סוגי כתרים לשיניים – חיוך נוצץ בהליך מתקדם

סוגי כתרים לשיניים

סוגי כתרים לשיניים – חיוך נוצץ בהליך מתקדם

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

היום קיימים סוגים רבים של כתרים לשיניים בהם נעשה שימוש בתחום האסתטיקה הדנטלית, לכל אחד יתרונות משלו. הסוגים הנפוצים ביותר הם כתרי זירקוניה, כתרי חרסינה, כתרי מתכת, ועוד סוגים רבים אחרים. רוב הכתרים הדנטליים של היום עשויים מבסיס של מתכת המכוסה בשכבה דקה של חומר אחר למראה אסתטי. היתרון במגוון סוגי כתרים לשיניים נעוץ בעיקר בעובדה שכך ניתן להתאים לכל מטופל ומטופלת את הכתרים המתאימים ביותר באופן אישי. הדבקת כתרים לשיניים דורשת דיוק ומיומנות, ולכן היא צריכה להתבצע רק במרפאה מקצועית על ידי רופא מומחה ומנוסה בהדבקת כתרים וטיפולי שיניים. עם הכתרים המתאימים, עכשיו גם אתם יכולים ליהנות משיניים ישרות ולבנות וחיוך אטרקטיבי.

אז אילו סוגי כתרים לשיניים קיימים היום? מהם הסוגים המומלצים ביותר? המשיכו לקרוא וגלו.

לאיזו מטרה כתרים לשיניים משמשים בעיקר?

כתרים דנטליים משמשים בעיקר לשיקום והגנה על השיניים הקיימות בפה שלנו. המטרה העיקרית של כתרים לשיניים היא החזרת הצורה הטבעית של שן בה בוצע טיפול שורש או השתלת שיניים, וכן הגנה על השן מפני עששת, מחלות חניכיים ופגיעה עתידית כלשהי. הם מתאימים לשיקום השיניים בקרב שיניים שאבדו, נרקבו או ניזוקו עקב טראומה כזו או אחרת. כתרים דנטליים משמשים גם למטרות אסתטיות בלבד, כמו כיסוי לשיניים שבורות, קצרות או מוכתמות, שכן הם משפרים את המראה והעמידות של השיניים באופן משמעותי. כתרים דנטליים מהווים דרך נהדרת ויעילה לשקם את השיניים ומאפשרים לחזק אותן ולהעניק להן מראה אסתטי ואטרקטיבי.

איך טיפול הצמדת כתרים לשיניים מתבצע?

כתרים דנטליים הם דרך נהדרת ובטוחה להגן ולשקם שיניים שנשברו, נסדקו או נשחקו. הם מעניקים שכבת הגנה עמידה וקשיחה על גבי השיניים הטבעיות בפה, ובכך מסייעים להגן עליהן. ניתן להשתמש בכתרים גם לכיסוי של מחסור בכותרת השן לאחר טיפול שורש או לשיקום שן שנפגעה. טיפול הצמדת כתרים לשיניים יכול להשתנות בהתאם לסוגי הכתרים בהם נעשה שימוש ולאילו שיניים הם מותאמים. לדוגמה, כאשר משתמשים בכתרים דנטליים ממתכת, הם בדרך כלל מודבקים על עמוד מתכת בתוך רקמת החניכיים (לאחר השתלת שיניים). כאשר משתמשים בכתרים דנטליים מסוג חרסינה או זירקוניה, הם מודבקים מעל השיניים הטבעיות. על מנת להצמיד את הכתרים לשיניים הרופא המומחה מבצע שיוף קל של השכבה העליונה של השיניים הטבעיות עליהן יודבקו הכתרים. פעולה זו מאפשרת להתאים את הכתרים הדנטליים באופן מיטבי כך שישתלבו בטבעיות עם שאר השיניים בפה.

מהם הסוגים השונים של כתרים לשיניים?

מבין כל סוגי הכתרים לשיניים, כמה סוגים הם הבולטים והפופולריים ביותר. מטופלים רבים יבחרו דווקא בהם בעיקר בשל יכולת ההתאמה הנהדרת שלהם לשיניים הטבעיות. הסוגים שנדבר עליהם מתאימים לכל סוגי השיניים, קדמיות ואחוריות. ניתן לשלב אותם בכל שן שתצטרכו ותיהנו מחיוך מלא ואסתטי ברמה הגבוהה ביותר שקיימת היום.

הסוגים השונים של כתרים לשיניים הם:

כתרים יצוקים

סוג זה של כתרים דנטליים נחשב לקלאסי והמיושן ביותר, אך הוא בהחלט מאפשר לשפר את בריאות הפה ומעניק פתרון יעיל. כתרים דנטליים יצוקים מכילים אחוז גבוה של מתכות כמו פלדיום, טיטניום, פלטינה או זהב. החומרים הללו אינם מחלידים ועשויים מיציקה אחת, מה שאומר שהם יכולים להישאר בפה לשנים ארוכות. למרות שהם עונים על הצרכים התפקודיים, הכתרים הללו לא נראים אסתטיים בגלל הצבע הבולט שלהם. בשל כך, הם מתאימים לרוב לשיניים האחוריות.

כתרי EMAX

סוג נוסף של כתרים דנטליים נקרא EMAX ומיוצר בתהליך חדשני המעניק לכתרים רמות עמידות וחוזק גבוהות. סוג זה עשוי מחרסינה בשילוב אחוז גבוה של זכוכית, שעברו תהליך של עיבוד ודחיסה בתנאים של לחץ גבוה. בזכות טכנולוגיה הייחודית בה הכתרים מיוצרים, הדחיסה של החומרים מאפשרת ליצור כתרים עמידים ביותר, בגווני צבע ושקיפות שונים. אפשר להתאים את הכתרים לכל מטופל/ת באופן אישי, כך שישתלבו עם שאר השיניים בפה באופן אופטימלי.

כתרי זירקוניה

כתרי זירקוניה מיוצרים מזירקוניום, חומר טבעי אשר דומה מאוד בהרכבו למתכת אך איננו מכיל מתכת. החומר הייחודי מדמה את המרקם של יהלום, ומשמש גם ליצירת יהלומים מלאכותיים. חומר זה מהווה פריצת דרך ברפואת השיניים והאסתטיקה הדנטלית ומשמש חלופה טבעית לכתרי המתכת הקלאסיים שהיו בעבר ולא נראו אסתטיים במיוחד. כתרי זירקוניה מגיעים בגוונים שונים של לבן, מה שמאפשר להתאים את הכתרים לצבע של השיניים הטבעיות. סוגי כתרים לשיניים העשויים זירקוניה מתאימים בעיקר לגשרי השיניים הקדמיות, בזכות המראה האסתטי שלהם. בנוסף לכך, הכתרים הללו לא מחייבים שימוש בבסיסי מתכת כדי שיוכלו לעמוד בכוחות עצמם בפה, מה שהופך אותם ליעילים במיוחד. הם נחשבים לסוגי הכתרים היוקרתיים ביותר לשיניים ולבחירה הטובה ביותר עבור אלו מכם המעוניינים לשפר את אסתטיקת השיניים שלכם וליהנות מכתרים איכותיים לטווח הארוך.

כתרי חרסינה

שיקום השיניים עם כתרי חרסינה נחשב לדרך עמידה, איכותית ואסתטית לשפר את הבריאות והמראה של השיניים. הכתרים הללו בעלי מראה טבעי ואינם מכילים רכיבי מתכת, מה שהופך אותם לאופציה מושלמת עבור אלו מכם אשר שוקלים לעבור טיפול הצמדת כתרים לשיניים. ניתן ליצור כתרים העשויים מחרסינה מלאה או לשלב את הכתרים האלו עם בסיסי מתכת. בדומה לכתרי זירקוניה, גם כתרי חרסינה נחשבים לאחד מסוגי הכתרים האסתטיים והפופולריים ביותר. הצבע והשקיפות שלהם מאפשרים לדמות את המראה של השיניים הטבעיות ומעניקים חיוך טבעי ואסתטי.

לסיכום

בתחום האסתטיקה הדנטלית נעשה היום שימוש בסוגים שונים של כתרים דנטליים להגנה על השיניים ולשיקום התפקוד והמראה שלהן. כתרים דנטליים עשויים בדרך כלל מחומרים עמידים וחזקים כמו חרסינה או מתכת כדי לספק עמידות מקסימלית ויכולת לעיסה טובה, ללא חשש לפגיעה. קיימים סוגים מסוימים של כתרים המתאימים למטופלים שונים ולמצבים אחרים, כאשר לכל סוג יש את היתרונות הייחודיים שלו.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן