איך להתגבר על הפחד מרופא שיניים?

איך להתגבר על הפחד מרופא שיניים

איך להתגבר על הפחד מרופא שיניים?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

"ולא לפחד מהפחד": בריאות הפה והצורך בשיניים חזקות ויפות הם נושאים המשפיעים בצורה משמעותית מאוד על הבריאות הכללית שלנו. למרות המודעות הגדלה בציבור לחשיבות טיפולי שיניים ובדיקות שיניים תקופתיות, עדיין ישנם לא מעט אנשים אשר חווים או סובלים פחד מרופא שיניים ולכן נמנעים מהגעה לבדיקות וטיפולים גם כשאלו נחוצים מאוד. רמות הפחד מרופא השיניים עשויות להיות שונות, כך שבעוד אצל אנשים מסוימים הפחד ייתבטא בעיקר ברתיעה מהגעה למרפאה, אצל אחרים הוא עלול להתבטא בדומה לפוביות אחרות, כפחד קיצוני או לא רציונלי מפני הטיפול אצל רופא השיניים, אשר עלול להוביל למניעת טיפולים באופן מוחלט.

הסיבות המובילות לפחד מרופא שיניים

פחד מרופא השיניים נגרם בדרך כלל מחוויות עבר שליליות. ייתכן שפחדתם מרופא השיניים בילדותכם, והתחושות הללו דבקו בכם גם לאחר שגדלתם. ישנם אנשים שחוששים גם מרעשי  הכלים של רופאי השיניים והשיננית אשר משמשים לניקוי שיניים ובדיקות. סיבה אחרת לפחד מרופא שיניים יכולה לנבוע מכאב, אי נוחות או חוסר אמפתיה שחוויתם במרפאת רופא השיניים. חוויות עבר שליליות אלו עלולות להוביל לפוביה, אשר הגדרתו היא פחד קיצוני ויצירת סלידה משמעותית מלראות רופא שיניים אחר בעתיד. 

מלבד פחדים ופוביות הקשורות לחוויות העבר, פחד מרופא שיניים עלול לנבוע גם עקב החששות הקיימות לגבי בריאות הפה והטיפולים הצפויים בעקבות בעיות ומחלות שונות. כך למשל ישנם אנשים אשר סובלים מכאב שיניים או חניכיים מדממות, ועדיין לא ילכו לרופא השיניים במשך מספר חודשים מכיוון שהם יחששו לקבל ולשמוע את החדשות רעות.

האם ניתן לטפל בפחד מרופא שיניים?

פחד מרופא שיניים, הנחשב קל, חייב להיות מטופל ברמה המידית, כדי לא להזניח את מצב השיניים ולהיגרר לטיפולים ארוכים וכואבים יותר בהמשך. במקרים אלה, כדאי לבקש מרופא השיניים לבצע את הטיפולים במצב של הרדמה כללית, כך שלא תצטרכו להיות ערים במהלך ההליך. אמנם הרדמה כללית אינה נהוגה בכל מרפאות השיניים, אולם רופא השיניים יהיה חייב למצוא פתרונות כדי לפתור את הצורך בהרגעה עמוקה. עם זאת, במקרה של פוביה מורכבת ואמיתית, יהיה צורך בטיפול עמוק בדומה לכל הפרעת חרדה אחרת, אשר עשויה לדרוש שילוב של טיפולים ותרופות. 

טכניקות הרפייה ורגיעה מומלצות לטיפולי שיניים

כך או כך, ניתן להסתייע במספר דרכים להקלה ולהרגעה עוד לפני הפגישה עם רופא השיניים:

  • הסתגלות וחשיפה – הרעיון העומד מאחורי פתרון זה, הוא שסביר להניח שהפחד גדול יותר בקרב אנשים אשר לא יודעים לקראת מה הם הולכים ומה צפוי להם במרפאה. ולכן, יש לבקר במרפאת השיניים על בסיס הדרגתי יותר. ניתן יהיה למשל להתחיל בביקורים אצל רופא השיניים מבלי לשבת לבדיקה, ורק לאחר מכן, ניתן יהיה להתחיל בבדיקות וטיפולים חלקיים כמו צילומי רנטגן וטיפולי שיננית קלים, עד שתרגישו בנוח לטפל בפיכם באופן מלא. 
  • כדאי לפנות לרופא השיניים בשעה פחות עמוסה ביום, כגון שעות הבוקר. כך שיהיו פחות אנשים, וגם פחות כלים שיעשו רעשים שעלולים לעורר את החרדה והפחד. 
  • כדי לנסות להירגע ולמנוע פחד מרופא שיניים כדאי ומומלץ לחשוב על דברים אחרים. תוכלו למשל להביא אוזניות ומוזיקה או לתרגל נשימות עמוקות ומדיטציה.
  • כדאי לבקש מחבר או מאדם אהוב ללוות אתכם במהלך הפגישה.
  • כדאי לקבוע סימן עם רופא השיניים, שכאשר הוא ניתן, מופסק הטיפול. באופן כזה תוכלו לקבל הפסקה מדי פעם מהטיפול כדי להחזיר את נשימתכם לקצב הרגיל. 

והעיקר – לא לפחד כלל

מעל לכל, כדאי להבין ולדעת שמצב זה הינו שכיח ולא כדאי להתבייש בו. עם זאת, אין להזניח בשום מקרה את מצב השיניים רק משום החשש או הפחד. מכיוון שניתן להתגבר עליו ברמות שונות ולהמשיך לשמור על בריאות שיניים אשר תסייע לכם בכל תחומי החיים. 


Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן