טיפול שורש וכתר – שיפור ושדרוג השיניים בהליך מתקדם

טיפול שורש וכתר

טיפול שורש וכתר – שיפור ושדרוג השיניים בהליך מתקדם

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

טיפול שורש וכתר הוא הליך דנטלי מתקדם המשמש לטיפול בשיניים שנפגעו קשות עקב גורמים שונים כמו עששת, דלקת חניכיים וכדומה. הטיפול החדשני מסייע לשמר את השיניים הטבעיות ומונע את הצורך בעקירה. ההליך כולל הוצאה של החלק הנגוע או הפגום של השן, ניקוי תעלת השורש שלה וכיסוי של השן בכתר דנטלי. שמירה על בריאות הפה שלנו היא חיונית לרווחה ולבריאות הכללית שלנו, וטיפולי שיניים קבועים הם ללא ספק היבט חשוב בכך. עם זאת, לעיתים יכולה להיווצר עששת או נזק המצריכים טיפול מתקדם יותר כגון טיפול שורש וכתר. במאמר זה נסביר מהו טיפול שורש וכתר, מה היתרונות שלו וכיצד הוא מתבצע.

מה זה טיפול שורש וכתר?

טיפול שורש וכתר הוא הליך דנטלי חדשני אשר כולל הוצאה של הרקמה הנגועה או הדלקתית מהחלק הפנימי של השן, ניקוי וחיטוי של תעלות השורש ומילוין מחדש. הרופא ממלא את האזור המטופל בחומר ייעודי בעל תאימות ביולוגית גבוהה לגוף האדם למניעת פגיעה עתידית. בשלב השני לאחר טיפול השורש, רופא השיניים מניח כתר דנטלי מעל השן שעברה טיפול על מנת להגן עליה ולשחזר את התפקוד והמראה שלה. הכתר מיוצר בהתאמה אישית לצורה ולצבע של השיניים שמסביב ומוצמד למקומו באופן קבוע. טיפול זה מומלץ לאנשים בעלי שסובלים מעששת חמורה או נזק רב לשן, והוא יכול לסייע להציל את השן ולמנוע את הצורך בעקירה. להלן פירוט לגבי 2 השלבים השונים של טיפול שורש וכתר ומה כרוך בו:

טיפול שורש

טיפול שורש נועד להציל שן נגועה או פגומה על ידי הסרה של העיסה הנגועה בתוך השן. העיסה הממוקמת במרכז השן, מכילה עצבים, כלי דם ורקמות חיבור המסייעות לשן לצמוח ולהתפתח. כאשר העיסה של מוך השן הופכת דלקתית, היא עלולה לגרום לכאב רב ואף להוביל לפגיעה חמורה אם לא מטפלים בה. במהלך טיפול שורש, רופא השיניים מסיר את העיסה הנגועה מהשן, מנקה את פנים השן וממלא אותה בחומר מיוחד למניעת זיהום נוסף. טיפול זה נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית כדי למזער אי נוחות. טיפול שורש הוא דרך יעילה להציל שן פגומה ולמנוע את הצורך בעקירה.

הצמדת כתר

כתר דנטלי הוא כובע שמניחים מעל השן כדי לשפר את חוזקה, גודלה, צורתה והמראה שלה. כתרים משמשים בדרך כלל לכיסוי של שיניים סדוקות, סדוקות או בעלות סתימה גדולה שמחלישה את מבנה השן. הם יכולים לשמש גם כדי לשפר את המראה של שיניים עקומות או דהויות. טיפול בכתר כולל בדרך כלל שני פגישות. במהלך הפגישה הראשונה, רופא השיניים יכין את השן על ידי הסרת חלקים רקובים או מוחלשים ויעצב אותה מחדש כך שתתאים לכתר. לאחר מכן נלקחת שבלונה שתשמש ליצירת כתר מותאם אישית במעבדה. בינתיים יותקן כתר זמני להגנה על השן. לאחר שהכתר הקבוע יהיה מוכן, המטופלים יכולים לחזור לפגישה שנייה כדי להתאים אותו ולהדביק אותו על גבי השן באופן קבוע.

מהם היתרונות של טיפול שורש וכתר?

אחד היתרונות העיקריים של טיפול שורש וכתר הוא היכולת לשמר את השיניים הטבעיות בפה. טיפול זה מהווה אלטרנטיבה לעקירת שיניים, שעלולה להוביל לסיבוכים נוספים כגון תזוזת השיניים ושינויים במנשך. טיפול שורש וכתר יכול לסייע גם בשיפור מראה השיניים. כתרים מיוצרים בהתאמה אישית לצורת השן ולגודלה, וניתן להתאים אותם לצבע השיניים מסביב למראה טבעי. בנוסף, טיפול זה יכול לסייע בהקלה על כאבים ואי נוחות הנגרמים משיניים נגועות או פגומות. טיפול שורש יכול להציל שן פגומה או נגועה מעקירות ולמנוע את הצורך באפשרויות יקרות ופולשניות יותר כמו שתלים דנטליים או גשרים. טיפול כתר משפר את החוזק, הגודל והמראה של שיניים פגועות ומשקם את התפקוד והאסתטיקה שלהן. שני ההליכים יכולים להקל על כאב ואי נוחות הנגרמים משיניים פגומות או נגועות ולשפר את בריאות הפה על ידי מניעת זיהום או ריקבון. בנוסף, כתרים יכולים גם להגן על השיניים מפני נזקים נוספים הנגרמים משחיקה, בעיה שכיחה שעלולה להוביל לשברים בשיניים.

כיצד תהליך הטיפול מתבצע?

טיפול שורש וכתר כולל בדרך כלל שתי פגישות נפרדות. במהלך הפגישה הראשונה, רופא השיניים מרדים את האזור סביב השן הפגועה ומסיר את החלק הפגוע או המזוהם של השן. לאחר מכן הוא מנקה ומעצב את תעלת השורש, ולבסוף מניח חומר מילוי דנטלי בתעלה כדי למנוע זיהום. כתר זמני מונח מעל השן כדי להגן עליה בזמן יצירת הכתר הקבוע. החלק האחרון בתהליך הוא החלפת הכתר הזמני בכתר הקבוע, והמטופלים יכולים ליהנות מחיוך מרשים ומלא. הכתר מיועד להחזיק זמן רב ומשפר את המראה ותפקוד השן.

לסיכום

טיפול שורש וכתר הוא הליך דנטלי מתקדם שיכול לסייע בשימור של השיניים הטבעיות בפה, שיפור המראה שלהן והקלה על תחושות כאב ואי נוחות הנגרמות משיניים פגומות או נגועות. ההליך כולל שתי פגישות נפרדות, כאשר זמן ההחלמה נמשך ימים ספורים בלבד. עלות הטיפול משתנה בהתאם לגורמים כמו מיקום וחומרת הנזק. ההליך החדשני מתבצע תחת הרדמה מקומית כדי למזער כאבים ואי נוחות. רופא השיניים המומחה משתמש בכלים מיוחדים כדי להסיר את העיסה הנגועה ולנקות את החלק הפנימי של השן. לאחר ניקוי יסודי של השן, רופא השיניים ממלא אותה בחומר מיוחד ומניח מעליה סתימה זמנית עד שהכתר הקבוע יהיה מוכן. לקבלת הטיפול האיכותי והמקצועי ביותר שניתן, חשוב לעבור על כל האפשרויות הזמינות לרשותכם עם רופא השיניים המומחה שלכם. הוא יכול לעזור לכם לקבוע את מהלך הטיפול הטוב ביותר עבור הצרכים הדנטליים האישיים שלכם.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן