טיפולי שיניים עם טישטוש – ככה עושים טיפולי שיניים ב-2023

טיפולי שיניים עם טישטוש

טיפולי שיניים עם טישטוש – ככה עושים טיפולי שיניים ב-2023

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

טיפולי שיניים עם טישטוש מסייעים להרגעת המטופל ולהרגשת נינוחות בזמן ההליך. הכוונה בטישטוש היא לספק רמה בינונית של הרגעה למטופל, כך שטכנית המטופלים עדיין ערים אך לא מרגישים את הכאב הכרוך בטיפול. יש המגדירים מצב זה כמצב של אמנזיה (שכחה) לטווח קצר שבו אין אובדן הכרה.

מי עובר טיפולי שיניים עם טשטוש? 

טיפולי שיניים עם טישטוש ניתנים לאנשים שונים, בכל הגילאים, אשר יכולים להפיק מכך תועלת, לרבות ילדים. המלצה זו מיועדת לרוב למי שחווה או סובל מחרדה דנטלית או מפחד מביקור אצל רופא השיניים, כאשר קיים פחד ממחטים, רגישות קיצונית בשיניים, תחושות קלסטרופוביה, ירידה ברגישות להרדמה מקומית, קושי לשלוט בתנועות או אנשים בעלי צרכים מיוחדים (פיזיים, קוגניטיביים והתנהגותיים).

על סוגי הטישטוש הקיימים בטיפולי שיניים

ישנן רמות שונות של טשטוש והרגעה בהתאם לצרכים הייחודיים הנדרשים. הגורמים שיילקחו בחשבון כאשר רופא השיניים בוחר את סוג הטישטוש הנדרש כוללים את רמת החרדה, משך ההליך, ההיסטוריה הבריאותית והעדפות אישיות. הסוגים הנפוצים ביותר לטשטוש כוללים "גז צחוק", תרופות הרגעה הניתנות דרך הפה או דרך הוריד (IV). 

תחמוצת החנקן הידועה כ"גז צחוק", ניתנת באמצעות מסכה, כאשר את השפעתה ניתן להרגיש תוך שלוש עד חמש דקות. רופא השיניים שולט במינון הטשטוש שאתם מקבלים ומתאים את המינונים בהתאם לאורך ההליך המתבצע. לאחר שהטיפול מסתיים, רופא השיניים ייתן לכם חמצן טהור כדי לשטוף את תחמוצת החנקן מהמערכת. מכיוון שגז הצחוק מתנדף מהמערכת באופן ממש מהיר, אפשר לנסוע ולנהוג מיד לאחר הטיפול.

דרך נוספת לבצע טיפולי שיניים עם טישטוש היא באמצעות תרופות הניתנות דרך הפה או הוריד. כאשר ניתנות תרופות הרגעה דרך הפה, בדרך כלל הן יינתנו כשעה לפני תחילת ההליך. התרופות יכולות להיות מסוג טריאזולם ממשפחת הדיאזפאם (Valium), או לוראזפאם. עבור ילדים, ניתן להשתמש בסירופ דומה, אם הם מתקשים בבליעת כדורים. טשטוש זה עלול להיות חזק, כך שאנשים רבים נוטים להירדם לאחר נטילת הכדורים. מכיוון שטשטוש דרך הפה משפיע באופן זמני על הזיכרון והכישורים המוטוריים, לא תמיד אפשר לנהוג לאחר הטיפול, כך שיש להיעזר בחבר או בן משפחה. 

טישטוש הניתן דרך הוריד הוא הצורה העמוקה ביותר של הרגעה מודעת הקיימת ולכן היא מתאימה באופן מיוחד לאנשים עם חרדה דנטלית חמורה או אנשים שעוברים הליכים ממושכים. לאחר קבלת התרופות, ובמהלך טיפול השיניים, הרופא יעקוב אחר קצב הלב, לחץ הדם ורמות החמצן. בכל שלב תיעשה הערכה לגבי המינון המוזרם והוא יותאם באופן אישי. 

כיצד נקבע סוג הטישטוש המתאים ביותר לטיפול השיניים?

לפני טיפולי שיניים עם טישטוש, בדומה לכל הליך רפואי אחר, על המטופל לדבר עם רופא השיניים על האפשרויות השונות הקיימות. תוכלו לדון על ההיסטוריה הבריאותית ולשאול לגבי פרטי התרופות. לאחר שיהיה בידי רופא השיניים כלל המידע הנדרש, הוא יוכל להתאים להליך הספציפי שלכם את צורת הטשטוש המועדפת והטובה ביותר עבורכם.

איך נערכים לטיפול שיניים עם טשטוש?

בדרך כלל, ביום הטיפול ייאסר עליכם לאכול או לשתות לפחות שש שעות לפני התור לרופא השיניים. אלא אם כן צוין אחרת על ידי רופא השיניים, יהיה עליכם לקחת את כל התרופות השגרתיות והכרוניות שאתם בדרך כלל לוקחים. יש להקפיד לספר לרופא השיניים במידה ואתם נוטלים מדללי דם כלשהם, כגון וורפרין. מכיוון שיהיו הליכים מסוימים, בהם יעדיף רופא השיניים להפסיק את הטיפול.

לסיכום

בכל מקרה של טיפולי שיניים עם טשטוש, יש לבדוק ולוודא את מידת ניסיונו של רופא השיניים בהליכים אלה. אפשרי ואף מומלץ לעבור טיפולי שיניים עם טישטוש בקלות בטורקיה, לאחר בדיקת המרפאה, הרופא והציוד הקיים.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן