מה עדיף ציפויים או כתרי זירקוניה

מה עדיף ציפויים או כתרי זירקוניה

מה עדיף ציפויים או כתרי זירקוניה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

טיפולי שיניים נועדו בראש ובראשונה לשמור על הבריאות ועל החיוניות של השיניים. ככל שהמטופל שומר בעצמו בצורה נאותה על השיניים ומטפל בהם בשגרה, כך הצורך בטיפולי שיניים משמעותיים פוחת באותו היחס. עם זאת, בחלק ניכר מהמקרים מגיע הזמן שבו על המטופל להחליט על הכיוון שאליו הוא פונה. בדרך כלל מדובר על טיפולים שהם מעבר למקובל בשגרה – דהיינו ניקוי שיניים, סתימות, טיפולי שורש ומבנים. מדובר בטיפולים כבדים יותר, הכוללים עיצוב מחדש של השיניים ושיפור משמעותי של המראה שלהן באמצעות ציפויים או כתרי זירקוניה או באמצעים אחרים. במאמר זה המומחים של ביונד סמייל ידונו בשאלה: "מה עדיף ציפויים או כתרי זירקוניה?" ויצביעו על היתרונות והחסרונות של כל שיטה. 

מתי מגיע הזמן לבצע ציפויים או התאמה של כתרי זירקוניה לשיניים?

כאמור, טיפולי שיניים שגרתיים כוללים את כלל הטיפולים במנעד שבין ניקוי שיניים, ועד לטיפולי שורש ומבנים חדשים לאחר מכן. עם זאת, במקרים בעייתיים או כאשר הנזק לשיניים הוא משמעותי, ואם המטופל איבד כמה שיניים או שיש שיניים שהסיכון לאבד אתן הוא גבוה, מתעורר הצורך לבחור טיפול מתאים. הבחירה היא בין ציפויים לבין הרכבת כתרי זירקוניה על השיניים.

מתי נתקין ציפויים לשיניים?

ציפויי שיניים הם אחד מסוגי הטיפול הנפוצים, שהמטרה שלהם היא לתת מענה הולם במצב שבו יש פגמים מצטברים בשיניים. הפגמים הללו נוצרים כאשר בפה יש שיניים רקובות, שבורות או סדוקות באופן שמונע יצירת קו סגר אחיד לשיניים. מעבר לאסתטיקה, שהיא במקרים רבים שיקול משמעותי בהחלטה על הטיפול, קיים גם נושא הנוחות. צמצום מרווחים בין השיניים וטיפול בשיניים שבורות משפר מאוד את האפקטיביות של השיניים ואת היכולת לעשות בהן שימוש הולם. 

באילו מצבים יותקנו כתרי זירקוניה?

בדרך כלל, כתרי הזירקוניה מהווים תחליף הולם לשיניים, והם מאפשרים למשתמש להחזיר את התפקוד של הפה למצב של שלמות. אמנם נכון שקיימים כמה חומרים שמהם עשויים כתרים לשיניים, אבל כתרי זירקוניה הם האיכותיים ביותר. זאת משום שכתרים העשויים מחומרים אחרים, כגון זהב או חרסינה, עלולים לבלוט ולהיות לא ממש אסתטיים במקרים מסוימים. מנגד, כתרי הזירקוניה הם איכותיים ואסתטיים ברמה הגבוהה ביותר.  

לרוב, רופא שיניים איכותי יסייע למטופלים הפוטנציאליים לבחור את הטיפול הנכון והמתאים ביותר עבורם. לא כל טיפול מתאים לכל מטופל, ובוודאי שלא מתאים לכל מצב. לכן חשוב להיוועץ עם בעל מקצוע, לפני שמקבלים החלטה סופית על אופי הטיפול.

מה היתרונות ומה החסרונות של ציפויים לשיניים לעומת כתרי זירקוניה?

כמו בכל סוג של טיפול, יש יתרונות וחסרונות לכל אחד מסוגי הטיפול האמורים. כל אחד מסוגי הטיפול, בין אם ציפויים ובין אם כתרי זירקוניה לשיניים, מסייע לבצע מחדש את השיניים ולהעניק למטופל הן מראה אסתטי לשיניים והן יכולת לעשות בהן שימוש טוב יותר. 

ציפוי לשיניים מול כתרי זירקוניה – יתרונות וחסרונות

הציפוי לשיניים הוא טיפול אסתטי איכותי. יחד עם זאת, הצורך להשחיז את השיניים על מנת לצפות אותן עשוי במקרים מסוימים להחליש אותן. בנוסף, מדובר בטיפול יקר יחסית, שלא תמיד ידם של המטופלים משגת לבצע אותו. 

היתרון של כתרי זירקוניה לשיניים, טמון בעובדה שאין צורך בהשחזה של השן, ולפיכך היא גם לא נחלשת במהלך הטיפול. בנוסף, כתרי הזירקוניה עמידים מאד. העמידות כוללת גם עמידות גבוהה מפני טמפרטורות קיצוניות – קור וחום כאחד. יחד עם זאת, מדובר בחומר קשיח וחזק במיוחד, שקשה מאד להסיר אותו על מנת לבדוק אם חלה הרעה במצב של השן. זאת, נוסף על הבעיות האחרות שמתעוררות בשיניים אחרות, דווקא כתוצאה מהחוזק של הכתרים. 

ציפויים או כתרי זירקוניה בטורקיה – מתי כדאי ולמה?

כאשר המטופלים עומדים בחני בחירה בין ציפויים לשיניים לבין כתרי זירקוניה איכותיים, ההחלטה היא לרוב גם פונקציה של ההוצאות הכספיות הצפויות. לכן, מעבר לסוג הטיפול עצמו, מטופלים רבים מחפשים גם את המקום הנכון ואת המחיר הזול ביותר לטיפולים. 

בשנים האחרונות נוצר טרנד חדש – טיפולי שיניים בטורקיה. מדובר בטיפולים אצל רופאים מומחים, כאשר מעבר לטיפולים נהנה המטופל גם מחוויית אירוח טובה. המחירים של הטיפולים, כולל הטיסות ובתי המלון, נמוכים העשרות אחוזים מהמחירים הנהוגים בישראל, לכן יכול המטופל לבחור בשום שכך את סוג הטיפול המועדף עליו, תוך שהשיקול הכספי הופך למשני.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן