שלאחר הניתוח. במקרים רבים, רופא השיניים ימליץ על נטילת האנטיביוטיקה עוד לפני ההליך ולהמשיך בכך גם לאחריה, על מנת להקטין את הסיכויים להתפתחות  זיהומים שונים באזור ההשתלה.

עישון סיגריות

לאחר השתלת שיניים אסור לעשן ומומלץ להפסיק את העישון עוד לפני מועד הניתוח. העישון גורם לנזק משמעותי לבריאות הפה והשיניים באופן כללי והוא פקטור מרכזי בהצלחה או בכישלון של הליכי ההשתלה.  הרעלנים הפעילים שבסיגריות פוגעים בריפוי של העצם ומגבירים את הסיכון לכישלון ההשתלה. העישון פוגע בדחיסות של העצם ובחיבור שבין השתל לעצם.

חרדה דנטלית

מלבד המלצה לאכול, להפסיק לעשן ולהתחיל אנטיביוטיקה, אין הוראות מיוחדות נוספות או דברים נוספים שאסור לעשות לפני השתלת שיניים בטורקיה או בכל מקום אחר. מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית, יכולים בתיאום מראש עם רופא המשפחה ליטול תרופות נוגדות חרדה. במקרים של חרדה דנטלית יתכן ורופא השיניים יבצע את הניתוח בטשטוש או הרדמה כללית.

אוכל רך

לאחר הביצוע של השתלת שיניים המטופל יקבל הנחיות ספציפיות בכתב בנוגע למותר ולאסור בטווח המידי ובהמשך. בדרך כלל ההוראות הם להימנע לחלוטין מאכילה ושתייה בשעתיים הראשונות לאחר הניתוח ולאכול מזונות רכים בלבד ב-24 השעות. ביממה שלאחר ההליך יש להימנע משתיית אלכוהול ולהקפיד על אוכל קר בלבד וכזה שאינו מצריך לעיסה עם השיניים.

לא לירוק את הדם

ביום שלאחר הניתוח אסור לצחצח שיניים, על מנת שלא לגרום לדימום במקום של השתל. במקרה של דימום אסור לירוק החוצה את הדם מכיוון שהדבר רק יגביר את הדימום מהמקום. אסור לשטוף את הפה ויש לבלוע את הרוק, לשים גזה סטרילית באזור הניתוח ולהדק אותה קלות עם השיניים. אסור להשתמש בצמר גפן או פד ליגנין לצורך הפסקת הדמום.

מכיוון שפעילות גופנית גורמת לעלייה בדופק ובלחץ הדם, מומלץ להימנע מפעילות גופנית בימים שלאחר השתלת שיניים. יש לקבל הוראות מדויקות מהרופא לגבי מספר הימים בהתאם למורכבות הניתוח.

הקטנת הנפיחות

להקטנת הנפיחות ניתן לשים קרח על הפנים באזור הניתוח בסבבים של רבע שעה עם קרח צמוד לעור ועשר דקות הפסקה ולחזור על כך במידת הצורך. חשוב מאוד לישון על הגב בלילה הראשון, תוך הישענות על כרית טיסה. ב-24 השעות הראשונות לאחר השתלת שיניים בטורקיה כמו בישראל, אסור לגרגר נוזלים בפה, על מנת שלא ליצור או להגביר את הדימום.  

השתלת שיניים בהתאם להוראות

לסיכום הנושא, במאמר זה הרחבנו לגבי האסור והמותר לפני ואחרי הליך השתלת שיניים. כפי שציינו, הוראות המרפאה לרוב יאסרו על שתיית אלכוהול לחלוטין ואכילת מזון נוזלי בלבד ב- 24 השעות הראשונות. בנוסף אסור לעשן לכל אורך ההחלמה ולכל הפחות עד להורדת התפרים. אסור לירוק דם או לגרגר בפה ביממה הראשונה וכדאי בלילה הראשון לישון על הגב עם כרית טיסה.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן