כתר זירקוניה – כמה זמן הוא מחזיק?

כתר זירקוניה

כתר זירקוניה – כמה זמן הוא מחזיק?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

שיניים לבנות, ישרות ונוצצות הן סמל לטיפוח עצמי, אסתטיקה ובריאות. עם השנים השיניים שלנו עוברות שינויים רבים ולעיתים די בחוסר תשומת לב קלה והשיניים משנות את המראה שלהן. למרות שנרצה לחשוב שהן ילוו אותנו לכל החיים, הדבר רחוק מלהיות נכון. מחקרים מראים כי קרוב ל-69% מהאנשים בגילאים 35 עד 44 יחוו לפחות אובדן של שן אחת או יותר, וכ-26% מהאנשים מעל גיל 74 יאבדו את כל השיניים בפה שלהם. מה שבעבר היה גזרה שאילצה אנשים להשתמש בתותבות בלבד, היום כבר לא דבר כה נורא. תחום האסתטיקה הדנטלית מציע פתרון יעיל וחדשני לשיפור אסתטיקת הפה עם כתר זירקוניה. כתרים דנטליים מאפשרים לכסות שיניים טבעיות שנפגעו או שינו את צבען, ומהווים כיסוי אולטימטיבי לאחר השתלות שיניים.

במאמר זה נדבר על כתר זירקוניה – מה מיוחד בו, מדוע הוא מומלץ וכמה זמן הוא מחזיק?

כתרי זירקוניה ידועים בעמידותם ויכולים להחזיק מעמד עד 15 שנים ומעלה.
כתרי זירקוניה ידועים בעמידותם ויכולים להחזיק מעמד עד 15 שנים ומעלה.

מה זה כתר זירקוניה ומה מיוחד בו?

כתר לשיניים הוא מעין כיסוי אשר מונח מעל השן, ומעוצב בדיוק לפי הצורה של השן הקיימת, אך עם מראה משופר יותר. התפקיד של הכתר הוא לשמר את השן עליה הוא מונח לאורך זמן רב, בדרך כלל אחרי שהתבצע בה טיפול מורכב, כמו טיפול שורש או השתלת שיניים. הכתר מעניק לשן כיסוי ומאפשר לחזק אותה, לשנות את גודלה ולשפר את המראה שלה באופן משמעותי. קיימים כמה סוגי כתרים לשיניים, כאשר כתר זירקוניה נחשב ליעיל, העמיד והמומלץ ביותר בעיניי מומחים רבים לאסתטיקה דנטלית.

כתר זירקוניה הוא כתר איכותי, חזק ועמיד, אשר מספק מענה למראה שיניים לא אסתטי, לאחר שנפגעו מעששת או חוו שינוי בצבען. הטיפול מהוה פתרון נהדר עבור בעיות שיניים הן בפן הבריאותי והן בפן האסתטי. הכתרים הללו עשויים מתחמוצת זירקוניום המכונה זירקוניה, והם נחשבים לחזקים יותר מפורצלן וסגסוגות מתכת אחרות. כתר זירקוניה משמש לרוב לשיקום של השיניים הקדמיות. היתרון הבולט ביותר שלו הוא התאימות הגבוהה שלו עם צבע השיניים הטבעי. כאשר הוא מונח על גבי השן, אי אפשר לראות הבדל בינו לבין שן טבעית משום שהוא עשוי מחומר כה ייחודי בשיטה חדשנית.

תוחלת החיים של כתר זירקוניה תלויה בגורמים שונים כמו היגיינת הפה, כוח נשיכה ותזונה.
תוחלת החיים של כתר זירקוניה תלויה בגורמים שונים כמו היגיינת הפה, כוח נשיכה ותזונה.

מדוע כתר זירקוניה מומלץ על פני סוגים אחרים?

כתרים מסוגים אחרים לרוב מכילים מתכות כמו כסף או זהב ומצופים בחרסינה. כתר זירקוניה לעומת זאת, מיוצר בטכנולוגיה ייחודית של חריטה ממוחשבת תלת ממדית. לאחר לקיחת מידות מהמטופל/ת, הכתר מיוצר בשיטה החדשנית במעבדה, באופן אישי ובהתאם למידות הדרושות. בעבר, היה נהוג לצפות את הכתרים בשכבה נוספת של חרסינה, אבל היום הכתרים הללו מיוצרים על ידי שימוש בזירקוניה מלאה בלבד, מבלי לשלב חרסינה בתהליך. 

מה שהופך את הכתרים הללו לכל כך מומלצים ופופולריים, הוא העמידות והחוזק שלהם, לצד המראה המרשים והטבעי. המבנה של הכתר עוזר להימנע מהבלטה לא רצויה שלו בחניכיים, דבר שעלול לגרום גם לנסיגת חניכיים ומזוהה עם סוגי כתרים אחרים כמו כתרי חרסינה. מידת ההתאמה של כתר זירקוניה לחלל הפה ושאר השיניים מונעים את ההופעה של פס כהה בחניכיים שיכול להיגרם על ידי כתרים ממתכת.

בדיקות שיניים סדירות ותחזוקה נכונה יכולים להאריך את חייו של כתר זירקוניה.
בדיקות שיניים סדירות ותחזוקה נכונה יכולים להאריך את חייו של כתר זירקוניה.

כמה זמן מחזיק כתר זירקוניה?

זירקוניה הוא חומר קשיח וייחודי אשר מדמה את השיניים הטבעיות באופן המיטבי ביותר. בזכות כך, הוא מסוגל להחזיק מעמד שנים רבות ומאפשר למטופלים ליהנות מחיוך נוצץ לאורך זמן. בדומה לכתרי הזהב הקלאסיים של פעם, כתרי זירקוניה מדורגים בין כתרי השיניים החזקים והעמידים ביותר שקיימים, ויכולים להחזיק מעמד מעל 20 שנה. שיטות הטיפול המתקדמות בהן ההליך מתבצע מאפשרות להתאים את הכתר לפה ולשאר השיניים של כל מטופל ומטופלת באופן המיטבי ביותר. כך ניתן להגיע לתוצאה האידאלית, עם מראה טבעי ומשופר בהליך חדשני אחד. 

שימוש בשיטות מתקדמות בהתאמה אישית

בשל העובדה שכתרי זירקוניה מיוצרים בתהליך כה ייחודי, הם מתאימים לכל אחד באופן אישי. זירקוניה היא חומר חזק ועמיד, ידידותי לרקמות בחלל הפה, ובעל תכונות אופטיות שמדמות את הגוונים טבעיים של השיניים. תהליך היצירה של כתר זירקוניה דומה לתהליכי הייצור של שאר סוגי הכתרים האחרים, אך הוא שונה בשלב ההכנה ובשלב ההתאמה שלו. 

המטופל מתבקש לנשוך תבנית פלסטיק רך על מנת לקבל המחשה מדויקת למבנה הכתר, והתבנית נשלחת למעבדת שיניים לייצור. לאחר מכן, המטופל עובר סדרת מדידות של הכתר החדש במהלכן נבדקת מידת ההתאמה בין הכתר לשן. כתר זירקוניה הוא פתרון אסתטי, איכותי ועמיד, אשר מומלץ בעיקר להשלמה של השיניים הקדמיות. הוא מאפשר לאנשים ליהנות מחיוך מלא שיניים ישרות, לבנות ויפות לאורך זמן רב. 

מה לגבי המחיר של כתרים אלו?

טווח המחירים של כתר זירקוניה הוא יחסית גבוה בהשוואה לסוגי כתרים אחרים – אך האיכות שלו היא בהחלט בהתאם. זירקוניה הוא חומר שעלותו יקרה, וכן גם תהליך הייצור של הכתרים מייקר את העלות שלהם. כתרים לשיניים מסוג זה מעוצבים באופן אישי ומיוצרים תוך שימוש בטכנולוגיות המתקדמות בתחום, עם מכשור דיגיטלי חדשני. המחיר הסופי עבור הכתרים הללו תלוי כמו כן גם ברמת המומחיות והמיומנות של הרופא אשר מבצע את ההליך וברמת המורכבות של הטיפול הנדרש. כתר זירקוניה בדרך כלל מוסיפים לשיניים הקדמיות, ומכיוון שלחלק הקדמי של הפה ישנה חשיבות רבה לתוצאה מדויקת ואסתטית, חשוב לעבור את הטיפול במרפאה או קליניקה מקצועית המתמחה לאסתטיקה דנטלית ושיקום הפה. ככל שהמומחה מקצועי ומנוסה יותר, כך האיכות של הטיפול משתפר והתוצאות המרשימות יכולות להישמר לטווח הארוך ביותר.

כתרי זירקוניה עמידים בפני קורוזיה, סתתים וסדקים.
כתרי זירקוניה עמידים בפני קורוזיה, סתתים וסדקים.

לסיכום

החיוך שלנו הוא כרטיס הביקור שלנו בחיים. מראה השיניים משפיע על אספקטים רבים – המראה הכללי והדימוי האישי, הביטחון העצמי, היחסים החברתיים ומערכות היחסים שלנו בחיים. בנוסף, שיניים בריאות וחזקות הן לא רק אביזר יופי מרשים אלא גם מהוות איבר חשוב לאכילה ודיבור. כאשר מדובר באסתטיקה של השיניים, חשוב להשקיע ולא להתפשר. כתר זירקוניה יכול להעניק מראה טבעי, אסתטי ויוקרתי, כך שלעולם לא תרצו להפסיק לחייך.

איך צריך לשמור על כתר זירקוניה בשיניים כדי שיחזיק שנים?

כתרי זירקוניה בולטים מבין הסוגים האחרים של כתרים דנטליים בזכות שילוב של חוזק, עמידות ואסתטיקה בלתי מתפשרת. הם תואמים מבחינה ביולוגית, כלומר הם אינם נוטים לגרום לתגובות אלרגיות. יתר על כן, המראה השקוף שלהם מבטיח שהם משתלבים בצורה חלקה עם השיניים הטבעיות בפה, ומספקים מראה של שיניים מושלמות עם פונקציונליות מעולה לשנים הבאות.

בעוד ששני סוגי הכתרים הללו מעניקים טיפול איכותי ועמיד לשיניים, כתרי זירקוניה נוטים לפחות סדקים ושברים ונחשבים לעמידים יותר בהשוואה לחרסינה. זה לא אומר שהם בלתי מנוצחים, עדיין חשוב להימנע מהרגלים שעלולים לפגוע בכתר כמו לעיסת קרח או פתיחת בקבוקים עם השיניים.

משחת שיניים רגילה ומברשת שיניים רכה או חשמלית מספיקות בהחלט כדי לנקות את הכתרים כראוי. עם זאת, הימנעות ממשחות שיניים המכילות כימיקלים יכולה לעזור להבטיח שהברק של הכתר יישאר שלם. שימוש בחוט דנטלי בין השיניים ומי פה יכולים להועיל גם בשמירה על בריאות החניכיים סביב הכתרים.

אחת התכונות הבולטות ביותר של כתר זירקוניה היא העמידות הגבוהה שלו בפני כתמים. עם זאת, בעוד שהכתר עשוי שלא להתלכלך, השיניים הטבעיות שמסביב עלולות. זה יכול ליצור ניגוד לאורך זמן. ניקוי קבוע והלבנה מקצועית מדי פעם של שיניים טבעיות יכולים לסייע בשמירה על צבע אחיד.

אי נוחות מסביב לכתר בשיניים עלולה לנבוע מגורמים שונים: הכתר עשוי להיות מונח מעט לא נכון, יכולה להיות דלקת חניכיים, או אפילו כתר רופף. אם אתם חווים אי נוחות סביב הכתר חשוב להתייעץ עם רופא השיניים שלכם במידה ואי הנוחות נמשכת לאורך זמן.

בהחלט כן, במיוחד אם אתם נוטים לחרוק שיניים בלילה. רסן לילה יכול להגן גם על השיניים הטבעיות שלכם וגם על כתר הזירקוניה מפני לחץ מופרז, סדקים או חלילה שברים.

נסיגת חניכיים אינה נגרמת ישירות על ידי כתרי זירקוניה, אך היגיינת פה לקויה יכולה להוביל למצב הזה. שמירה על ניקיון של קו החניכיים והתמדה בבדיקות שיניים קבועות יכולה למנוע בעיות כאלה.

בדיקות שיניים תקופתיות, כל 6 חודשים או לפי המלצת רופא השיניים שלכם, יכולות להבטיח שהכתר שלכם נשאר במצב תקין. ניקוי מקצועי יכול להסיר כל הצטברות אבנית ולהבטיח את אורך חיי הכתר אף יותר.

כתרי זירקוניה עמידים בפני כתמים, והליכי הלבנת שיניים לא ישנו את צבעם. אם הכתר משנה את צבעו, ייתכן שהדבר נובע משינוי צבע השיניים הטבעיות הסמוכות לאורך זמן. ניקוי או הלבנה מקצועיים של השיניים מסביב יכולים להחזיר את החיוך הלבן.

מעבר לשיטות היגיינת הפה היומיומיות שיש להקפיד עליהן, תזונה מאוזנת דלת מזונות מתוקים, הימנעות מעישון ומשתיית אלכוהול יכולים לשמור על כתר הזירקוניה שלכם בצורה אופטימלית. ביקורים קבועים אצל רופא שיניים יעזרו גם הם לזהות ולתקן בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן