תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת על החלמה אחרי שתלים דנטליים בשיניים

תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים

תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת על החלמה אחרי שתלים דנטליים בשיניים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ביצוע שתלים דנטליים בטורקיה או בארץ הוא טיפול שיניים מורכב יחסית, ובשל כך, גם ההחלמה ממנו מורכבת משלבים אחדים ונמשכת לאורך מספר חודשים. במהלך הטיפול, מתרחשים קידוח בעצם הלסת והחדרה של שתלי טיטניום, ולכן ההחלמה מהטיפול נמשכת, למעשה, כל עוד עצם הלסת נבנית מחדש ומתאחה סביב השתל (במהלך שלושה עד שישה חודשים). מאחר שמדובר בניתוח, תהליך ההחלמה כרוך כמובן בכאבים ודימומים, אולם אלה נמשכים כמה ימים בלבד. עם זאת, תופעות לוואי נוספות עשויות לצוץ לאורך תהליך ההחלמה, ולכן על המטופלים להיות ערים להתפתחויות שונות בסביבת השתלים ולהיצמד להנחיות המפורטות של רופא השיניים.

תהליך ההחלמה מהשתלות שיניים אורך בדרך כלל מספר שבועות.
תהליך ההחלמה מהשתלות שיניים אורך בדרך כלל מספר שבועות.

הימים שלאחר ביצוע השתלת שיניים

כמובן, היממה הראשונה לאחר ביצוע השתלת שיניים היא המאתגרת ביותר, שכן היא כוללת דימומים, כאבים ומגבלות מסוימות. במהלך היממה הזו, צפוי המטופל להתמודד עם דימומים וכאבים חזקים, ולכן רופאי השיניים מציידים את המטופלים בגזות או בתחבושות סטריליות לספיגת הדם. בדרך כלל, יש להחליף את הגזות פעם בשעה במטרה להגן על האזור המנותח ולעצור את הדימום. עם זאת, אין לשטוף את האזור או לגעת בו (אפשר, עם זאת, לצחצח את השיניים בעדינות מרבית). אף שהדימום עשוי להימשך עד יומיים לאחר הניתוח, הוא לא צפוי להיות חמור במיוחד – ולכן, במקרים של דימום כבד, יש לפנות לרופא השיניים לשם מעקב וקבלת טיפול. בכל הנוגע לכאבים הנלווים להשתלת שיניים, חשוב לדעת כי מדובר בתהליך המביא לתחושות של אי-נוחות. בימים הראשונים שלאחר ביצוע שתלים דנטליים, המטופל צפוי להתמודד עם כאבים חזקים – במיוחד לאחר התפוגגות ההשפעה של חומרי ההרדמה – ובשל כך, רופא השיניים מצייד את המטופל גם במשככי כאבים. קראו כאן עוד אודות האם השתלת שיניים כואבת?

במהלך תקופה זו, המטופלים עשויים לחוות אי נוחות מסוימת, נפיחות וחבורות.
במהלך תקופה זו, המטופלים עשויים לחוות אי נוחות מסוימת, נפיחות וחבורות.

נוסף לדימומים ולכאבים, המטופל צפוי להתמודד עם נפיחות באזור המנותח לאורך שלושת הימים הראשונים (ולפעמים קצת יותר) שלאחר ביצוע ההשתלה. בעוד רופאי שיניים מסוימים מציידים את המטופלים שלהם בתרופות שנועדות להקל על הנפיחות, רופאים אחרים נוהגים להמליץ על הנחה של קומפרסים קרים על הלחי. כמו כן, תופעת לוואי נוספת ושכיחה פחות של השתלות שיניים היא בחילה. ישנם מטופלים שסובלים מבחילות והקאות בימים הראשונים שלאחר הניתוח, אולם מדובר בתופעת לוואי נדירה יחסית. תופעות לוואי נוספות שעמן המטופלים מתמודדים בשלושת הימים הראשונים שלאחר ביצוע ההשתלה נעות בין יובש בשפתיים וכאבי גרון לבין כאבים בשרירי הלסת ותנועה מוגבלת שלהם. עם זאת, לאחר כמה ימים, תופעות הלוואי אמורות להתפוגג בהדרגה.

מבחינת היגיינת הפה, חשוב מאוד, כמובן, לשמור על היגיינה גבוהה: יש לצחצח שיניים כבר ביום הניתוח (כמה שעות לאחריו) בעדינות ובזהירות ולשטוף את הפה באמצעות מי מלח לאחר אכילה. רופאי שיניים מסוימים ממליצים על ביצוע שטיפות דנטליות באמצעות כלורהקסידין, חומר אנטי-בקטריאלי אשר תורם לחיטוי חלל הפה. כמו כן, בימים הראשונים מומלץ לא לבצע פעילות גופנית מאומצת, שכן היא עשויה להגביר את הדימומים, הנפיחות והכאבים. לאחר חמישה ימים, אפשר לשוב בהדרגה ולבצע פעילות גופנית ואימונים. נוסף לכך, רופאי השיניים ממליצים לא לעשן בימים שלאחר הניתוח, שכן העישון פוגם בתהליך ההחלמה ומגביר את תחושת האי-נוחות. מבחינת תזונה, בימים שלאחר ביצוע שתלים דנטליים, כדאי לאכול ארוחות מזינות ועשירות, אך מומלץ להימנע מצריכה של מזונות קשים המצריכים לעיסה – ועדיף לצרוך בעיקר משקאות ומזונות רכים. כמו כן, כדאי להימנע ממזונות העשויים להיתקע בחריצים ובשקעים, כמו אגוזים, שומשום וכדומה.

חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות רופא השיניים כדי להבטיח ריפוי תקין ולהימנע מסיבוכים.
חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות רופא השיניים כדי להבטיח ריפוי תקין ולהימנע מסיבוכים.

שמירה על השתלים ותחזוקה שלהם

כאמור, אף על פי שלאחר כמה ימים תופעות הלוואי, הכאבים והדימומים חולפים, תהליך ההחלמה המלא מתרחש לאורך כמה חודשים. בשל העובדה כי מדובר בתהליך מורכב, יש להקפיד על ביקורים סדירים אצל רופא השיניים וכן אצל השיננית לשם הסרת פלאק ואבנית. כמו כן, חשוב מאוד לשמור על היגיינת פה גבוהה הכוללת צחצוח שיניים יסודי, שימוש בחוט דנטלי ושטיפה באמצעות מי פה. שמירה על פה נקי וביקורים סדירים אצל רופא השיניים יבטיחו קליטה מוצלחת של השתלים הדנטליים והחלמה מהירה.

הרבה גם שואלים אותנו לגבי מחירים של השתלות שיניים בטורקיה ובארץ בפרט, תוכלו להרחיב על זה במאמר הבא.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן