מה מותר ומה אסור לאחר השתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת לאחר השתלת שתלים דנטליים

מה מותר ומה אסור לאחר השתלת שיניים

מה מותר ומה אסור לאחר השתלת שיניים – כל מה שצריך לדעת לאחר השתלת שתלים דנטליים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלת שיניים בטורקיה או בארץ היא טיפול כירורגי שבמהלכו מוחדרים שתלים דנטליים לתוך עצם הלסת. בשל כך, תהליך ההחלמה לאחר ביצוע הניתוח נמשך לאורך כמה חודשים, שבמהלכם עצם הלסת מתאחה מחדש סביב השתל. עם זאת, בעוד הימים הראשונים שלאחר הניתוח הם הימים המאתגרים במיוחד, לאחריהם המטופלים מתמודדים פחות ופחות עם תופעות הלוואי ויכולים לשוב לחייהם השגרתיים. כדי להימנע מסיבוכים ולזרז את ההחלמה, המטופלים מקבלים בתום הטיפול הנחיות לימים הבאים. היצמדות להנחיות תגדיל את הסיכויים להחלמה מוצלחת ומהירה.

שתל דנטלי הוא מרכיב כירורגי המתממשק עם עצם הלסת כדי לתמוך בתותב דנטלי.
שתל דנטלי הוא מרכיב כירורגי המתממשק עם עצם הלסת כדי לתמוך בתותב דנטלי.

הימים הראשונים שלאחר ביצוע השתלת שיניים

ההנחיה החשובה ביותר היא לא לגעת באזור המנותח באמצעות שום חפץ, גם לא באמצעות מברשת שיניים, במהלך הימים שלאחר ההשתלה. מאחר שהיממה הראשונה מלווה בדרך כלל בדימומים, רופא השיניים ינחה את המטופל בנוגע לשימוש בגזות לספיגת הדם ועצירת הדימום. בדרך כלל, יש להחליף את הגזות פעם בשעה או כשעולה הצורך. בנוגע לצחצוח שיניים, רופאי שיניים שונים ממליצים על דברים שונים: בעוד חלקם מנחים את המטופלים לצחצח שיניים כבר בליל ההשתלה, אחרים ממליצים לצחצח אותן רק למחרת – ולכן יש להיצמד להנחיות של הרופא המטפל שלכם. כך או כך, יש לצחצח את השיניים באופן יסודי אך בזהירות ובעדינות – ואסור לגעת באזור המנותח. שמירה על היגיינת פה גבוהה תביא להחלמה מהירה, ולכן יש רופאים שממליצים על שטיפת הפה במי מלח לאחר ארוחות או על שימוש בכלורהקסידין, אשר תורמים לחיטוי חלל הפה. קראו כאן עוד אודות "תהליך ההחלמה מהשתלת שיניים"

זוהי אפשרות פופולרית להחלפת שיניים חסרות מכיוון שהיא מספקת פתרון חזק, קבוע ובעל מראה טבעי.
זוהי אפשרות פופולרית להחלפת שיניים חסרות מכיוון שהיא מספקת פתרון חזק, קבוע ובעל מראה טבעי.

האם השתלת שיניים כואבת? מאחר שהימים הראשונים שלאחר השתלת שיניים מלווים בכאבים קלים עד חזקים, רופאי השיניים בדרך כלל מציידים את המטופלים במשככי כאבים. לאחר התפוגגות חומרי ההרדמה, המטופלים מתחילים בהדרגה לחוש בכאבים, ולכן רבים מהם נעזרים במשככי כאבים. עם זאת, מאחר שמשככי כאבים מסוימים עשויים לפגום בתהליך קרישת הדם ובשל כך להביא לדימומים מהאזור המנותח, חשוב להיצמד להנחיות של הרופא המטפל אשר עשוי להמליץ על נטילה של משככי כאבים מסוג מסוים. כמו כן, בימים שלאחר ההשתלה, המטופלים צפויים להתמודד עם נפיחות באזור המנותח, ורבים מהם משתמשים בקומפרסים קרים המונחים על הלחי.

בנוגע לתזונה, בשעתיים הראשונות שלאחר ביצוע ההשתלה אסור לאכול ולאחר מכן אפשר לשוב לאכול בהדרגה. אף שחשוב מאוד להזין את הגוף בימים שלאחר הטיפול, מומלץ לעשות זאת בעדינות: כדאי להימנע מצריכה של מזונות קשים המצריכים לעיסה, שכן הפעלת הלחץ על השיניים תגביר את הכאבים ותעכב את ההחלמה. בשל כך, רצוי לצרוך מזונות רכים, כמו יוגורט, מרקים, שייקים, גלידה וכדומה. בדומה לכך, כדאי להימנע גם מצריכה של משקאות חמים, שעשויים לגרות את האזור המנותח ולהביא לכאבים.

כמו כן, מאחר שפעילות גופנית מאומצת עשויה להביא לעלייה בלחץ הדם, לנפיחות ולדימומים, מומלץ להימנע ממנה לחלוטין בימים שלאחר ההשתלה ועד שבועיים לאחריה – בהתאם להנחיות של הרופא המטפל והיקפו של הניתוח. לאחר מכן, חשוב לחזור לפעילות גופנית בהדרגה. נוסף לכך, מומלץ להימנע לחלוטין מעישון בימים שלאחר ההשתלה, שכן הוא מעכב את תהליך ההחלמה ועשוי אף להביא לכישלון הטיפול.

חשוב לציין כי תופעת לוואי נדירה שעשויה להופיע כבר ביום ההשתלה היא הפרעה תחושתית באזור השפתיים והסנטר. במקרה כזה, תחושת ההרדמה לא חולפת גם לאחר מספר שעות, ועל המטופל לפנות מיד לרופא המטפל.

ההליך כולל הנחת עמוד טיטניום לתוך עצם הלסת ומתן לו להתמזג עם העצם במשך מספר חודשים
ההליך כולל הנחת עמוד טיטניום לתוך עצם הלסת ומתן לו להתמזג עם העצם במשך מספר חודשים

שבוע לאחר ביצוע השתלת שיניים

בדרך כלל, כשבוע לאחר ביצוע ההשתלה הכאבים ותופעות הלוואי הנוספות חולפים והמטופל מוזמן לביקורת במרפאת השיניים. במהלך פגישה זו, הרופא בוחן את תהליך ההחלמה ומנחה את המטופל בנוגע להמשך הטיפול לטווח ארוך. לרוב, הרופא יבקש מהמטופל להגיע לביקורת נוספת כעבור כמה חודשים או במקרה של התפתחות חריגה. מלבד זאת, בשלב זה הרופא ינחה את המטופל בנוגע לצריכה של מזונות שונים, ביצוע פעילות גופנית, שמירה על היגיינת הפה והמשך הטיפול בבית. שימו לב כי מדובר בפגישת ביקורת חשובה, לכן מומלץ לוודא שאתם קובעים אחת כזו. 

אולי יעניין אותך גם לקרוא את המאמר אודות "כמה עולה שתלים דנטליים בטורקיה"

טיפים שחשוב להכיר להחלמה מיטבית אחרי השתלת שיניים

תקופת ההחלמה לאחר ניתוח השתלת שיניים היא בעלת חשיבות עליונה מכיוון שהיא קובעת כמה טוב וכמה מהר השתלים משתלבים עם עצם הלסת שלכם. ריפוי נכון מהניתוח מבטיח שהשתלים הופכים לבסיס יציב לשן החלופית, ומבטיח את אורך החיים והפונקציונליות של השתלים בטווח הארוך.

בעוד שהריפוי הראשוני מההליך הניתוחי עשוי להימשך מספר שבועות, תהליך האוסאואינטגרציה (התהליך בו השתל מתמזג עם העצם) יכול להימשך מספר חודשים. זמן ההחלמה הכולל יכול לנוע בין 3 ל-6 חודשים בסך הכל, תלוי בגורמים אישיים ובריאות העצם שלכם באזור הלסת.

בימים הראשונים שלאחר ההליך, היצמדו בעיקר למזונות רכים כדי להימנע מהפעלת לחץ על מקום ההשתלה. אתם יכולים לאכול מאכלים כמו מרקים, יוגורט, פירה ושייקים. התחילו לשלב בהדרגה מזונות קשים יותר לתזונה שלכם ככל שהריפוי מתקדם ובהתאם להמלצות רופא השיניים שלכם.

אכן כן, נפיחות היא תגובה שכיחה לאחר ניתוח השתלת שיניים והרכבת שתלים דנטליים. כדי להפחית את הנפיחות, הצמידו חבילת קרח על האזור המטופל במרווחים של 20 דקות במשך השעות הראשונות. שמירה על ראש מורם, אפילו במהלך השינה, יכולה גם כן לעזור להפחית את הנפיחות.

אחרי שאתם עוברים השתלת שיניים, חשוב לשמור על היגיינת פה עדינה אך יסודית. השתמשו במברשת שיניים עם זיפים רכים והימנעו ממגע ישיר באזור ההשתלה בימים הראשונים. שטיפה במי מלח חמימים מספר פעמים ביום יכולה לעזור לשמור על האזור נקי ולהרגיע כל אי נוחות.

בימים הראשונים, בהחלט כדאי להימנע מפעילות גופנית מאומצת, במיוחד כל דבר שעלול להוביל למכה בפנים (כמו אגרוף או אמנויות לחימה). הימנעות מאימונים אינטנסיביים יכולה למזער את הנפיחות ולהפחית את הסיכון לדימום אזורי לאחר הניתוח.

תסמינים כמו נפיחות ממושכת, כאב מתגבר, חום או טעם רע עשויים להצביע על זיהום. אם אתם מבחינים באחד מהתסמינים הללו, פנו מיד לרופא השיניים שלכם. התערבות בזמן יכולה להיות קריטית לבריאות השתלים ולרווחה הכללית שלכם.

מומלץ מאוד להימנע לחלוטין מעישון ולהגביל את צריכת האלכוהול לאחר הניתוח. עישון עלול לעכב את תהליך ההחלמה ואף להוביל לכשל של השתל. אלכוהול יכול לקיים אינטראקציה עם תרופות שנקבעו ועלול להחמיר את הנפיחות. כדאי להימנע משניהם עד שהרופא שלכם יגיד אחרת.

ברוב המקרים לאחר ניתוח השתלת שיניים, הרופא המומחה ירשום משככי כאבים ואנטיביוטיקה לטיפול בכאבים ולמניעת זיהומים, בהתאמה אישית למצבכם. קחו תמיד את תרופות כפי שנקבעו, ואם אתם חווים תופעות לוואי כלשהן, הודיעו לרופא המומחה שלכם מיד.

בדרך כלל, בדיקת מעקב הניתוח נקבעת שבוע לאחר הניתוח כדי לוודא שהכל מתרפא היטב. עם זאת, אם אתם חווים תסמינים חריגים או אי נוחות חמורה לפני הביקור המתוכנן, פנו מיד לרופא השיניים שלכם. החלמה איכותית לאחר ניתוח השתלת שיניים היא קריטי להצלחת ההליך. על ידי ביצוע כל ההנחיות שלאחר הניתוח, אתם יכולים להבטיח תהליך ריפוי חלק ולשפר את אורך החיים של השתלים שלכם.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן