שיקום פה קבוע או נשלף

שיקום פה קבוע או נשלף

שיקום פה קבוע או נשלף

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ישנם לא מעט אנשים אשר בשלב זה או אחר מאבדים את שיניהם. הדבר קורה כתוצאה ממחלות שיניים כרוניות שמובילות לנשירת שיניים או לתזוזתן עד לרגע בו אין מנוס מעקרית כל השיניים בפה. כשאדם מאבד את שיניו הוא נדרש לפתרון. השיניים מהוות תפקיד חשוב בלעיסה, בדיבור, וגם ברמה האסתטית בעלות תפקיד חשוב. ולכן חשוב לדעת מה עדיף – שיקום פה קבוע או לחילופין נשלף.

היסטורית שיקום הפה

בעבר, כשאיבדת את שיניך היה פתרון אחד בדמות שיניים תותבות, ראי שיקום נשלף. השיקום הנשלף לא היה חף מחסרונות. ראשית, תותבת אינה יציבה בתוך חלל הפה ודבר ז גורם לכך שלעיתים יש להדביקה מדי יום. בנוסף, יש להורידה מדי לילה ולילה מחדש, תוך צחצוחה, ואף לאחר כל ארוחה וארוחה לצורך שטיפה.

התותבת לא היתה נוחה ופצעה אנשים בחלל הפה. לאור סיבה זו, ניסו אנשי רפואת השיניים למצוא פתרון חלופי, וכך החלו להשתמש בשתלים דנטליים שיצרה שתי אפשרויות חדשות לטיפול: תותבת ש"מולבשת על השתלים" ושיקום קבוע על ידי שתלים. התותבת הנסמכת על שתלים בעלת כל החסרונות שתוארו מלבד יציבותה בחלל הפה שמושגת באמצעות השתלים.

שיקום קבוע על ידי שתלים

השיקום הקבוע הוא המצב הקרוב ליותר למצב בו היה הפה טרם איבוד השיניים. השיניים הינם קבועות בפה ולא נדרשת הסרתן. ניתן ללעוס עם שיניים מושתלות כפי שניתן לעשות זאת עם שיניים רגילות, ואף המראה של השיניים נהדר. ההליך נקרא שיקום פה. כיום, ניתן לעשותו לא רק בישראל, ואנשים רבים ממליצים על שיקום פה בטורקיה, הן בגלל המחיר והן בגלל המקצועיות.

כיצד מתבצע שיקום פה

שיקום פה מתבצע בשני שלבים. ראשית מחדירים אל חלל הפה 8-10 שתלים בכל לסת. לאחר ששתלים אלו מתקבעים בחלל הפה "מלבישים" עליהם כתרים שדמותם כדמות שיניים טבעיות לגמרי.

חסרונות שיקום הפה

הבעיה בשיקום פה בדמות השתלת שיניים היא שלא כל אחד יכול לעשותה. לשם החדרת השתלים, יש צורך בכמות עצם ספציפית בלסת, ונתון זה לא קיים אצל מספר אנשים. בנוסף, לאנשים מסוימים ישנו סינוס נמוך מדי בחלקה האחורי של הלסת העליונה ובמקרים אלו נשתמש בשתלים קצרים יותר. במידה ושתלים אלו לא יתאימו הפרוצדורה תכרוך גם ניתוח להרמת הסינוס.

ניתוח הרמת הסינוס דורש זמן החלמה ארוך של בין 6 חודשים ל9 חודשים, ואחר ניתוח זה יש להמתין זמן נוסף להחלמת השתלים הדנטליים.

טיפול חדשני בתחום – השתלת שיניים ביום אחד

עפי שתיארנו, בהשתלת השיניים יש לקבע את השתלים ורק לאחר מכן לחבר את הכתרים. בהשתלת שיניים ביום אחד כלל התהליך נעשה באותו היום. בהרדמה מלאה מחדירים את השתלים ואת השיניים. לעיתים יהיו שיניים זמניות שלאחר מספר חודשים יוחלפו בקבועות.

היתרונות של השתלת שיניים ביום אחד

השתלת שיניים זו לא דורשת המתנה. אנשים רבים נרתעים מהליכים ארוכים ולכן יבחרו בהשתלה זו. בנוסף, במהלך הטיפול עצמו אין סבל כלל, זאת משום שהמטופל בהרדמה מלאה. פרוצדורה זו מעולה לאנשים בעליי סינוס קצר זאת משום שניתן לעקוף בה את הסינוס.

אז מה עדיף – שיקום פה קבוע או נשלף

נראה שהתשובה ברורה, לאור הקדמה של עולם השיניים. אולם, יש לזכור כי השתלת השיניים אינה לכל אחד. בררו עם רופא השיניים האם תוכלו לעבור הליך של שיקום פה. במידה והתשובה חיובית, זהו ההליך העדיף מכל הבחינות. במידה והתשובה שלילית ואף שיטה אינה מתאימה, בחרו בשיניים נשלפות.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן