שתלים זיגומטיים – כל מה שחשוב להכיר

שתלים זיגומטיים

שתלים זיגומטיים – כל מה שחשוב להכיר

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השיניים שלנו בעלות תפקיד מרכזי במראה הכללי וברווחה האישית שלנו. היום קיימים מגוון פתרונות למקרים של מחסור בשיניים ובעצמות הלסת, כאשר אחד מהם הוא שתלים זיגומטיים. השתלה זיגומטית מבוצעת באופן דומה יחסית להשתלת שיניים רגילה, כאשר הרופא המטפל משתמש במקדח מיוחד בכדי להחדיר את השתלים. בטכניקה זו, במקום לחבר אותם לעצמות הלסת הוא מחבר את השתלים הדנטליים לעצמות הלחיים. הכניסה לכיוון הלחיים מתבצעת מאזור החניכיים, בהליך מתקדם הדורש רמת דיוק גבוהה.

במאמר זה נדבר על שתלים זיגומטיים, כיצד הטכניקה החדשנית באה לידי ביטוי, מתי סוג זה של שתלים דנטליים יכול להתאים ובאילו מקרים נמליץ דווקא עליהם.

מהם שתלים זיגומטיים ואיך זה עובד?

מטופלים אשר לא קיימת אצלם כמות מספקת של עצם בלסת העליונה בשביל להחזיק בשתלים דנטליים רגילים, יכולים לעבור טיפול השתלת שתלים זיגומטיים. שתלים ייחודיים וחדשניים אלו מחוברים לעצם הלחי במקום ללסת, המכונה "זיגומה". בעבר, כאשר אנשים סבלו ממחסור בשיניים היה מקובל להתאים עבורם תותבות נשלפות. התותבות הללו הגיעו עם חסרונות רבים שעלו לפני השטח עם הזמן. בין החסרונות של תותבות נמנים פצעים בפה, שחיקת עצם וריח רע. בזמנו לא היה פתרון אחר, והמצב חייב את תחום האסתטיקה הדנטלית ורפואת השיניים להגיע לפתרון חדשני ומתקדם יותר. שתלים זיגומטיים, אשר נכנסו לשימוש בישראל בשנת 2013, מאפשרים להחזיר את איכות החיים למטופל וכבר לא צריך להסתפק רק בשיניים תותבות נשלפות.

שתלים זיגומטיים מוחדרים לתוך עצם הלחי ולא לעצם השכיחה יותר בה מתבצעות השתלות שיניים בדרך כלל, המכונה מקסילה. שתלי זיגומה מוחדרים רק במקרים בהם לא קיימת מספיק עצם כדי לעגן שתלים דנטליים סטנדרטיים. שתלים זיגומטיים הם ארוכים משמעותית משתלים רגילים, וזאת על מנת שיוכלו להגיע לאזורים הייעודיים. האורך של שתלים דנטליים רגילים הוא בין 10-13 מ"מ, כאשר האורך של שתלים זיגומטיים הוא לרוב בין 35-59 מ"מ, בהתאם למצב והצורך של כל מטופל/ת.

למי מתאימה שיטת הטיפול הזו?

מטופלים אשר סובלים ממחסור קיצוני בעצם יכולים לעבור את הטיפול בזכות העובדה ששתלים זיגומטיים הם ארוכים משמעותית ביחס לשתלים קונבנציונליים. כמו כן, שיטת הטיפות מתאימה גם עבור מטופלים שסובלים מתותבת נשלפת. הטיפול החדשני מאפשר לקבל מערכת שיניים קבועה ומרשימה תוך מספר שעות בלבד. בנוסף לכך, סוג זה של שתלים מתאים גם עבור מטופלים שלא יכולים לעבור הרמת סינוס, עקב מחלה או זיהומים בסינוס, ומעוניינים בסט שיניים קבועות ויפות לטווח הארוך. במצבים בהם אין אפשרות להחדיר את השתלים למטרת החלפת שיניים לעצם הלסת, יהיה צורך בשימוש בשתלים זיגומטיים אשר מוחדרים ישירות לעצם הזיגומה ולא לעצם הלסת.

שתלים זיגומטיים מהווים פתרון לאנשים ללא עצם בחניכיים אשר אינם יכולים לעבור השתלת שיניים רגילה. השתלים החדשניים הללו מאפשרים לקבל מערכת שיניים קבועה תוך מספר שעות, תוך חיסכון בזמן ובניתוחים מיותרים. את ההליך ניתן לעבור תחת טשטוש או הרדמה כללית ולצאת עם שיניים אטרקטיביות, לבנות ונוצצות אחרי טיפול חדשני אחד.

למה כדאי לבצע השתלת שיניים בשתלים זיגומטיים?

מטופלים אשר סובלים ממחסור קיצוני בעצם הלסת, סובלים מתותבות נשלפות או לא יכולים לעבור ניתוח הרמת סינוס והשתלת עצם – יכולים לבדוק התאמה לטיפול בשתלים זיגומטיים.

ריכזנו עבורכם כמה מהיתרונות הבולטים של שתלים זיגומטיים:

מתאימים לרוב המטופלים

לעומת השתלה דנטלית רגילה, מצב עצם הלסת לא מגביל את אפשרות הביצוע של ההליך וכן כמעט כל אדם המעוניין בהשתלת שיניים יכול לעבור את הטיפול בעזרת שימוש בשתלים זיגומטיים.

הליך מהיר ויעיל

אין צורך בהשתלת עצם לפני חיבור השתלים, עובדה שמקצרת את זמן הטיפול באופן משמעותי ומאפשרת לקבל שיניים ישרות, לבנות ונוצצות בלי לחכות יותר מדיי ובלי הליכים מקדימים. 

אחוזי הצלחה גבוהים

עצמות הלחיים חזקות מאוד ומסוגלות לקלוט את השתלים בצורה טובה לאורך זמן. למעשה, העובדות מראות שגם 12 שנים לאחר ההשתלה, 96% מהשתלים הזיגומטיים עדיין מתפקדים באופן מיטבי.

טכנולוגיות מתקדמות בהשתלת שתלים זיגומטיים

השתלת שתלים זיגומטיים דורשת מיומנות גבוהה וניסיון רב בכירורגיה דנטלית ושיקום של הפה. במטרה למנוע טעויות אנוש וסיבוכים מיותרים כלשהם שעלולים להתרחש, היום השתלת שתלי זיגומה מתבצעת באופן ממוחשב. הניתוח כולו מתוכנן בעזרת מחשב חדשני, ומיוצרת שבלונה שמטרתה להדריך את הקידוח של השתל בדיוק בזווית המדויקת. את הטיפול אפשר לבצע תחת טשטוש או בהרדמה מלאה בכדי למנוע תזוזה וכאבים. השימוש בטכנולוגיות החדשניות מאפשר לבצע את ההליך באופן המדויק והמיטבי ביותר ולהעניק לכל מטופל ומטופלת את התוצאה הטובה ביותר למצבם האישי.

איך מתבצע תהליך ההשתלה?

במסגרת ההליך, הרופא המומחה מבצע החדרה של שתלים זיגומטיים ישירות לעצם הלחי. הוא מתבצע בהרדמה מקומית בלבד ונחשב להליך קל יחסית, למרות הגודל של השתלים. הרופא יוצר כיס בעצם הלחי באמצעות חיתוך עדין של החניכיים. החניכיים מופשלים בצורת האות T עד לחשיפת העצם. עצם נחרצת באופן אנכי באמצעות אזמל, ובעזרת מכשיר דיסק מבצע הרופא גם חריץ אופקי. לאחר מכן, הרופא המטפל מחדיר את השתלים באמצעות הדיסק. השתל מוכנס ומקובע במעטפת הקשה של עצם הזיגומה באמצעות ציוד ייחודי המיועד להשתלה של שתלים זיגומטיים. לבסוף, השתל מכוסה ברקמות החניכיים אשר הרופא המומחה סוגר בתפירה. השתלים החדשים מאפשרים לקבל פה מלא שיניים ישרות, לבנות ואטרקטיביות.

לסיכום

שתלים זיגומטיים נחשבים לפתרון יעיל ומיטבי עבור אנשים אשר זקוקים לבניית עצם או ניתוח הרמת סינוס. ההשתלה מתבצעת בשיטה חדשנית ומתקדמת המאפשרת למטופלים לצאת מהמרפאה עם מערכת שיניים קבועה כבר באותו היום של הטיפול. שתלים זיגומטיים דורשים מיומנות גבוהה וציוד ייעודי על מנת להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים, והטיפול צריך להתבצע על ידי רופא מומחה לאסתטיקה דנטלית ורפואת שיניים בלבד. השתלים החדשניים הללו מתאימים לאנשים המעוניינים לשפר את איכות חייהם וליהנות מפה מלא שיניים עמידות וחזקות, בהליך אחד מתקדם ויעיל. 

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן