ניתוחים אסתטיים בחניכיים כל מה שצריך לדעת

ניתוחים אסתטיים בחניכיים כל מה שצריך לדעת

ניתוחים אסתטיים בחניכיים כל מה שצריך לדעת

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם אתה חשים אי נוחות לנוכח מראה החניכיים שלכם, ודאי תשמחו לגלות כי קיימות כיום דרכים לשנות זאת באמצעות ניתוחים אסתטיים בחניכיים. הליכים אלו הידועים גם בתור ניתוח לעיצוב חניכיים, הם בין האפשרויות שיכולות לסייע בעיצוב מחדש של מתאר החניכיים שלכם. במקרים מסוימים, רופא השיניים שלכם עשוי אפילו להציע זאת ביוזמתו, במיוחד אם יש לכם בעיות חניכיים המשפיעות על בריאות הפה הכללית שלכם. "אבל, רגע! איך פיסול חניכיים עובד בכלל?" אתם ודאי תוהים. אל דאגה – במאמר שלפניכם נשפוך אור על האופן שבו ניתוחי חניכיים קוסמטיים מבוצעים, תהליך ההחלמה מהם וכל מה שחשוב לדעת כאשר שוקלים לבצע ניתוח כזה.

מהם ניתוחים אסתטיים בחניכיים?

ניתוח לעיצוב חניכיים כשמו כן הוא: הליך כירורגי, שנעשה על ידי מומחה לרפואת שיניים, על מנת לעצב מחדש או מפסל את קו החניכיים של המטופל. תהליך העיצוב של החניכיים כולל חיתוך או הסרה של רקמת חניכיים עודפת סביב השיניים. אם יש לכם נסיגת חניכיים, ההליך יכלול גם שחזור של רקמת החניכיים. במקרים רבים, עיצוב חניכיים הוא הליך אלקטיבי. זה אומר שהוא לא הכרחי מבחינה רפואית אלא קוסמטית בלבד. היינו, הוא מבוצע במטרה לשפר את מראה החניכיים, השיניים או החיוך. יחד עם זאת, ייתכנו מקרים שבהם רופא השיניים עשוי להמליץ למטופל על ניתוח כזה, מסיבות הקשורות בבריאות הפה.

כיצד ניתוחים אסתטיים בחניכיים מתבצעים?

ניתוח עיצוב חניכיים נעשה בדרך כלל על ידי רופא חניכיים או רופא מומחה לאסתטיקה דנטלית. 

זהו הליך שלרוב יתבצע במרפאת השיניים בביקור בודד. ברוב המקרים, המטופל נותר ער במהלך ההליך ומטופל תחת הרדמה מקומית לאזור החניכיים. 

במהלך ההליך, הרופא משתמש בלייזר לרקמות רכות או אזמל כדי להסיר רקמת חניכיים עודפת ולחטב את קו החניכיים כדי לחשוף יותר מהשיניים. בחלק מהמקרים נהוג גם להשתמש בתפרים כדי לקבע את רקמת החניכיים למקומה.

אם החניכיים שלכם נסוגות וההליך כולל גם הוספת רקמת חניכיים, הרופא שלכם יסיר רקמה מחלק אחר של הפה כמו החך שלכם. במסגרת הניתוח רקמה זו תמוקם סביב השיניים שלכם כדי להאריך ולבנות מחדש את קו החניכיים שלכם. 

כמה זמן אורך ניתוח אסתטי בחניכיים וכמה זה עולה?

משך ההליך לתיקון קו החניכיים, משתנה ממקרה למקרה בהתאם לכמות העבודה הדרושה לעיצוב מתאר החניכיים. אולם ככלל, ניתוחי עיצוב חניכיים אורכים בין שעה לשעתיים. עלות הניתוח עשויה להשתנות בהתאם לכמות העבודה הנדרשת לעיצוב מחדש של קו החניכיים ובהתאם לכיסויים הביטוחיים שברשותכם.

האם ניתוחים אסתטיים בחניכיים כואבים?

ניתוחים אסתטיים בחניכיים, כאמור לעיל, מתבצעים תחת הרדמה מקומית ולכן המטופל לא אמור לחוש בכאב בזמן ההליך. יחד עם זאת, לאחר הניתוח אתם עלולים לחוש במידה מסוימת של אי נוחות, רגישות או אובדן תחושה זמני באזור שנותח. רמת אי הנוחות תלויה בכמות רקמת החניכיים שהוסרה או עוצבה מחדש במסגרת הפרוצדורה.

במקרים רבים, רופא החניכיים רושם למנותח משכך כאבים לשימוש לאחר הניתוח, כדי להקל על אי הנוחות. ניתן גם להפחית את הכאב והנפיחות על ידי הנחת שקיות קרח או קומפרסים קרים על הלחי או השפתיים (כתלות באזור המנותח) למשך 15 עד 20 דקות לסירוגין, בימים שלאחר ההליך. 

מה משך ההחלמה מניתוחים אסתטיים בחניכיים?

משך ההחלמה מניתוח לעיצוב החניכיים עשוי להימשך ימים או שבועות, כתלות בהיקף הניתוח. ייתכן שתצטרכו להגביל פעילויות מסוימות ליום או ליומיים שלאחר ההליך בהתבסס על ההרגשה שלכם ומידת אי הנוחות שאתם חווים. בדרך כלל נקבע תור לביקורת עם המנתח כשבוע לאחר ההליך. בהזדמנות זו, הרופא שניתח אתכם יבדוק את מצב החניכיים שלכם כדי לעקוב אחר אופן ההחלמה ולוודא שלא מתפתח זיהום. ייתכן שהרופא ירשום לכם שטיפת פה אנטיביוטית כדי להפחית את הסיכון לזיהומים.

בשורה התחתונה

ניתוחים אסתטיים בחניכיים הידועים גם בשם "פיסול החניכיים" או "עיצוב חניכיים", הם הליכים ניתוחיים הכוללים עיצוב מחדש של קו החניכיים. אלו משמשים לעתים קרובות כדי לשפר את מראה החניכיים, השיניים או החיוך של המטופל. אף שניתוח זה נחשב כהליך קוסמטי, ישנם גם מקרים שבהם יש צורך בעיצוב חניכיים מסיבות הנוגעות לבריאות הפה, ובמיוחד אם קיימת מחלת חניכיים.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן