ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2023

e

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2023

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחד מהטיפולים הנפוצים ביותר בתחום האסתטיקה הדנטלית הוא הלבנת שיניים – אולם זהו טיפול מוגבל, שעונה על צורכיהם של חלק מהמטופלים בלבד. לעומת זאת, ציפויי חרסינה לשיניים נחשבים לאחד מציוני הדרך המשמעותיים ביותר בתחום רפואת השיניים האסתטית, שכן הם מספקים מענה למגוון של בעיות שעשויות לפגום בחיוך שלנו: החל ממרווחים בין השיניים, עבור בפגמים הקשורים בפיגמנטציה וכתמים וכלה בעקמומיות של קשת השיניים – ציפויי חרסינה הם התשובה האולטימטיבית עבור כל מי שמחפש חיוך מושלם. בעבר, הטיפול היה זמין רק עבור העשירון העליון, אולם כיום מדובר בטיפול המתאים לכל פלחי האוכלוסייה – וניכר כי עוד ועוד מטופלים בוחרים בו.

מהם ציפויי חרסינה?

למעשה, ציפויי חרסינה הם ציפויים דקיקים העשויים מחרסינה ואשר מודבקים על חזית השן. הם עמידים בפני חומרים שונים, לא נשחקים, לא ניזוקים מחומרים מכתימים, לא מתבלים ומשמרים חיוך נוצץ לאורך שנים. ציפויי חרסינה לשיניים מתאימים לכל מטופל המבקש לתקן פגמים אסתטיים בשיניים כדי ליצור קו סגר אחיד, ולכן פונים לטיפול זה מטופלים עם שיניים רקובות או פגומות, מטופלים הזקוקים למילוי של שיניים חסרות או קצרות, מטופלים המעוניינים בסגירה של מרווחים בין השיניים, וכמובן, כאלה המבקשים לעצב מחדש את צבע השיניים והצורה שלהן. ציפויי החרסינה מעוצבים ומיוצרים באופן אינדיבידואלי עבור כל מטופל ומותאמים לו מבחינת גוון, צורה ועובי.

סוגים שונים של ציפויי חרסינה לשיניים

מאחר שתחום רפואת השיניים האסתטית מתפתח במהירות ולא מפסיק להתחדש ולהשתכלל, מצויים כיום סוגים שונים של ציפויי חרסינה. בעיקרון, כל ציפויי החרסינה מתבצעים בשיטה דומה, אולם הם נבדלים זה מזה בחומר שממנו הם עשויים, בעמידות שלהם, בבעיות השונות שהם מתאימים להן ובמחירים שלהם. סוגי הציפויים המרכזיים הם למינייט, Emax, לומינירס וזירקוניה. כאמור, סוגי ציפויים שונים מתאימים לטיפול בפגמים שונים המצויים בשיניים, ולכן הבחירה בסוג הציפוי צריכה להתקבל תוך דיאלוג עם רופא השיניים ובהתחשב בבעיות שהמטופל מתמודד איתן.

כיצד מתבצע תהליך ציפוי השיניים?

אף על פי שלרפואת שיניים יש מוניטין של תחום עם טיפולים מסובכים ומכאיבים, ציפוי השיניים בחרסינה נחשב לאחד הטיפולים הפשוטים, המהירים והקלים ביותר. מדובר בתהליך שנמשך לאורך שבועיים וכולל שניים עד שלושה מפגשים, שבמהלכם הרופא מודד את השיניים, מתאם ציפיות עם המטופל, שולח את דגמי הגבס למעבדה שבה מיוצרים ציפויי החרסינה, מכין את השיניים לקראת הציפוי ומדביק את הציפויים.

היתרונות של ציפויי חרסינה לשיניים

כאמור, ציפויי חרסינה מספקים מענה על שלל בעיות שעשויות להפריע למטופל מבחינה אסתטית, ולכן הביקוש לטיפול זה הולך וגובר. מדובר בציפוי חזק, עמיד ובעל מראה טבעי, אשר מעניק למטופל חיוך צחור וחף מפגמים, שכן הוא מאפשר לעצב מחדש את קשת השיניים – ובעיקר את השיניים הקדמיות בלסת העליונה. בעוד ציפויי שיניים מקומפוזיט מחזיקים זמן קצר בלבד ומשנים את צבעם לאורך זמן, ציפויי חרסינה הם חזקים במיוחד ועמידים לאורך שנים.

ציפויי חרסינה מספקים מראה בוהק וצחור, שכן הם עמידים בפני סדקים ושברים (אלא במקרים יוצאי דופן של פציעה חמורה) וחסינים בפני גורמים שונים העשויים להביא להיווצרות של כתמים על השיניים או לשינויים בגוון השן, כמו ניקוטין, קפה, יין אדום וכדומה. כמו כן, תהליך הרכבתם של ציפויי החרסינה לא כרוך בכאבים ורק במקרים מסוימים מעורבת הרדמה מקומית. ציפויי חרסינה משרתים גם מטרות רפואיות, שכן לא רק שהם משפיעים על הפונקציונליות של הפה, אלא הם גם מגינים על השיניים מפני הצטברות של פלאק וכך שומרים גם על החניכיים במצב בריא ותקין. יתרון נוסף של ציפויי חרסינה נוגע לעובדה כי תהליך הייצור וההרכבה שלהם מהיר ופשוט. במקרה של עיצוב מחדש של צורת השיניים, לדוגמה, ציפוי חרסינה מספק פתרון מושלם תוך שבועיים, בעוד הטיפול המסורתי באמצעות גשר אורתודנטי עשוי להימשך שנים וכרוך בכאבים.

החסרונות של ציפויי חרסינה לשיניים

כמובן, כמו כל טיפול אסתטי, גם ציפויי החרסינה טומנים בחובם מספר חסרונות. ראשית, מדובר על תהליך אשר כרוך בהשקעה כלכלית רצינית, ולכן נראה שיש לשקול אותו בכובד ראש. עם זאת, מובן שהטיפול עשוי לחסוך טיפולים רבים בעתיד או הלבנות חוזרות ונשנות של השיניים. נוסף לכך, במקרים מסוימים הטיפול דורש השחזה של השיניים באופן שעשוי לפגום בהן. חיסרון נוסף נוגע לעובדה כי לאחר הרכבת הציפויים אין אפשרות לשנות את צורתם או את צבעם, וכל שינוי יהיה כרוך בהכנה של ציפוי חדש ובתשלום מלא. בדומה לכך, אם ציפוי נשבר במהלך השנים, ההכנה וההרכבה של הציפוי החדש יהיו גם הן כרוכות בתשלום מלא.

יש לציין כי לעומת ציפויי חרסינה אחרים, ציפוי Emax, אשר נחשב לציפוי הטוב ביותר המוצע כיום במרפאות השיניים, הוא ציפוי חזק ועמיד ביותר. הוא קיים במגוון רחב של צבעים, גוונים ותת-גוונים – דבר המאפשר התאמה מושלמת של הציפוי לשיניים הקיימות ולצבע הפה והשפתיים. כמו כן, כאמור, מדובר בחומר חזק ביותר, שהמבנה האלסטי שלו דומה למבנה האלסטי של השיניים ואשר צפוי להישאר במקומו ללא שינוי וללא בלאי במשך 15 שנים בממוצע.

העלויות של ציפויי חרסינה לשיניים

כאמור, ציפוי השיניים בחרסינה הוא טיפול יקר יחסית (שווה לבדוק אודות טיפולי שיניים בטורקיה). אמנם המחירים משתנים ממרפאה למרפאה, אולם מדובר על אלפי שקלים. בעוד ציפוי למינייט עולה בממוצע 2,000-3,500 ש"ח לשן, מחירו של ציפוי לומינירס נע בין 2,500 ל-3,500 ש"ח לשן ומחירו של ציפוי Emax נע בין 3,000 ל-5,000 ש"ח לשן. נראה, אם כן, כי ציפוי של כמה שיניים בחרסינה הוא טיפול שעשוי להסתכם במחיר של אלפי שקלים. יש לשים לב כי קופות החולים בארץ מציעות סבסוד מסוים של הטיפול, אולם נראה כי מדובר במחירים דומים לאלה המוצעים במרפאות הפרטיות.

לעומת זאת, המחירים של הטיפול במרפאות בחוץ לארץ זולים באופן משמעותי מהמחירים בארץ. בטורקיה, למשל, שכבר מזמן ביססה עצמה כמעצמה של טיפולים אסתטיים, המחיר הממוצע לציפוי שיניים בחרסינה עשוי להגיע לשליש מהמחיר הממוצע בישראל. בשל כך, ובהתחשב במקצועיות ובניסיון של הרופאים בקליניקות הטורקיות, נראה כי כדאי לשקול לבצע שם את הטיפול.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן