כל השיטות ליישור שיניים – יתרונות וחסרונות

כל השיטות ליישור שיניים יתרונות וחסרונות

כל השיטות ליישור שיניים – יתרונות וחסרונות

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם פעם טיפולי יישור שיניים היו בעיקר נחלתם של ילדים ובני נוער, הרי שכיום, ישנן שיטות ליישור שיניים המיועדות גם למבוגרים. במדריך זה נבחן את כל השיטות ליישור שיניים – לרבות היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אחת מהן.

שיטת אינויזליין ליישור שיניים שקוף

יישור שיניים "שקוף" בשיטת אינויזליין (Invisalign), הוא בין שיטות יישור השיניים הפופולריות ביותר בעולם האורתודונטיה כיום. מדובר בהתקן דנטלי בו נעשה שימוש בתור האמצעי העיקרי ליישור השיניים או כחלק מתוכנית טיפול רחבה יותר, הכוללת שימוש בשיטות ואמצעים נוספים ליישור שיניים.

התקני אינויזליין הם מכשירים שקופים ליישור שיניים שבאמצעותם ניתן לבצע טיפולי יישור שיניים ללא צורך בחוטי מתכת וסמכים מתכתיים. ההתקנים הללו באים בתצורה של פלטה שקופה ונשלפת או גשר שקוף, והם מיוצרים עבור כל מטופל בהתאמה אישית. ההתקנים הללו נועדו להזיז את השיניים למקומן הרצוי באופן מבוקר והדרגתי. 

יתרונם המשמעותי ביותר של מיישרי השיניים מבית אינויזליין הוא בהיותם שקופים ומינימליסטיים למראה כך שכמעט ואי אפשר להבחין בהם. מכשירים אלו פופולריים מאוד בקרב מטופלים גם הודות להיותם ניתנים להסרה בזמן הארוחות ולכבוד אירועי מיוחדים.מ

חסרונם הוא בכך שהם מחייבים החלפה מדי 14 יום. בנוסף, תהליך יישור השיניים בשיטה זו נמשך זמן ארוך יותר בהשוואה לטיפול אורתודנטי מסורתי המתבצע באמצעות גשר שיניים ממתכת.

יישור שיניים באמצעות גשר 

גשר לשיניים הוא התקן דנטלי ותיק ומוכר, המשמש בטיפולי יישור שיניים בילדים ומבוגרים כבר מזה כמה עשורים. הגשר מפעיל לחץ מבוקר על השיניים של המטופל וכך הוא מזיז ומיישר אותן בהדרגה למיקומן הרצוי. הגשר הוא טיפול יעיל מאוד לבעלי שיניים עקומות או בולטות, כמו גם למטופלים בעלי מנשך או מבנה לסתות בלתי תקין. 

אחד היתרונות המשמעותיים מאוד של טיפולים אורתודנטיים עם גשר, טמון בהיותו התקן גמיש שניתן להתאמה לאופן שבו שיני המטופל מגיבות לתהליך של יישור השיניים. מדובר גם בטיפול שאינו פולשני כמעט, ולכן אינו מייצר מידה רבה של אי נוחות בקרב מטופלים. גם התקנת הגשר אינה מצריכה התאוששות ארוכה מצד המטופל. אולם היתרון הגדול ביותר ביישור שיניים עם גשר, הוא בשיעורי ההצלחה הגבוהים של הטיפול. מנגד, ישנו החיסרון הטמון בכך שיעילות הטיפול תלויה במידה רבה בנכונות והיכולת של המטופל לעקוב כראוי אחרי ההוראות של הרופא האורתודנט שלו.

בנוסף לחיסרון זה, ישנו גם עניין הניראות של הגשר, שנחשב לתוספת פחות אסתטית ולא מאוד רצויה לחיוך של המטופל. עם זאת, מדובר בהתקן זמני, מן הסתם.

יישור שיניים בלי גשר בעזרת ציפוי שיניים מפורצלן

אנשים רבים מעדיפים לעבור יישור שיניים מבלי להשתמש בגשר המסורתי. כשמדובר ביישור שיניים קל יחסית כמו במקרה של שיניים שהן רק מעט בולטות, עקומות, או טיפונת צפופות – קיימים כיום פתרונות מצוינים מתחום טיפולי השיניים האסתטיים. אחד מהפתרונות הללו נקרא ציפוי שיניים מפורצלן, ציפוי שיניים למינייט או לומינירס. אלו יכולים לייצר מראה של שיניים אחידות וישרות ולכן יישור שיניים בשיטה זו מתאים מאוד גם לבעלי שיניים עם מרווחים גדולים ביניהן, כמו גם לבעלי שיניים סדוקות או שבורות. אולם חסרונו של טיפול זה הוא בתג המחיר הגבוה שלו בארץ.

שיטות נוספות ליישור שיניים למבוגרים וילדים

אף שגשר מתכת לשיניים עדיין נחשב כאמצעי מקובל  מאוד בטיפולי יישור שיניים למבוגרים, ילדים ובני נוער, כאחד – כיום יש מטופלים רבים שמבקשים לעבור יישור שיניים עם גשר מקרמיקה שהוא עדין יותר ופחות בולט לעין, או לחילופין – באמצעות גשר פנימי (Lingual Braces) המותקן בחלקן הפנימי של השיניים ולכן הוא סמוי מן העין. בעוד שהתקנים אלו הם אסתטיים יותר מהגשר המתכתי הקלאסי, יעילותם נמוכה יותר ולכן רופאי שיניים לא בהכרח ימליצו עליהם לכל מטופל.

יישור שיניים בטורקיה – דרך להוזיל בעלות הטיפול

במדריך זה סקרנו מספר שיטות ליישור שיניים שנמצאות בשימוש נרחב כיום. אולם חשוב לזכור כי לא כל שיטה תתאים בהכרח לכל מטופל. לכן חשוב להיוועץ ברופא אורתודנט מומחה ולקבל הכוונה אישית לשיטת יישור השיניים המתאימה ביותר לבעיה הספציפית של המטופל, לצרכיו וכן לתקציבו. 

כמובן, בין השיקולים בבחירת שיטת יישור השיניים, נלקחים בחשבון גם אורח החיים של המטופל וגם התקציב העומד לרשותו. גם יישור שיניים באמצעות גשר המתכת הקלאסי, הוא הליך לא זול בכלל בישראל, שעלותו מתחילה באלפי שקלים ויכולה להגיע גם לסכום חמש ספרתי. מאחר וזוהי הוצאה לא קטנה בכלל – ישראלים רבים בוחרים לעבור את יישור השיניים שלהם בטורקיה שם מוצעות למטופלים חבילות יישור שיניים שעלותן היא לרוב כחצי מחיר מעלות הטיפולים כאן בארץ.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן