כתר זמני – פתרון מהיר וזמני לשיניים

כתר זמני

כתר זמני – פתרון מהיר וזמני לשיניים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

תחום אסתטיקת השיניים מציע פתרון יעיל ומהיר בעיקר אחרי ניתוחי השתלת שיניים או לפני הדבקת כתרים קבועים, עם כתר זמני לשיניים. הכתר מודבק לתקופת זמן מסוימת עד שהכתרים הקבועים יהיו מוכנים והרופא המומחה יכול להדביק אותם לשיניים באופן קבוע. לאחר ביצוע השתלת שיניים בעיקר, ההליך מתבצע כדי להוות פתרון זמני ומאפשר למטופלים ליהנות מחיוך מרשים גם בעת ההמתנה. במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל המידע שחשוב לדעת לגבי כתר זמני בשיניים. למי זה מתאים, איך הטיפול מתבצע וכמה זמן הוא מחזיק בדרך כלל?

מהו כתר זמני לשיניים ולמה הוא משמש?

כתר זמני הוא סוג של שכבת כיסוי דנטלית המשמשת להגנה על השיניים מפני מצבים שונים כמו ריקבון, פציעה או מחלות. הכתר הזמני עשוי בדרך כלל מסגסוגת מתכת או חומרים עמידים אחרים ומונח בעדינות ודייקנות רבה על גבי השן לפרקי זמן קצרים. לרוב הכתר החלופי נשאר למשך תקופת זמן של מספר שבועות, לפני שהוא מוסר ומוחלף בכתר קבוע. אז למה כתר זמני משמש בעיקר ואיך זה עובד? ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות ואת הטיפולים להדבקת כתרים וציפויים בשיניים.

כתר זמני אחרי טיפול שורש

טיפול שורש הוא תהליך של הוצאת השורש של השן ואיטום של התעלה נגד הצטברות חיידקים. חורים בשיניים שמצבם הדרדר והפכו לעמוקים, גורמים לצורך בטיפול שורש ומהווים את הגורם ההרסני העיקרי למבנה של השן. לאחר טיפול שורש יש צורך בהצמדה של כתר לשן, לפני הכל מודבק כתר זמני, ובסופו של דבר הוא מוחלף בכתר קבוע.

כתרים על גבי שתלים או גשר

ניתן להתקין כתרים על שתלים על מנת לשקם שיניים חסרות. השתלים מוחדרים ישירות לתוך עצם הלסת. לאחר מכן, הכתרים הזמניים מודבקים על גבי השתלים הללו ובתום תקופת הזמן שרופא השיניים המומחה שלכם קובע, אפשר לבצע שיקום של כמה שיניים באמצעות "גשר" הכולל מספר כתרים מחוברים יחד. 

ציפוי חרסינה לשיניים

ציפויי חרסינה לשיניים הם לא בדיוק כתרים כפי שמקובל לחשוב. הם פועלים יותר כמו השלמה לשן החסרה בכך שהם מכסים אותה מכל הצדדים ומעניקים פתרון אסתטי לשיפור המראה שלה. הכתרים מגיעים במגוון גוונים וניתן לעצב אותם על סמך הצבע הטבעי בשיניים שלכם.

הדבקת כתרי זירקוניה

חומר טבעי בעל צורה קרובה למתכת אשר אינו מכיל מתכות. ברפואת השיניים, הזירקוניה משמשת כתחליף טבעי למתכות בעת יצירה של כתרים וגשרים בשיניים. כתרי זירקוניה הם בעלי מראה אסתטי יותר ולא דורשים שימוש בבסיס מתכתי כדי להתמודד עם כוחות הלעיסה בפה.

באילו מקרים מקובל לשלב כתר זמני?

ניתן להשתמש בכתרים זמניים בשיניים במגוון מקרים ומצבים שונים. לרוב מקובל להצמיד אותם לשיניים הטבעיות כאשר שן נשברה או נוצרה טראומה לשן כגון אמייל סדוק או זיהום ממחלת חניכיים. כתרים זמניים יכולים גם לסייע גם עם כמה בעיות אסתטיות כמו ריח רע מהפה, שיניים מוכתמות וחורים בשיניים. השימוש הנפוץ ביותר עבור כתרים זמניים הוא לשיקום של שיניים ולשיפור המראה שלהן. הדבק על גבי הכתרים הללו הינו זמני ומאפשר להם להישאר על השן למשך מספר שבועות. המקום השכיח ביותר לביצוע כתר זמני הוא באזור השיניים הקדמיות, הן בלסת העליונה והן בתחתונה. הסיבה לכך היא נעוצה בעובדה שהאנטומיה הטבעית של השיניים מקלה על הנחת הכתרים הזמניים באזור השיניים הקדמיות, ומאפשרת לרופא המומחה להציב את הכתרים באופן מיטבי. ההדבקה של הכתרים הזמניים בשיניים מתבצעת בהליך מהיר, ללא כל כאבים או תופעות לוואי, ועתידה להחזיק מעמד עד להכנת הכתרים הקבועים.

ממה כתר זמני לשיניים עשוי בדרך כלל?

ההתאמה של הכתר הזמני לשיניים מעידה על כך שהכתרים מוכנים להצבה. הוא מאפשר למטופלים לראות האם הכתרים מתאימים להם ולרופא השיניים לאשר באופן סופי האם הכתר נראה אסתטי או שמא הוא דורש תיקון. הכתרים הזמניים לשיניים מיוצרים מסוגים שונים של חומרים כמו קרמיקה, פורצלן, חרסינה, זירקוניה, או מתכות שונות כמו זהב או פלטינה. לכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו והחומר הנבחר יהיה תלוי במצב השיניים של המטופל או המטופלת, במבנה השן הקיימת ובמידת המורכבות של הטיפול. 

איך אפשר לשמור על הכתר הזמני באופן מיטבי?

כתרים לשיניים הם החלק החשוב ביותר בטיפולי שיקום השיניים. הכתר הזמני שומר על המקום של השן המושחזת במערכת השיניים בעת מגע עם השיניים הסמוכות. טיפול לשיקום השיניים עם כתרים דנטליים מתבצע לרוב בשיניים שנהרסו עקב פציעה או עששת. אם לא יורכב כתר על גבי השן, השן המושחזת עלולה לזוז לכיוונים שונים וכשיגיע הכתר הקבוע, המקום לא יתאים ויהיה צורך לעבור את כל התהליך מחדש. כדי למנוע זאת, מורכב כתר זמני על גבי כל שן ומהווה שכבת הגנה יציבה עבורה. הכתרים מגנים על השן ומספקים בסיס חזק לטיפולי השיניים האחרים. על מנת לטפל בכתר זמני, כדאי להבין כיצד הוא מיוצר. כתר זמני מוכן על ידי שימוש בתבנית במידות השן הטבעית, אשר מכילה חומר עמיד המתקשה במגע עם אוויר ויוצר את צורת הכתר. הכתרים הזמניים עשויים בדרך כלל מחומרים חזקים כדי שיחזיקו בפה למשך תקופת הזמן הנדרשת לפני הרכבתם של הכתרים הקבועים בשיניים.

לסיכום

אם אתם מחפשים פתרון זמני למצבים של אסתטיקת השיניים שלכם ואם אתם רוצים לשפר את החיוך שלכם בזמן שאתם ממתינים לכתרים הקבועים – כתר זמני יכול להיות אפשרות נהדרת. המבנה של הכתרים הזמניים לשיניים דומה לשן הטבעית ומאפשר לספק תחליף אידיאלי לכתרים החדשים, עד לרגע בו בסופו של דבר תקבלו את הכתרים הקבועים שלכם. כתרים זמניים בשיניים מתאימים בעיקר למטופלים אשר עברו השתלת שיניים או טיפול שורש ומחכים לכתרים הקבועים. אסתטיקת הפה היא חשובה ומשפיעה על כל המראה החיצוני באופן דרסטי, ולכן כתר זמני נחשב לפתרון המהיר והאולטימטיבי ביותר כהכנה להדבקת כתרים קבועים וציפויים בשיניים.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן