מה עדיף לי? כתרי זירקוניה או ציפוי שיניים? הבאנו לכם את כל התשובות

e

מה עדיף לי? כתרי זירקוניה או ציפוי שיניים? הבאנו לכם את כל התשובות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ביצוע כתרים והרכבה של ציפויי שיניים הם שני טיפולים המבקשים להעניק מענה על בעיות דומות (אך שונות) בכל הנוגע לאסתטיקה דנטלית. בעוד שתי המתודות הטיפוליות מספקות פתרונות עבור שיניים שחוקות, פגומות, שבורות או רקובות, נראה כי כל מתודה מתאימה יותר למצבים שונים אשר יפורטו מטה. עם זאת, נראה כי טיפול שיניים מלא ומקיף עשוי לכלול שילוב של שני הטיפולים וזאת במטרה לספק למטופל פתרונות אסתטיים ופונקציונליים גם יחד. בעוד מטופלים מסוימים זקוקים רק לסוג אחד של טיפול, נראה כי מטופלים אחרים, המבקשים לעצב לעצמם חיוך חדש, נקי, צחור ומסודר – "הוליווד סמייל" – ואשר מתמודדים עם בעיות ופגמים שונים בשיניים, עשויים להזדקק לטיפול רחב הכולל ביצוע כתרים וכן ציפוי שיניים.

כתרי זירקוניה מציעים יותר עמידות וחוזק בהשוואה לציפוי שיניים.
כתרי זירקוניה מציעים יותר עמידות וחוזק בהשוואה לציפוי שיניים.

מהם כתרי זירקוניה ומתי יש להשתמש בהם?

כתרים הם תחליפים מלאכותיים שמטרתם להגן על שיניים בעלות נזק כותרתי ניכר. נזק שכזה עשוי להיגרם בשל סיבות שונות, כמו טיפולי שורש, עששת חמורה, סתימות קודמות או שברים, ומטרתו של הכתר היא להגן על השן שאיבדה חומר שן רב ולמנוע ממנה להתפצל, להתפורר או להישבר. כמו כן, כתרים ממלאים גם פונקציה אסתטית, שכן הם עשויים להחליף או להשלים שיניים קיימות עקב סיבות אסתטיות שונות, כמו הצורה, הצבע או המנח של השן.

ישנם סוגים שונים של כתרים אשר מבוססים על שימוש בחומרים שונים, בהם מתכות, חרסינה, זירקוניה וכדומה. ואולם, בעוד ברפואת השיניים המסורתית זהב וחרסינה שימשו כחומרים עיקריים לביצוע כתרים, נראה כי בשנים האחרונות רופאים רבים בוחרים להשתמש דווקא בחומר הנקרא זירקוניום, אשר מהווה את הבסיס ליצירת כתרי זירקוניה. אף על פי שכתרי זהב וחרסינה הם כתרים חזקים ויציבים, הם מהווים בעיה אסתטית עבור מטופלים המעוניינים בשיניים לבנות. כמובן, הם מהווים מכשול אסתטי בעיקר כאשר מדובר בשיניים הקדמיות בלסת העליונה. אף על פי שכתרי חרסינה הם כביכול לבנים, גם הם, כמו כתרי זהב, עשויים לבלוט, שכן מתחת לציפוי החרסינה בנוי כתר המורכב מסגסוגת של מתכות כהות. כתר זה עשוי לחשוף עצמו מבעד לציפוי החרסינה תחת מצבים שונים של תאורה.

ציפוי שיניים פחות פולשני ופחות יקר מכתרי זירקוניה.
ציפוי שיניים פחות פולשני ופחות יקר מכתרי זירקוניה.

לעומת הכתרים הללו, כתרי זירקוניה מהווים פתרון אסתטי מצוין. מאחר שהם בנויים מזירקוניום ומצופים בחרסינה (ראה ערך ציפויי חרסינה), הם מציעים פתרון מעולה הן מבחינה אסתטית הן מבחינה פונקציונלית. לאחר שהזירקוניום עובר סינטור (התהליך שבו מכינים גבישים מוצקים מאבקת הזירקוניום), הוא נעשה לבן, נוקשה, לא מתבלה, עמיד בפני תהליכי חמצון, לא מתכלה, ובעל מראה שקוף למחצה. בשל כך, מובן כי לכתרי זירקוניה ישנם יתרונות רבים ומגוונים. ראשית, מאחר שכתרי זירקוניה לא מבוססים על שימוש במתכות, לא קיים חשש אסתטי מבחינת צבע (וגם אם צצה בעיה בעתיד, ישנה אפשרות לעצב ולצבוע את הכתרים מחדש בקלות יחסית). שנית, בעוד כתרים מסורתיים מצריכים שיוף מאסיבי של השן, ביצוע של כתרי זירקוניה לא כרוך בהשחזה ובאיבוד חומר שן. נוסף לכך, ידוע כי כתרי זירקוניה עמידים מאוד בפני חומרים מכתימים ושחיקה וכן מתמודדים מעולה עם טמפרטורות גבוהות ונמוכות (בהשוואה לכתרים אחרים אשר נודעים בשל רגישות היתר שלהם לטמפרטורות קיצוניות).

עם זאת, לכתרי זירקוניה יש גם מספר חסרונות. ראשית, הקשיחות והעמידות של כתרי זירקוניה עשויות להקשות על רופאי השיניים לאתר ריקבון או בעיות אחרות שעלולות להתפתח מתחת לכתר. שנית, חוזקו של הזירקוניום עשוי להביא לשחיקה של שיניים אחרות בחלל הפה – שחיקה שעלולה להוביל להתפתחות של בעיות שונות בשיניים אחרות. כמו כן, לעומת כתרי זהב או חרסינה, כתרי זירקוניה נחשבים יקרים מאוד: בדרך כלל, מחירם כפול ממחירים של כתרים אחרים (כתר אחד של זירקוניה עולה בין 3,000 ל-5,000 ש"ח).לחצו כאן למאמר המלא אודות "כמה עולה כתרי זירקוניה בטורקיה ובארץ".

מהו ציפוי שיניים ולאילו מצבים הוא מתאים?

ציפוי שיניים הוא טיפול אסתטי שנועד לתקן פגמים בשיניים כדי ליצור קו סגר אחיד, ולכן הוא מתאים למטופלים המעוניינים בציפוי של שיניים רקובות, שבורות, קצרות או פגומות, במילוי של שיניים חסרות, בסגירה של מרווחים בין השיניים, ובעיצוב מחודש של צבע השיניים והצורה שלהן. תהליך ציפוי השיניים מתבצע במהירות ומזכה את המטופל בחיוך חדש, נקי, מסודר, צחור ואחיד. כיום, לאחר התפתחות התחום, ישנם חומרים רבים שאפשר לבצע באמצעותם ציפוי של השיניים – החל בקומפוזיט וכלה בסוגים רבים ומגוונים של חרסינה. הסוגים השונים של הציפויים הולמים בעיות שונות שהמטופל מבקש לתקן, אולם נראה כי הציפויים כולם עונים על הצורך האסתטי בחיוך מושלם.

כתרי זירקוניה מספקים תוצאה בעלת מראה טבעי יותר מאשר ציפוי שיניים.
כתרי זירקוניה מספקים תוצאה בעלת מראה טבעי יותר מאשר ציפוי שיניים.

ציפוי שיניים הוא תהליך אסתטי אפקטיבי, שכן הוא מאפשר למטופל לצאת לעולם עם חיוך חדש תוך שבועיים. כאמור, באמצעות ציפוי שיניים, מטופלים יכולים לתקן פגמים מגוונים שהם מתמודדים איתם: כתמים, ריקבון, מרווחים, עיוות בצורת השיניים, שיניים באורכים שונים ושיניים סדוקות או שבורות. ציפויי שיניים המבוססים על חרסינה נחשבים חזקים במיוחד והם עמידים לאורך שנים (לעתים עד 20 שנה). ציפויים אלה עמידים בפני פציעות שונות, לא נשחקים ומתבלים וחסינים בפני גורמים שונים העשויים להכתים את השיניים. בשל כך, הם מספקים מראה בוהק וצחור וצבעם הלבן לא משתנה במשך שנים. ואולם, מדובר בטיפול יקר יחסית הדורש השקעה כלכלית מסוימת (ציפויי חרסינה עשויים להגיע למחירים של אלפי שקלים לשן. כמובן, המחירים משתנים מקליניקה לקליניקה ובהתאם לסוג הציפוי). כמו כן, ביצוע ציפוי שיניים כרוך, בדרך כלל, בהשחזה של השיניים – תהליך המחליש אותן ואשר עשוי לגרום להתפתחות של סיבוכים רפואיים בעתיד.

לסיכום

כאמור, כתרי זירקוניה וציפויי שיניים עונים על צרכים אסתטיים ופונקציונליים של מטופלים רבים, ולכן הם עשויים להשתלב במערך כולל של עיצוב מחדש של השיניים. בשל היתרונות הרבים שלהם, כתרי זירקוניה מתאימים במיוחד עבור מטופלים הזקוקים לכתרים במיקומים בעייתיים (כמו השיניים הקדמיות) או עבור מטופלים אשר עברו חוויות לא מוצלחות עם כתרים שנפלו או נשברו. ציפויי שיניים, בדומה לכך, מתאימים למטופלים המתמודדים עם פגמים אסתטיים בשיניים במיקומים בעייתיים – אולם הם הולמים במיוחדים מצבים פחות חמורים מאלה הדורשים ביצוע של כתר.

שאלות שאתם שואלים לגבי כתרי זירקוניה לעומת ציפויי שיניים

כתרי זירקוניה הם מעין כובעים בצורת שיניים העשויים מקרמיקת זירקוניום דו חמצנית, המספקים שחזורים עמידים ובעלי מראה טבעי. ציפוי שיניים, לעומת זאת, הם קונכיות דקות המונחות על המשטח הקדמי של השיניים כדי לשפר את המראה האסתטי שלהן. שתי האפשרויות הללו מציעות שיפורים אסתטיים ויתרונות פונקציונליים כאחד, אך הבנת ההבדלים ביניהם והתחשבות ביתרונות ובחסרונות שלהם חיונית בקבלת החלטה שתתאים לכם.

כתרי זירקוניה מציעים חוזק יוצא דופן, עמידות ותאימות ביולוגית. הם יכולים לעמוד בכוחות נשיכה חזקים מאוד ולהתנגד לשברים או סדקים, מה שהופך אותם לאידאליים במיוחד עבור שיקום של שיניים טוחנות ושיניים שאתם מעוניינים לשדרג את הנראות שלהם.

ציפוי שיניים מספק פתרון לא פולשני לשיפור האסתטיקה של השיניים שלכם. הם יכולים לשפר באופן יעיל את הצבע, הצורה והמנח של השיניים, וליצור חיוך יפה וסימטרי. כשזה מגיע לשיפור החיוך שלכם, כתרי זירקוניה וציפויי שיניים הם שתי אפשרויות פופולריות במיוחד. הבחירה בין כתרי זירקוניה לציפוי שיניים דורשת התייחסות מדוקדקת של המאפיינים הייחודיים שלהם.

אחד החסרונות הפוטנציאליים של ציפוי זירקוניה הוא האטימות שלו, מה שעלול להפוך את זה למאתגר להשיג מראה שקוף לחלוטין, במיוחד עבור אלו מכם עם שיניים דקות או דהוי מאוד. בנוסף, החוזק של כתרי זירקוניה עשוי לדרוש צמצום שיניים רב יותר בהשוואה לציפוי.

שיוף שיניים לציפוי שיניים כרוכה בהסרת חלק קטן מאמייל השן. תהליך בלתי הפיך זה עלול לגרום לרגישות בשיניים ועלול להחליש את מבנה השן. חשוב מאוד להתייעץ עם רופא שיניים מוסמך כדי לקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר. הבנת החסרונות של ציפוי זירקוניה ושיוף שיניים היא חיונית, יחד עם הערכת הערך של ציפוי שיניים.

הערך של ציפוי שיניים תלוי בהעדפות האישיות ובמצב של השיניים הטבעיות שלכם. ציפויי שיניים איכותיים ואטרקטיביים אלו יכולים לשנות את החיוך שלכם בצורה דרמטית, תוך טיפול בבעיות כמו שינוי צבע, פערים וחוסר יישור קל. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון את העלות, הסיכונים הפוטנציאליים והתחזוקה לטווח נארוך לפני קבלת ההחלטה הסופית שלכם.

כתרי אימקס (E-max) הם סוג של כתר מקרמיקה והם ידועים בעיקר באסתטיקה המצוינת שלהם. הם עשויים בדרך כלל מחומר דמוי זכוכית קרמי מסוג ליתיום דיסיליקט. כתרי זירקוניה, לעומת זאת, עשויים מקרמיקה של זירקוניום דו חמצני. הבחירה בין השניים תלויה בגורמים שונים כמו מיקום השן, האסתטיקה הרצויה ודרישות תפקודיות של השיניים. דילמת ה-E-max או כתר הזירקוניה מדגישה את החשיבות של הערכת גורמים ספציפיים לפני קבלת החלטה.

כתרי זירקוניה מומלצים לרוב במקרים של נזקים חמורים בשיניים, כגון עששת או שברים נרחבים. החוזק והעמידות של הכתרים מהסוג הזה מספק הגנה ושיקום יעיל מאוד לשיניים שנפגעו.

בהחלט כן, ציפוי שיניים יכול להיות פתרון מצוין לסגירת המרווחים בין השיניים. הם יכולים ליצור אשליה של שיניים מיושרות בצורה מושלמת, ולשפר את המראה הכללי של החיוך שלכם בכמה רמות. על ידי הנחת קונכיות דקות על המשטח הקדמי של השיניים, ציפוי יכול ליצור אשליה של שיניים מיושרות בצורה מושלמת, לסגור את הרווחים ולשפר את המראה הכללי של החיוך.

יש לקחת בחשבון מספר גורמים, כולל מצב השיניים שלכם, התוצאה האסתטית הרצויה, עמידות לטווח ארוך, דרישות רפואיות ועלויות. התייעצות עם רופא שיניים מוסמך ומקצועי חיונית על מנת שתוכלו לקבל החלטה נכונה בהתאם לצרכים האישיים שלכם. בעוד שכתרי זירקוניה מציעים חוזק ועמידות יוצאי דופן, ציפוי שיניים מספק פתרון יעיל לשיפור החיוך. התייעצות עם רופא שיניים מוסמך חשובה על מנת לקבוע את האפשרות הטובה ביותר להשגת חיוך יפה, פונקציונלי ועמיד לאורך זמן.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן