השתלת עצם בחניכיים – איך זה עובד?

השתלת עצם בחניכיים

השתלת עצם בחניכיים – איך זה עובד?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

במידה ואתם זקוקים להשתלת שיניים, ייתכן כי כחלק מתהליך ההכנה להשתלה שלכם יעלה הצורך בביצוע השתלת עצם בחניכיים. כדאי לזכור כי למרות שהשם נשמע מלחיץ במקצת, ההליך בטיחותי ומתבצע בקרב אלפי ישראלים מדי שנה ולכן אין סיבה לחשוש ממנו. מידת הכאב שלו נחשבת לקלה ביותר והוא לא כרוך בתופעות לוואי מורכבות. בכדי לוודא שאתם מקבלים את הטיפול המתאים ביותר עבורכם, חשוב לבחור בקליניקה מקצועית ומנוסה לביצוע ההליך. השתלת עצם בחניכיים היא הליך כירורגי נפוץ ושכיח ביותר, בעיקר בשל העובדה שאנשים רבים סובלים מאובדן של עצם בחניכיים שלהם בגלל גורמים כאלו ואחרים עליהם נפרט בהמשך. אז כיצד ההליך מתבצע, במה תלויה הצלחתו ומדוע הוא יכול להיות קריטי עבור השתלת שיניים? כל מה שרציתם לדעת. 

מה זה השתלת עצם בחניכיים וכיצד ההליך מתבצע?

השתלת עצם בחניכיים מכונה גם בשם המקצועי אוגמנטציה, במהלכו מורכבת עצם לתוך החניכיים. העצם אשר מושתלת בחניכיים תשמש כבסיס יציב וקבוע עבור טיפול השתלת שיניים. היא מורכבות באזורים ייעודיים בפה בהם חסרה עצם שיכולה להחזיק את השתלים במקומם באופן תקין. זוהי פרוצדורה מתקדמת ויעילה אשר מהווה תהליך מקדים להשתלת שיניים. השתלה של עצם היא הליך כירורגי אשר מתבצע בקרב חלק מהמטופלים המיועדים לעבור השתלת שיניים, כהכנה לקראת התקנת השתלים הדנטליים ושיפור החיוך שלהם. העצם המושתלת מעניקה תמיכה טובה ויציבה ביותר עבור השתלים, וכך הם יהיו עמידים יותר במקומות בהם נפח העצם הפך דליל.

מי זקוק להשתלת עצם בחניכיים ובאילו מקרים?

אחד הדברים אשר משפיעים יותר מהכל על ההצלחה של השתלת שיניים הוא האיכות והכמות של העצם הקיימת באזור בו רוצים להתקין את השתל. במקרים רבים עלולים להווצר מצבים של מחסור בעצם באזור הרצוי, מצבים המפריעים לביצוע תקין של תהליך השתלת השיניים.

בין המצבים השכיחים ביותר אשר יכולים להביא לתופעה של מחסור בעצם בחניכיים נמנים אובדן שיניים עקב מחלת חניכיים, עקירות שיניים, ניתוחים כירורגיים באזור הלסת, תאונה או טראומה, אובדן יחסי של העצם התומכת בשיניים, שיניים חסרות כתוצאה ממומים מולדים, נטייה גנטית, ועוד גורמים רבים אחרים. בעקבות מצבים אלו מתרחשת ספיגת עצם המקשה על תהליך התקנת שתלים דנטליים. בכדי למנוע או לתקן את המחסור בעצם בקרב המטופלים המעוניינים בהשתלת שיניים, ניתן לבצע בנייה או שחזור מחדש של רכס העצם על ידי השתלת עצם בחניכיים.

מהן השיטות השונות לביצוע השתלת עצם בחניכיים?

יש מספר שיטות אשר מומחים לאסתטיקה דנטלית ורפואת שיניים עושים בהן שימוש בעת ביצוע הליך של השתלת עצם בחניכיים. נדבר על כמה מהשיטות הפופולריות ביותר שקיימות היום.

שיטת Autograft

אחת השיטות המומלצות ביותר היא שיטת Autograft המכונה גם בשם שיטת Autogenous. במהלכה נלקחת עצם ישירות מתוך גופו של המטופל עצמו ומושתלת בחניכיים. לרוב העצם המושתלת נלקחת מעצם הירך הידועה בשם קולית. שיטה זו נחשבת ליעילה והבטוחה מבין כל השיטות, בעיקר בשל העובדה שהיא כרוכה בהשתלת עצם השייכת למטופל עצמו. הסיכוי שהגוף ידחה אותה הוא נמוך ביותר וכך סיכויי ההצלחה שלה גבוהים במיוחד. השימוש בסוג זה של עצם תורם ליצירה של חלבון חיוני בשם פרוטאין BMP, אשר מסייע בגדילה מחודשת של העצם. בזכות יתרונותיה הרבים והיעילות המיטבית שלה, שיטה ייחודית ומדויקת זו קיבלה את השם "מתכון הזהב". העצם המושתלת היא חיה לחלוטין ונלקחת מאותו גוף אשר עומד לקבל אותה במיקומה החדש בחניכיים ולכן מהווה פתרון אולטימטיבי עבור הליך השתלת עצם בחניכיים. 

שיטת שתל בלוק

שיטה זו מתבצעת לרוב בשל פגמים בלסת, במיוחד לאחר פגיעה משמעותית בעקבות תאונה או פציעה אחרת. במקרים אלו, המנתח מסיר חלק משמעותי של עצם אוטוגנית מחלקה האחורי של הלסת. לאחר מכן, הוא מחזק אותו למקומו החדש בעזרת ברגי טיטניום. ההליך מאפשר לעצם המושתלת להתמזג עם רקמת העצם שמסביב ולהפוך לאחת עם שאר העצמות בלסת. אחרי שכל הרקמות באזור והחניכיים יירפאו לחלוטין, אפשר להתקדם לביצוע הליך השתלת שיניים ולהחדיר ללסת את השתלים הדנטליים אשר יעניקו לכם חיוך מלא ומבריק.

השתלת עצם בחניכיים באמצעות ממברנה

שיטה נוספת ומוכרת היא השתלה של עצם באמצעות ממברנה. במהלך הליך זה, העצם נועדה לעבות את מסת עצם הלסת הן במימד האורכי והן במימד הרוחבי של הלסת. בשיטה ייחודית ומתקדמת זו הרופא המטפל מוסיף חלקיקי עצם או בלוק עצם אשר מכוסים במעטפת דקה המכונה ממברנה. אותה ממברנה מורכבת לרוב מקולגן מתכלה, או חומרים אחרים לא מתכלים כמו טיטניום או טפלון. הממברנה הייחודית בה נעשה שימוש בשיטה זו בעלת תפקיד מרכזי והוא להגן ולתחום את העצם המושתלת. היא מאפשרת לתאי העצם להתמזג באופן מיטבי וליצור עצם חדשה המכינה את הקרקע עבור השתלת שיניים.

שיטות Xenograft ו- Allograft

שיטה ידועה אחרת לביצוע השתלת עצם בחניכיים מכונה שיטת Xenograft. בשיטה זו נעשה שימוש בעצם של בעל חיים. קיימת אלטרנטיבה לשיטה זו במקרים בהם המטופל לא מעוניין באופציה הקיימת, והיא שיטת Allograft בה נלקחת עצם מתורם אשר נפטר.

לסיכום

השתלת עצם בחניכיים היא הליך כירורגי אשר במהלכו נלקחת עצם מתורם או גורם אחר ומושתלת ישירות בחניכיים. ההליך מתבצע במטרה להכין את הלסת להליך של השתלת שיניים והחדרת השתלים הדנטליים. קיימים מקרים רבים בהם עולה הצורך לביצוע ההליך המקדים החשוב הזה, עליהם דיברנו כאן. וודאו שאתם מבצעים את ההליך בקליניקה מקצועית על ידי רופאים מומחים ותיהנו מחיוך כובש עם פה מלא שיניים נוצצות. 

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן