כל מה שצריך לדעת על כתרים זמניים

כל מה שצריך לדעת על כתרים זמניים

כל מה שצריך לדעת על כתרים זמניים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

YouTube video

כתרים זמניים מגנים על השן הטבעית או על השתל עד שניתן יהיה ליצור ולהצמיד את הכתר הקבוע למקומו. מכיוון שהכתרים הזמניים עדינים יותר מאשר אלה הקבועים, חשוב להיות זהירים במיוחד לאחר בנייתם, במיוחד בעת השימוש בחוט דנטלי או בזמן אכילה. 

הדרישה לכתרים זמניים

כתרים זמניים משמשים כאשר יש צורך בבניית כתר לשן מסוימת. אולם מכיוון שלוקח מספר שבועות להכין כתר קבוע לפי המפרט והמידות המיוחדות של המטופל הספציפי, רופא השיניים עשוי להשתמש בכתר זמני עד שהכתר הקבוע יהיה מוכן. כתרים זמניים עשויים לכסות שתל או שן הנמצאת בטיפול שורש, או שן שתוקנה. כמו כן הם יכולים להיבנות ולשמש ככיסוי של יותר משן אחת. 

כתרים זמניים משמשים כמציין מקום בזמן שיוצרים כתר קבוע.
כתרים זמניים משמשים כמציין מקום בזמן שיוצרים כתר קבוע.

על התועלות שמספקים כתרים זמניים

כתרים זמניים משמש למספר תפקידים ובעיקרם הצורך בהגנה על השן הטבעית או על מקום ההשתלה, ועל החניכיים. אולם הם משמשים גם כדי לספק למטופל את היכולת לחייך ללא חשש מבעיה אסתטית, למנוע כאבים ורגישות של החניכיים, לשמור על המרווח המתאים בין השיניים, לסייע בלעיסה ואכילה ולעזור לרופא השיניים להעריך את תפקוד הכתר הקבוע. בדרך כלל במרבית מרפאות השיניים יקח כשבוע עד שבועיים כדי לייצר את הכתר הקבוע, כך שכתרים זמניים יכולים לשמש לפרק זמן זה ואף יותר. 

הם עשויים בדרך כלל מחומר אקרילי או מרוכב ומוצמדים למקומם עם מלט זמני.
הם עשויים בדרך כלל מחומר אקרילי או מרוכב ומוצמדים למקומם עם מלט זמני.

האם הכתרים הזמניים יתאימו לשיניים האחרות?

הזמן בו תידרשו לכתרים זמניים יהיה תלוי בהיקף העבודה וסוג הטיפול אותו תידרשו לעבור. בעוד שכתר קבוע ניתן לייצר תוך מספר שבועות, כאשר מדובר על שתלים, סביר להניח שפרק זמן זה יהיה ארוך יותר, מכיוון שיש לחכות  עד שהעצם תתרפא. בדומה לכתרים קבועים, גם אלה הזמניים יהיו דומים בצורה ובצבע לשיניים הטבעיות. רופא השיניים עשוי להשתמש בטכנולוגיית הדמיה ממוחשבת כדי לבחור את הצורה לכתר הקבוע שתתאים לפה בצורה מושלמת, או שהוא ישתמש בתבנית הלקוחה מהשיניים הטבעיות. רופא השיניים גם יקפיד להתאים את גוון הצבע של הכתר הקבוע לזה של השיניים האחרות. 

עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שיכול להיות מצב בו כתרים זמניים אולי לא יהיו מושלמים, בעיקר מכיוון שהם לא נועדו להישאר במקום יותר ממספר שבועות. כמו כן, ייתכן שהצבע לא יהיה מותאם באופן מדויק לשיניים האחרות בגלל החומרים המשמשים לכתרים הזמניים, אשר הינם קצת שונים מאלה הקבועים.

כתרים זמניים יכולים להגן על השן המוכנה ולמנוע רגישות בזמן ייצור הכתר הקבוע.
כתרים זמניים יכולים להגן על השן המוכנה ולמנוע רגישות בזמן ייצור הכתר הקבוע.

יכולות הלעיסה והאכילה עם כתרים זמניים

כתרים זמניים מודבקים באמצעות דבק זמני, ומכיוון שדבק זה לא נועד להחזיק את הכתר למקומו לצמיתות, עדיף להימנע באופן זמני מלעיסת מזון קשה ודביק. ההמלצה תכלול בדרך כלל גם הימנעות ממזונות מתוקים, מכיוון שעלול להיות פער בין הכתר לקו החניכיים כך שהמשמעות היא שסוכר עלול להימצא מתחת לכתר ולגרום לריקבון. ישנם מספר מאכלים שכדאי להימנע מהם בזמן שאתם משתמשים בכתרים זמניים, כמו סטייק או בשר קשה, לחם קשה או בייגל, ירקות טריים קשים כמו גזר, פירות טריים קשים כמו תפוחים, קלחי תירס, מסטיק, פופקורן, אגוזים, סוכריות וקרח. כדאי גם לנסות להימנע ממזונות חמים מאוד או קרים מאוד, שעלולים להשפיע על חומרי הדבק. 

כיצד ניתן לשמור על הכתרים הזמניים לאורך זמן?

כדי לשמור על הכתר הזמני, יהיה עליכם להשקיע עוד זמן מועט נוסף. כך למשל תצטרכו להיות זהירים בזמן השימוש בחוט דנטלי כדי לא להוציא מהמקום את הכתר הזמני. כדאי להחליק את החוט הדנטלי בתנועות של פנימה והחוצה ולא למשוך אותו למטה. גם בעת צחצוח השיניים, יש להיזהר ולהבריש את האזור בעדינות יתרה. ככלל, חשוב יהיה לשמור על שגרת היגיינת הפה באופן טוב ומוקפד יותר כדי לשמור על הניקיון באזור הכתר הזמני.

YouTube video

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן