השתלת שיניים לסת תחתונה – איך זה עובד?

איור השתלת שיניים המראה את הליך הלסת התחתונה.

השתלת שיניים לסת תחתונה – איך זה עובד?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השיניים שלנו בפה הן בעלות תפקיד חשוב וקריטי במראה החיצוני והאסתטיקה של הפנים שלנו. תחום האסתטיקה הדנטלית ושיקום השיניים מציע פתרון יעיל ומתקדם למצבים של מחסור בשיניים או שיניים שנפגעו באזור הלסת התחתונה עם ניתוח השתלת שיניים. הניתוח מעניק מענה למצבים שונים ומאפשר לשקם את השיניים ברכס התחתון לקבלת מראה אסתטי ושלם. ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה מתאים בעיקר עבור אלו מכם אשר צריכים להחליף את השיניים הקיימות שלכם בפה או למלא אזורים חסרים.

מהו ניתוח השתלת שיניים בלסת התחתונה? למי הוא מתאים בעיקר וכיצד הוא מתבצע? המשיכו לקרוא וגלו, כל התשובות בהמשך המאמר.

מהו ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה?

ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה הוא ניתוח יעיל ומתקדם המתבצע על ידי כירורג מומחה במרפאה מקצועית לכירורגיית הפה והלסת. הניתוח מתבצע היום בשיטות חדשניות ללא כאבים ועם תוצאות מרשימות ביותר. השיניים מושתלות בדרך כלל במקרים בהם חסרות שיניים או שיש לעקור אותן מסיבות שונות. הבולטות ביניהן כוללות עששת חמורה, דלקת חניכיים או שן שנרקבה. ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה כרוך בהחדרה של ברגים עמידים וחזקים הנקראים שתלים דנטליים ישירות לתוך העצם בלסת במטרה לתמוך בשיניים החדשות. השתל מוחדר לעצם על ידי ביצוע חתך בחניכיים או בלחי בצמוד למקום שבו יש להשתיל אותו. 

אילו סוגים של שתלים דנטליים קיימים היום?

השתלים הדנטליים מוחדרים בניתוח לעצם הלסת באזורים בהם השן הטבעית הוסרה או חסרה. היום ישנם סוגים רבים ושונים של שתלים דנטליים המשמשים להחלפת שיניים חסרות בלסת התחתונה. השתלים עשויים ממתכות חזקות כמו טיטניום ומשמשים על מנת להחליף את השיניים החסרות על ידי החדרה שלהם ישירות לתוך לעצם הלסת. השתלים הדנטליים משמשים בעיקר לתמיכה בתותבת הקבועה ועל גביהם מולבשים כתרים דנטליים וציפויי שיניים. הכתרים הדנטליים של היום עשויים ממגוון של חומרים, החל מחומרים בסטנדרט גבוה כמו קרמיקה, חרסינה וזירקוניה, ועד למתכות עמידות כדוגמת זהב, כסף או פלטינה. אז אילו סוגים של שתלים דנטליים קיימים היום?

סוגי השתלים הדנטליים הנפוצים ביותר הם:

  • שתלים מסוג בורג (ברגי עצם)
  • גשרים הנתמכים בשתל
  • שתלים בין החניכיים לעצם
  • שתל דנטלי אוסאואוינטגרציה

למי ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה מתאים בעיקר?

הניתוח המתקדם מסייע לשפר את בריאות הפה ואסתטיקת השיניים ומאפשר לוודא שלא תצטרכו לדאוג מאיבוד של שיניים בעתיד. ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה נחשב לאחד ההליכים הדנטליים המוצלחים והיעילים ביותר לשיקום השיניים ורכס הלסת התחתונה. ניתוח השתלת שיניים באזור מתאים בעיקר לאנשים אשר חסרה להם שן אחת או יותר בלסת התחתונה וזקוקים לשיניים קבועות שיחליפו אותן באמצעות שימוש בשתלים דנטליים. הסיבות לאיבוד השיניים כוללות עקירה של שיניים שנפגעו עקב גורמים כמו טראומה, עששת חמורה, מחלת חניכיים, תאונה או טיפול שורש. הלסת התחתונה היא אחת העצמות הגדולות ביותר באזור הפנים ואפשר להחדיר לתוכה את השתלים הדנטליים באופן אידיאלי.

כיצד ניתן להתכונן לניתוח השתלת שיניים בלסת התחתונה?

לפני שאתם עוברים ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה, יש כמה דברים חשובים שעליכם לעשות לפני כן. קודם כל יהיה עליכם היא לבצע בדיקת CT מקיפה, הנקראת בשפה הרפואית טומוגרפיה ממוחשבת. בדיקה זו יכולה להראות לרופא המומחה שלכם תמונה תלת מימדית של הלסת שלכם ובכך תעזור לו לקבוע איזה סוג של שתלים דנטליים יכול להתאים לכם באופן המיטבי ביותר. ביצוע סריקת ה-CT מהווה חלק מהותי בלתי נפרד מתהליך השתלת השיניים ומאפשר להבטיח תוצאה ניתוחית מוצלחת ולמקסם את סיכויי ההצלחה של ההשתלה. ייתכן שתתבקשו לעבור גם צילום פנוראמי בנוסף לכך, כדי שהרופא המומחה שלכם יראה את מצב הלסת התחתונה במדויק. בעזרת התמונות האיכותיות והתלת ממדיות אשר מתקבלות בתוצאות הסריקה, הרופא שלכם רואה את נפח ואיכות העצם שלכם באזורים בהם יש צורך בהחדרת השתלים הדנטליים. 

אילו הנחיות לאחר ניתוח השלת שיניים כדאי לדעת?

לאחר ביצוע ניתוח השתלת שיניים באזור הלסת התחתונה, חשוב לדעת מהן ההנחיות לפיהן יש לפעול. הנחיות הרופא נועדו לעזור לכם לחזור לשגרת היומיום ולהתאושש מהניתוח מהר ככל האפשר. ההוראות המדויקות שתקבלו לאחר ניתוח השתלת השיניים שלכם בלסת התחתונה עשויות להשתנות בהתאם לסוג הניתוח ולמצב הלסת והשיניים שלכם. 

חלק מההנחיות החשובות ביותר לאחר הניתוח כוללות:

  • אין לאכול או לשתות דבר במשך 8 שעות לפני הניתוח
  • אסור לעשן או לשתות אלכוהול לפחות 3 שבועות לפני הניתוח
  • הימנע מלעיסת מסטיק, אכילת ממתקים או מאכלים קשים לפחות כשבועיים לאחר הניתוח
  • אין לשטוף את האזור במים במשך 24 שעות לאחר הניתוח 
  • אסור לאכול או לשתות דברים קרים או חמים מאוד לפחות 24 שעות לאחר הניתוח 
  • הימנעו מצחצוח או שימוש בחוט דנטלי במשך יממה לאחר הניתוח
  • קחו תרופות נגד כאבים או דלקת בהתאם להמלצת הרופא שלכם בלבד 

על מנת שתוכלו להבטיח שאתם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר וכדי למנוע סיבוכים בתהליך ההחלמה, חשוב לעקוב אחר ההוראות הללו בקפידה. אם יש לכם בעיה או כאבים חזקים בשיניים או בחניכיים לאחר שעברתם את הניתוח, פנו מיד לרופא השיניים והצוות המטפל שלכם.

לסיכום

ניתוח השתלת שיניים בלסת תחתונה מיועד בעיקר עבור אנשים בעלי שן אחת או מספר שיניים חסרות שנעקרו עקב גורמים שונים. הגורמים השכיחים ביותר לשיניים חסרות הם לרוב מצבים של טראומה, זיהום או מחלות חניכיים. ניתוח השתלת שיניים לסת תחתונה מתבצע על ידי רופאי שיניים מומחים לאסתטיקה דנטלית וכירורגיית פה ולסת במרפאה או קליניקה מקצועית. הניתוח החדשני כולל השתלה של שתלים דנטליים ישירות לתוך עצם הלסת התחתונה בפה, ולאחר מכן הלבשה של כתרים על גבי השתלים שהוחדרו. בסוף הטיפולים מתקבל מראה של שיניים מלאות, ישרות ולבנות, עם חיוך מרשים ואסתטי. הניתוח נחשב לפתרון היעיל והמיטבי ביותר למצבים של של שיניים חסרות ומאפשר להחליף אותן בשתלים עמידים ויציבים המחזיקים לטווח הארוך.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן