כמה זמן מחזיק כתר בשן – כל מה שחשוב לדעת

כמה זמן מחזיק כתר בשן

כמה זמן מחזיק כתר בשן – כל מה שחשוב לדעת

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

כתרים דנטליים הם אחת האפשרויות הפופולריות ביותר לשיקום השיניים. הכתרים מכסים את כל פני השן ומטרתם להגן על שן אחת או כמה שיניים פגומות, לשחזר שיניים שבורות או סדוקות, ולשפר את המראה והפונקציונליות שלהן. הם עשויים מחומרים שונים, כגון מתכת, קרמיקה או חרסינה, ומותאמים באופן אישי כך שישתלבו עם שאר השיניים שלכם בפה. אם אתם תוהים כמה זמן כתרים לשיניים יחזיקו מעמד על גבי השיניים שלכם, אתם לא לבד. אחת השאלות הנפוצות ביותר על ידי מטופלים היא כמה זמן מחזיק כתר בשן. אורך החיים של הכתר יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים שונים, עליהם נדבר כאן. במאמר זה, ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת לגבי כתרים דנטליים ותוחלת החיים שלהם.

מה זה כתר בשן ומה המטרה שלו?

כתר בשן נקרא גם כתר דנטלי והוא מהווה שיקום שיניים נפוץ ופופולרי. הכתר משמש לשיפור החוזק, התפקוד והמראה של השן. כתרים דנטליים הם מעין "כובעים" או כיסויים המונחים על גבי השן ומיוצרים בהתאמה אישית לכל מטופל ומטופלת. הכתרים מכסים את כל החלק הנראה של שן פגומה או שבורה ומסייעים לתקן ולשחזר את המראה והפונקציונליות שלה. הכתרים עשויים בדרך כלל מחומרים עמידים וחזקים במיוחד כמו חרסינה, זירקוניה, קרמיקה, סגסוגות מתכת או שילוב של החומרים האלה. רופא שיניים מומחה יכול לעזור לכם לבחור את סוג הכתר המתאים ביותר לצרכים שלכם בהתבסס על מיקום השן, כמות הנזק והתקציב שלכם. כתרים דנטליים נועדו להחזיר את הצורה, הגודל, החוזק והמראה של השן, כמו גם להגן עליה מפני נזקים או ריקבון בעתיד.

מה משפיע על תוחלת החיים של כתר בשן?

מספר גורמים יכולים להשפיע על תוחלת החיים של הכתר שלכם. ראשית, סוג החומר ממנו הכתר עשוי יכול להשפיע על העמידות שלו במידה רבה. לדוגמה, כתרי מתכת נוטים להחזיק מעמד זמן רב יותר מאשר כתרי חרסינה, אך רמת האסתטיות שלהם ירודה באופן משמעותי. כמו כן, איכות הכתר יכולה גם היא להשפיע על אורך חייו. כתר עשוי היטב המתאים לשן הטבעית כראוי ומוצמד נכון יכול להחזיק מעמד זמן רב יותר מכתר שלא הודבק טוב. גורם משפיע נוסף הוא המיקום של השן עליה מודבק הכתר. שיניים אשר כפופות לכוחות נשיכה גדולים יותר כמו השיניים הטוחנות, עלולות לחוות בלאי רב יותר ולדרוש החלפה בשלב מוקדם יותר. לבסוף, הרגלי היגיינת הפה שלכם גם הם יכולים להשפיע על תוחלת החיים של הכתר. היגיינת פה לקויה עלולה להוביל לעששת, מחלות חניכיים ובעיות שיניים אחרות שעשויות להחליש את איכות הכתר.

מתי יש צורך בהחלפה של כתר בשיניים?

אם עברתם טיפול הצמדת כתרים לשיניים בעבר, חשוב לשים לב לכל סימן שיעיד על כך שייתכן שתצטרכו להחליף את הכתר שלכם. למרות העמידות שלו, נסיבות מסוימות מחייבות לבצע החלפת כתר דנטלי. אלו כוללות נזקים בעקבות ריקבון או טראומה, כתרים לא מתאימים, שינויי צבע ועוד. חשוב לזהות את הסימנים המעידים על הצורך בהחלפת הכתר שלכם על מנת לשמור על בריאות שיניים מיטבית.

רופא השיניים שלכם יכול להעריך את מצב הכתר ולקבוע אם יש להחליפו או שמא ניתן לתקן אותו. חשוב להיבדק על ידי רופא השיניים המומחה שלכם אחת לחצי שנה על מנת לוודא שהכתר במצב תקין. במהלך הביקורים במרפאה, רופא השיניים שלכם יבדוק את הכתר עבור כל סימני בלאי או נזק, ויוודא שהוא יושב כראוי ומתפקד באופן מיטבי. בדיקות סדירות הן חיוניות כדי להבטיח שהכתר שלכם יישאר במצב אופטימלי ויחזיק לטווח הארוך. אם אתם חווים אחד או כמה מהתסמינים הבאים, חשוב לפנות לרופא השיניים שלכם בהקדם האפשרי:

  • שינוי צבע משמעותי או הכתמה
  • שבבים או סדקים בשן
  • רגישות או כאב בעת נשיכה או לעיסה
  • כתר רופף או מתנדנד
  • בעיות חוזרות כמו עששת או מחלת חניכיים

אז כמה זמן מחזיק כתר בשן?

אורך החיים של הכתר תלוי במספר גורמים מרכזיים ויכול להשתנות ממטופל אחד למשנהו. בין הגורמים המשפיעים על תוחלת החיים של הכתר נמנים בעיקר סוג החומר ממנו הוא מיוצר, איכות הכתר, מיקום השן, הרגלי היגיינת הפה שלכם וכן גם מצבכם הדנטלי והרפואי. בממוצע, כתרים דנטליים בשיניים יכולים להחזיק בין 10 ל-15 שנים. עם זאת, עם טיפול נכון, הקפדה על היגיינת פה, תחזוקה איכותית וטיפולי שיניים תקופתיים, הכתר שלכם יכול להחזיק מעמד גם למעלה מ-20 שנה.

איך הכתר שלכם יחזיק מעמד זמן רב יותר?

כדי להגדיל את תוחלת החיים של הכתר שלכם, קודם כל חשוב לטפל כראוי בבריאות הפה שלכם. חשוב שיהיו לכם הרגלי היגיינת פה טובים כגון צחצוח שיניים פעמיים ביום, שימוש בחוט דנטלי מדי יום ושימוש במי פה אנטיבקטריאליים. בנוסף, הימנע מנשיכה או לעיסה של מאכלים קשים מאוד באזור הכתרים כמו קרח או ממתקים קשים, שעלולים לגרום לכתר להיסדק או להישבר. עבור אלו מכם אשר חורקים או מהדקים שיניים בלילה כדאי להגן על הכתר והשיניים מפני נזק. לבסוף, בקרו אצל רופא השיניים שלכם בתכיפות וכך תוכלו להיות בטוחים שהכתר שלכם יחזיק מעמד לטווח הארוך.

לסיכום

תוחלת החיים של כתרים דנטליים יכולה להשתנות בהתאם למספר גורמים כמו סוג החומר בו נעשה שימוש, איכות הטיפול, מיקום השן והרגלי היגיינת הפה שלכם. לסוגים שונים של חומרים יש תכונות שונות, וחלקם עמידים יותר מאחרים. כתרי מתכת למשל הם בדרך כלל העמידים ביותר, אך כתרי זירקוניה תופסים לאחרונה את מקומם. איכות הטיפול והמיקום של הכתר ישפיעו על תוחלת החיים שלו, כמו גם סוג החומר ממנו הוא עשוי. כתר שלא ממוקם טוב יכול להוביל לבעיות שעלולות לקצר את עמידותו. בממוצע, כתר בשן יכול להחזיק מעמד בין 10 ל-15 שנים. עם זאת, עם התמדה בטיפול ותחזוקה, הכתר שלכם יכול להחזיק גם 20 שנים ויותר.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן