השתלת שיניים כל מה שצריך לדעת – כל השלבים בתהליך, המלצות, סיכונים וייעוץ

השתלת שיניים לסת תחתונה

השתלת שיניים כל מה שצריך לדעת – כל השלבים בתהליך, המלצות, סיכונים וייעוץ

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלת שיניים ניתן לבצע במגוון שיטות שונות והם נועדו למצבים רפואיים כמו, אובדן עצם הלסת או לאחר עקירה והרס של השן כתוצאה מעששת או ממחלת חניכיים, כמו גם לאחר אובדן השיניים כתוצאה מחבלה. הטכנולוגיה וחומרי הגלם משתנים משיטה לשיטה וכך גם משך הטיפול הנדרש. בהתאם למצב, ההליך יכול להימשך בין מפגש אחד לחמישה והתוצאות הן לטווח ארוך.

הליך השתלת שיניים

השתלת שיניים נועדה להחליף שן טבעית בשן מלאכותיות, מבלי להידרש לשימוש בשיניים תותבות. ההשתלה מאפשרת את השיקום של  הפה ואת התפקוד התקין של השן הבעייתית  והמבנה הסטרוקטורלי התומך. מדובר בהליך מורכב הכולל בתוכו סיכון לסיבוכים. ההחדרה של השתל לרקמות החניכיים עלולה לגרום לפגיעה בעצב, זיהום והצלחת הקליטה אינה מובטחת.

למנוע החמרה של המצב

אובדן שיניים עשוי לגרום לאי נעימות מתמשכת באכילה ובדיבור, כמו גם לחוסר נוחות לחייך. מחסור בשיניים מוביל להרגלי אכילה לא בריאים שעולים לגרום גם לתופעות לוואי בריאותיות. עקב המחסור בשיניים מופעל לחץ מוגבר על השיניים האחרות וגובר הסיכוי לפגיעה בהם. חשוב לטפל בחוסר בשיניים במהירות ולבצע השתלת שיניים בטורקיה או בכל מקום אחר ללא שיהוי. 

השתלת שיניים – השיטה הדו שלבית

השיטה הקלאסית להשתלת שיניים היא השיטה הדו שלבית. בשיטה זו, בשלב הראשון משתילים את השתלים הדנטליים אל תוך העצם ורק לאחר קליטתם בהצלחה ואיחוי העור, מתבצע השלב השני ומבריגים עליהם את הכתרים של  השן.  השיטה הדו שלבית מתאימה, הן כשרוצים להשתיל מספר שיניים או גשר והן כשרוצים לבצע החלפה של כל הלסת או הפה בשלמותו.  

בדיקות מקדימות

לפני תחילת תהליך השתלה דו שלבי יש צורך לבצע בדיקות מקדימות. הבדיקות הספציפיות נקבעות בהתאם למצב הרפואי הספציפי ובהתאם לאופי ולמורכבות של הניתוח הנדרש. הבדיקות לרוב כוללות, בדיקה קלינית לחלל הפה, תצלום CT ותצלום פנורמי, בדיקה רדיולוגית למסב חד השורש של השן ולקיחת דגם של מבנה הפה. לעיתים רחוקות נלקחים מהמטופל גם דגימות דם.

התאמת השתלים

לאחר שעוברים את הבדיקות המקדימות ניתן לקבוע את סוג הטיפול הרצוי ולבחור באילו שתלים יש להשתמש מבחינת הסוג והמידה. ניתן להגדיר את מספר השתלים בהם ייעשה שימוש בניתוח בהתאם למיקומים המדויקים בחלל הפה. כאשר המטופל סובל מאובדן או מחסור בעצם, יש צורך בניתוח מקדים להשתלת עצם מספר חודשים לפני מועד הברגת השתלים עצמם. 

בסיס מתאים לקליטה

מקור העצם להשתלה יכול להגיע מגוף המטופל, מבעלי חיים או מחומרים סינטטיים. הפער בין השתלת העצם עד השתלת שיניים חיוני, על מנת לאפשר את האיחוי של העצם בגוף והתהוות של בסיס טוב בו יתאפשר לשתלים להיקלט בהם. זמן ההמתנה משתנה בהתאם למצב הרפואי של כל מטופל, כאשר ישנם גם מקרים בהם יבוצע חידוש נוסף של העצם בסמוך להנחת השתלים. 

העמסה מידית

שיטה נוספת בה נעשה שימוש נרחב גם עבור השתלת שיניים בטורקיה קרויה העמסה מידית. בשיטה זו משתילים את השתלים ואת הכתר באותו מפגש טיפולי או לכל הפחות בפרק זמן שאינו עולה על עשרים וארבע שעות מתחילת ההשתלה ועד הרכבת הכתרים. בשיטה זו  חוסכים את השימוש הזמני בשיניים תותבות הנדרש בשיטה הדו שלבית ואין צורך להמתין זמן רב כל כך.

ללא תקופת המתנה

במהלך השתלת שיניים בהעמסה מידית, מעמיסים את השתלים על העצם מיד לאחר השתלת העצם. כל התהליך נעשה באופן רצוף ובמהלך אותה פגישת טיפול או באותה היממה. על השתלים מרכיבים גם את הכתרים הסופיים. היתרון בשיטה זו שאין צורך בתקופת המתנה בין השלבים השונים של ההשתלה והמטופל מקבל תוצאות מידיות מבחינת נוחות ואסתטיות. 

כמות עצם מספיקה

שיטת ההשתלה אינה מתאימה לכל מטופל אך למטופלים המתאימים, השתלים עשויים להחזיק מעמד זמן רב יותר ולכלול סיכון נמוך יותר לסיבוכים ותופעות לוואי לעומת השתלים המסורתיים בהם נעשה שימוש בשיטה הדו שלבית. על מנת להתאים להעמסה מידיית, יש צורך שכמות העצם בפיו של המטופל תהיה מספיקה בהתאם למספר השתלים הנדרש.

שלבי התהליך

ההשתלה מתבצעת במספר שלבים. בשלב הראשון המנתח חושף את העצם באזור הניתוח. ישנם טכניקות שונות לביצוע החשיפה. בראשונה נעשה שימוש במתלה וחתך מדויק בחניכיים, על מנת לגלות את העצם ולחשוף אותה במלואה. טכניקה אחרת לחשיפת העצם מכונה חירור ובה המנתח מחורר את החניכיים בהתאם לגודל השתל הנדרש מבלי להזדקק לשימוש במתלה.

קידוח וסגירה

השלב השני של השתלת שיניים בטורקיה או בישראל הוא קידוח. בכל הליך נעשה שימוש במספר מקדחים בקוטר שונה, על מנת ליצור את החור המתאים מבחינת גודלו להחדרה של השתל. בשלב השלישי השתל מוברג אל העצם בעוצמה וקידוח נאטם בעזרת הבורג. בשלב הרביעי, המנתח סוגר את אזור השתלים באמצעות תפרים ומלביש כיפה שתאפשר ריפוי תקין של החניכיים. 

סיכונים וסיבוכים נלווים

כמו בכל ניתוח אחר, גם בהליך השתלת שיניים בטורקיה או בישראל ישנו סיכון לזיהום. הזיהום יכול להיות מקומי בלבד ולהיות ממוקד באזור ההשתלה או זיהום חמור שמתפשט לתוך מחזור הדם. במקרה של זיהומים שאינם מגיבים לטיפול אנטיביוטי, יתכן ויהיה צורך להסיר את השתל ולחזור להליך השתלת שיניים נוסף לאחר שהמקום יתאושש ויבריא לחלוטין.

דימומים והמלצות בנושא

לאחר ההליך יש סיכון גם לדימומים כתוצאה מהפגיעה בכלי הדם או ברקמות באזור ההשתלה. הדימום לרוב אינו מהווה סכנה לקליטת השתלים בגוף והרופא פשוט ינקז את הדם. על מנת שלא להגביר את הסיכון לדימום מוגבר לאחר הניתוח, הרופא לרוב ימליץ שלא לירוק את הדם החוצה או לגרגר נוזלים בחלל הפה ב-24 השעות הראשונות, כמו גם להימנע מפעילות גופנית מאומצת.

פגיעה בעצב וזיהום בסינוס

להשתלות שיניים גם נלווה סיכון לפגיעה עצבית. הפגיעה העצבית עשויה לגרום לאובדן זמני של חוש הטעם ולתחושת נמול בפה וברוב המקרים היא תחלוף מעצמה. סיבוך נוסף ונדיר שיכול להתרחש לאחר השתלת שיניים הוא התפתחות של זיהום באזור הסינוס. על מנת להפחית את הסיכון לזיהום זה ולזיהומים בכלל חשוב להקפיד על הוראות ההתנהגות של הרופא.

אנטיביוטיקה ושטיפות

במידה והרופא הורה על נטילת אנטיביוטיקה עוד לפני הטיפול חשוב להקפיד על כך, כמו גם על השלמת ימי האנטיביוטיקה לאחר ההליך. ביממה הראשונה יש להימנע משטיפות, על מנת שלא לייצר דימום מוגבר ולאחר מכן חשוב לבצע שטיפות עם מי מלח או מי פה אנטי בקטריאליים בהתאם להוראות הרופא. להיגיינת הפה חשיבות במניעת זיהומים וקליטה מוצלחת של ההשתלה.

השתלה ללא הליך כירורגי

ישנה שיטה מתקדמת לביצוע השתלת שיניים שאינה כוללת ביצוע חתכים בחניכיים. בשיטה זו עושים שימוש בסורק מתקדם, על מנת לייצר הדמיה ממוחשבת של התבנית המדויקת של שיני המטופל. המודל משמש להחדיר את השתלים באופן מדויק ובזוויות הנכונות מבלי לבצע חתכים בחניכיים. את החורים לקידוח מכינים דרך החניכיים ישירות לעצם ללא חשיפה כירורגית.

שיקום השיניים

את סוג ההשתלה מבחינת שיטת הטיפול הנכונה והטכניקות המתאימות יש להתאים למצב הרפואי של כל מטופל. כאשר לפציינט חסרה שן אחת בלבד, אזי בהתאם למצב העצם יש להחליט על השיטה המתאימה, דו שלבית, העמסה מיידית או ללא חתכים. בהליך עצמו הרופא יחדיר את השתל ועליו ירכיב את כתר השן הקבוע או הזמני בהתאם לשיטת הטיפול.

קשת היברידית

כאשר מדובר בטיפול על מספר שיניים צמודות, ישנה אפשרות טיפולית של השתלת גשר היברידי. בטיפול מושתלים קשת של שתלים ועליהם מבריגים את הכתרים המלאכותיים. בהליך לשיקום פה מסוג זה, בין הקשת לבין החניכיים משאירים מרחק מינימלי נדרש, על מנת לאפשר למטופל לשמור על היגיינת פה גבוהה לאחר הטיפול. 

החשיבות של הרופא והמרפאה

בחירת הרופאה והמרפאה עבור השתלת שיניים היא אחד המרכיבים החשובים ביותר להצלחת הטיפול. למטופלים הישראלים כיום אפשרויות רבות מתמיד בתחום ההשתלות,, כאשר השתלת שיניים בטורקיה הפכה לנגישה מתמיד. טורקיה נחשבת כיום למעצמה בתחום רפואת השיניים ואנשים מכל העולם בוחרים לטוס לשם בשל האיכות הגבוהה של הטיפול והמחיר הנמוך שלו.

השתלת שיניים לשיקום הפה

לסיכום הנושא, במאמר זה התמקדנו בכל מה שצריך לדעת בנוגע להשתלת שיניים. הסברנו מהו ההליך ומדוע כה חשוב שלא להתמהמה עם ביצועו. סקרנו את שיטות הטיפול, דו שלבית, העמסה מידית וללא חיתוך כירורגי ועמדנו על ההבדלים ביניהם. בנוסף עסקנו בסיכונים הנלווים לניתוחי השתלה ועמדנו על החשיבות של הקפדה על הוראות הרופא להפחתת הסיכון ולהצלחת ההשתלה.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן