ציפוי שיניים לומינירס – המדריך המלא

e

ציפוי שיניים לומינירס – המדריך המלא

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כידוע, בעשורים האחרונים, התחום של אסתטיקה דנטלית הלך והתרחב באופנים חסרי תקדים, כך שכיום אנו שומעים ללא הפסקה על טיפולים אסתטיים מתקדמים ואיכותיים, שהיו, עד לא מזמן, זמינים לעשירון העליון בלבד. כיום, חיוך אסתטי, לבן ואחיד הוא סטנדרט שכולם יכולים לעמוד בו באמצעות כמה טיפולים מהירים, קלים ופשוטים. אחד מן הטיפולים הנפוצים ביותר הוא ציפוי חרסינה לשיניים. בעוד הטיפול הופך כיום לנפוץ יותר ויותר בקרב כל פלחי האוכלוסייה, כדאי לדעת שמדובר במתודה הטיפולית שבעקבותיה נטבע המונח "חיוך הוליוודי": זה כבר כמה עשורים שהחיוכים המושלמים שאנחנו רואים על המסך מבוססים על ציפוי חרסינה לשיניים. ואולם, קליניקות לרפואה שיניים אסתטית ברחבי הארץ והעולם מציעות סוגים שונים של ציפויים, ונראה כי מטופלים רבים נוטים להתבלבל בין כל המושגים: ציפוי חרסינה, ציפוי קומפוזיט, ציפוי למינייט, ציפוי לומינירס, ציפוי אימקס ורבים נוספים. כמובן, לפני שפונים לביצוע של טיפול רפואי, גם אם הוא טיפול אסתטי, כדאי ללמוד את ההבדלים בין הסוגים השונים של הטכניקות, החומרים והמתודות.

מהו ציפוי שיניים לומינירס (Lumineers®)?

ראשית, מאחר שקיים בלבול בקרב מטופלים, חשוב לציין כי לומינירס (סימן מסחרי רשום) הוא שם של מותג של ציפויי שיניים – ולא שם של טכניקה, מתודה או חומר. אבל לפני שנבין מהם ההבדלים בין ציפוי לומינירס לציפויים אחרים, יש להבין מהם ציפויי חרסינה. למעשה, ציפויי חרסינה הם "כיסויים" דקיקים המונחים על חזית השן במטרה להעניק לה מראה חדש, נקי, לבן וכך ליצור מראה אחיד ואסתטי של כל השיניים. הציפויים נודעים כחזקים ועמידים, והם לא נשחקים, לא ניזוקים מחומרים מכתימים, ולא מתבלים לאורך שנים. ציפוי חרסינה לשיניים הוא טיפול מתאים להתמודדות עם בעיות שונות, שכן מטרתו היא תיקון של פגמים אסתטיים בשיניים כדי ליצור קו סגר אחיד. הטיפול מתאים, אם כן, לתיקון של שיניים רקובות, קצרות, שבורות או פגומות, מילוי של שיניים חסרות, סגירה של מרווחים בין השיניים, תיקון של בעיות צבע וצורה ועיצוב מחדש של קשת השיניים. עבור כל מטופל, בהתאם למצב השיניים שלו ולציפיות שלו מהטיפול, ציפויי החרסינה מעוצבים ומיוצרים באופן אינדיבידואלי. עם זאת, ציפוי חרסינה לשיניים כרוך, כמעט תמיד, בהשחזה של השיניים ובאיבוד חומר שן – מה שהופך את התהליך לבלתי הפיך.

מהם ההבדלים בין ציפוי לומינירס לציפויים אחרים?

אף על פי שכל ציפויי החרסינה משמשים לטיפול באותם פגמים, ישנם כמה הבדלים מהותיים בין ציפוי לומינירס לציפויי חרסינה אחרים. ראשית, היתרון המובהק ביותר של ציפוי לומינירס נוגע לעוביו: אף על פי שציפויי חרסינה נחשבים דקים, ציפויי לומינירס דקים הרבה יותר. למעשה, עוביו הממוצה של ציפוי חרסינה הוא 0.5 מ"מ, בעוד עוביו הממוצע של ציפוי לומינירס הוא 0.3 מ"מ. גם אם נדמה לכם שמדובר בהבדל זניח, הרי שמדובר בהבדל משמעותי של כמעט 50% – הבדל אשר משפיע באופן מהותי על שאלת ההשחזה על השיניים. כאמור, ציפויי חרסינה עשויים להכתיב השחזה של השיניים ואיבוד של חומר שן באופן בלתי הפיך. לעומת זאת, מאחר שציפוי לומינירס הוא ציפוי דק במיוחד, הוא לא מצריך השחזה של השיניים לשם התאמה של הציפוי לשן. בשל כך, ציפוי לומינירס הוא טיפול הפיך: אם המטופל מעוניין בהסרה של הציפוי בעתיד, זה אפשרי.

כמו כן, יתרון נוסף הקשור לעוביים הדק של ציפויי לומינירס נוגע למראה הטבעי שלהם. מטופלים רבים מדווחים כי ציפויים אלה לא רק נראים טבעיים יותר, אלא גם מעניקים תחושה טבעית בתוך חלל הפה. הקרמיקה הדקה שממנה עשוי ציפוי לומינירס היא שקופה למחצה, מה שמעניק לה איכות טבעית של החזרת אור – בדיוק כמו שיניים טבעיות. נוסף לכך, העובדה שמדובר בציפויים דקיקים, שלא דורשים השחזה, מביאה לכך שהטיפול לא כרוך בכאבים או בהרדמה מקומית.

עם זאת, חשוב לציין כי דקיקותם של ציפויי לומינירס אין משמעותה חוסר עמידות: להפך, החומר שממנו מורכבים הציפויים הוא חומר חזק במיוחד, והציפויים צפויים להישאר במקומם, ללא שחיקה וללא בלאי, למשך שנים ארוכות (לעתים, עד 20 שנה).

מהם החסרונות של ציפויי לומינירס?

אף על פי שאין להם חסרונות רבים, חשוב לשים לב לכמה היבטים. ראשית, אם השיניים של המטופל מצויות במיקום הנכון, הרי שהדבקה של ציפויים על גביהן – ללא השחזה – עשויה לגרום לשיניים לבלוט ולהיראות עבות מדי או לא טבעיות. נוסף לכך, הרכבתם של הציפויים ללא השחזה של השיניים עשויה להביא לכך שקו השיניים וקו החניכיים לא תואמים זה לזה, מה שעלול לגרום להתפתחותן של דלקות או גירויים. כמו כן, מאחר שמדובר בטיפול אסתטי מתקדם, המחיר שלו יקר יחסית.

כמה עולה ציפוי לומינירס?

ציפוי לומינירס נחשב לאחד מהטיפולים היקרים יותר ביחס לסוגים השונים של ציפויי שיניים, ומחירו נע בין 2,500 ל-3,500 ש"ח לשן. עם זאת, מובן שהמחיר נוטה להשתנות ממרפאה למרפאה ולכן מומלץ לבצע סקר שוק ולהתייעץ עם מטופלים שכבר עברו את הטיפול. כמו כן, מעניין לציין כי המחירים בארץ יקרים כמעט פי שלושה מהמחירים בקליניקות בחוץ לארץ. (לחצו כאן למאמר המלא אודות מחירים של ציפיים שיניים)

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן