סוגי טיפולים ופתרונות לשיקום הפה

סוגי טיפולים ופתרונות לשיקום הפה

סוגי טיפולים ופתרונות לשיקום הפה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ישנם מגוון סוגי טיפולים שונים לשיקום הפה ולכל מטופל יש להתאים את הטיפול האופטימלי בהתאם למצבו הייחודי. במאמר זה נתמקד בפתרון שישראלים רבים בוחרים בו כיום, שיקום פה בטורקיה בו מבוצעת השתלת שיניים ביום אחד, תוך השימוש בשיטת אול און 4.  נסביר לגבי מרכיבי ההליך ומהו הוא כולל, נפרט לאילו מצבים הוא מתאים ומהם יתרונותיו בהשוואה להליכים אחרים לשיקום הפה.

שיקום פה בטורקיה 

הליך שיקום פה בטורקיה מבוצע בתוך יום אחד בלבד. ההליך נעשה בהרדמה מלאה ובמהלכו נעקרות השיניים המיועדות לעקירה ומוחדרים 4 שתלים ללסת. שיקום פה מלא מתבצע עוד באותו היום באמצעות התקנת גשר זמני שהוא גם פונקציונלי וגם יפה ואסתטי. הגשר הזמני מוחלף לאחר חצי שנה בגשר קבוע ללא צורך בהרדמה בהליך פשוט שאינו כולל כאב או אי נוחות.

שיקום הלסת או הפה כולו

השתלת שיניים ביום אחד לצורך שיקום פה אפשרי, כאשר מצבו של המטופל אינו מצריך השתלת עצם או הרמה של הסינוס. סוג טיפול זה נועד לשיקום של לסת שלמה או פה שלם ולא במקרה שיש צורך בשתל בודד או מספר שתלים בלבד. ההליך מאפשר להקטין את מספר הביקורים במרפאה הדרוש מהמטופל, תוך חיסכון בזמן ובמחיר לעומת ביצוע שתלים לאורך כל הלסת.

שיקום באמצעות גשר

במצב בו חסרה רק שן אחת או שתיים, גשר הוא סוג הטיפול הנכון עבור שיקום פה בטורקיה כמו בכל מקום אחר. בהליך זה  מרכיבים כתרים על שתי שיניים משני צדדי השן או השיניים החסרות ומשלימים את החוסר באמצעות כתר הנישא על ידי שני השיניים הנושאות. לפני כניסת השתלים הדנטליים לתחום שיקום פה , גשרים היו הפתרון הטיפולי הנפוץ להשלמה של שיניים חסרות.

ההשחזה מסכנת את השן

כיום השלמת שיניים חסרות על ידי גשר מומלצת אך ורק אם השיניים הסמוכות לאזור החסר, הן כאלה המיועדות לטיפול שורש או שכבר בוצעו בהן טיפולי שורש בעבר. הסיבה לכך נובע מהרצון שלא לפגוע בשיניים בריאות, באמצעות ההשחזה הדרושה להתקנת הגשר, רק בשביל להשלים עם גשר את השן או השיניים החסרות. ההשחזה של שן בריאה מסכנת אותה ולרוב אין הצדקה לכך.

שיקום השן באמצעות שתל

שיקום שן חסרה באמצעות שתל דנטלי היא  השיטה המודרנית המועדפת כיום בשימוש עבור שיקום פה בטורקיה ובישראל כאחד. היתרון המרכזי של סוג טיפול זה הוא שבאמצעותו ניתן להשלים את השן חסרה מבלי לפגוע בשיניים הסמוכות אליה. במהלך ההליך, אין צורך להשחיז את השיניים הבריאות או להטיל עליהן עומס תפקודי לאחר השיקום.

מתי שתל אינו אפשרי

הבעיה הגדולה של טיפולי שיקום הפה באמצעות שתל היא שהיא אינה מתאימה למצבים של חוסר עצם. במקרים רבים, לעקירת שן נלווה ספיגה של העצם בגלל מחלות חניכיים כרוניות או דלקות שונות. כאשר ספיגת העצם מובילה לחוסר בגובה או ברוחב של העצם, השתלים עשויים שלא להיקלט וההשתלה לא תהיה הטיפול הנכון עבור שיקום פה של המטופל.

שתלים קצרים או צרים

בנסיבות שכאלה, שיקום פה בטורקיה יהיה מורכב יותר ויהיה צורך לגבש תכנית טיפולית שתיקח בחשבון את החוסר של המטופל בעצם המקומי או האזורי. ישנם מצבים בהם ניתן לעשות שימוש בשתלים קצרים יחסית. שתלים מתקדמים אלו צורכים כמחצית מגובה העצם מזה הדרוש לשתלים הרגילים. כאשר החוסר בעצם הוא רוחבי לעיתים ניתן להשתמש בשתלים צרים.

שיקום הפה באמצעות שתלים

לאחר ניתוח השתלת שיניים לשיקום הפה יש להמתין עם המשך ההליך עד לקליטה מוצלחת של השתלים שאורכת בדרך כלל כחצי שנה. עד לקליטה המוצלחת של השתל בעצם, לא ניתן לבצע עליו טיפולים הכוללים הפעלה של כוח כמו התקנה של כתרים. את השתל צריך לקבור מתחת לקו הגובה של החניכיים ונדרש ניתוח נוסף לחשיפת השתלים בעת ההתקנה של הכתרים הסופיים.

פתרון זמני עד להחלמה

בטיפול השתלת שתלים דנטליים בשיטות המיושנות, יש צורך לבנות פתרון שיקומי נפרד לתקופת הביניים שבין ההשתלה לשיקום. ישנם מצבים בהם שיקום פה בטורקיה אינו אפשרי ללא השתלת עצם או הרמה של הסינוס. הרמת סינוס נדרשת כאשר החוסר בעצם ממוקד בחלקו האחורי של הלסת העליונה. במצב זה, בדרך כלל לא ניתן להשתמש בשתלים קצרים.

שיקום פה בשיטת אול אין 4

במסגרת הליך שיקום פה בטורקיה ניתן לשקם לסת שלמה, תוך שימוש ב-4 שתלים בלבד. מדובר על התקנת שני שתלים קדמיים ארוכים וחזקים במיוחד בקדמת הלסת במיקום בו אין חוסר בעצם. שני שתלים אחוריים מותקנים בקדמת מוצא העצב בלסת תחתונה או בקדמת הסינוס בלסת עליונה. שני השתלים האחוריים הם אלכסוניים, חזקים וארוכים. 

על גבי ארבעת השתלים היציבים הללו ניתן לבנות את כל המרכיבים הנדרשים לשיקום של לסת שלמה. שיקום פה תוך שימוש בשיטה זו, מאפשר להימנע מהליך ארוך ומייגע משלב העקירות ועד להתחלת השיקום. בשיטת השתלה זו, אין שימוש בתותבת והמטופלים אינם נותרים עם פה נטול שיניים אפילו ליום אחד.

שיקום פה בטורקיה ביום אחד

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בסוגי הטיפול הנפוצים בתחום שיקום הפה כיום. הרחבנו לגבי שימוש בגשר, השתלת שתלים דנטליים במספר שלבים והצורך לגבש גם פתרונות זמניים עד לחשיפת השתלים. בנוסף הצגנו את הנושא של מחסור בעצם והאופן שבו הדבר קובע את סוג הטיפול בו ניתן לעשות שימוש לשיקום הפה. כאשר הדבר אפשרי שיקום אול און 4 הוא אידיאלי.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן