על מומחה כירורג לטיפולי שיניים ועל היתרונות לעשות טיפולים כירורגים אצל מומחה

על מומחה כירורג לטיפולי שיניים ועל היתרונות לעשות טיפולים כירורגים אצל מומחה

על מומחה כירורג לטיפולי שיניים ועל היתרונות לעשות טיפולים כירורגים אצל מומחה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

עקירת שיניים רגילה או כירורגית, השתלת עצם, התקנה של שתלים דנטלים, הרמת סינוסים – אלו הם חלק מטיפולי השיניים שאותם מוסמך, לכאורה, לבצע כל רופא שיניים אשר השלים את לימודי רפואת השיניים במוסד אקדמי מוכר וקיבל רישיון מתאים לעיסוק ברפואת שיניים מטעם משרד הבריאות. יחד עם זאת, לעיתים יש צורך לפנות ספציפית לטיפול שיניים אצל מומחה לכירורגיית פה ולסת. באילו מקרים מדובר בדיוק, אילו טיפולים מומחה כירורג לטיפולי שיניים עשוי לספק ומהם היתרונות שבביצוע טיפולי שיניים כירורגיים אצל מומחה כזה? על כך במאמר זה.

מתי נפנה למומחה כירורג לטיפולי שיניים?

במידה ואתם נדרשים לעבור עקירת שיניים, השתלת שיניים, או הרמת סינוסים, חשוב להבין שמדובר בהליכים ניתוחיים לכל דבר ועניין. לכן ישנה משמעות מכרעת לבחירת המנתח שיבצע את ההליך. אף שלכאורה כל רופא שיניים מורשה לבצע ניתוחים דנטליים, לא לכל רופא שיניים ישנו בהכרח ניסיון מקצועי מספק בכירורגיית פה ולסת ובהליכים ניתוחיים מכל הסוגים והמינים בקטגוריה זו. מאחר והליכים בתחום בריאות השיניים הם גם יקרים מאוד וגם משפיעים על בריאותכם והמראה החיצוני שלכם באופן משמעותי, חשוב לבחור בקפידה את רופא השיניים שמולו יתבצע הטיפול, ולשים לב לאיכות הצוות הרפואי במרפאתו כמו גם לסוג הטכנולוגיה הדנטלית שבה הוא משתמש במסגרת הטיפולים הכירורגיים שהוא מבצע.

מהו תחום התמחותו של מי שמוגדר כמומחה כירורג לטיפולי שיניים?

רופא שיניים המוגדר כמומחה לכירורגיית פה ולסת, מתמחה בפועל בטיפול בכלל עצמות הפנים – החל מהמצח ועד הסנטר. מומחה כאמור לעיל, מוסמך לטפל במגוון סוגי חבלות בפנים, החל מחבלות שיניים ועד לשברים בעצמות הפנים ובכלל זה במצח, בעצמות הלחיים וכן בלסתות.

אילו טיפולים מומחה כירורג לטיפולי שיניים עשוי לספק?

במסגרת השירותים המוצעים בידי כירורג מומחה לפה ולסת, ניתן למצוא מגוון תתי התמחויות וביניהן:

  • טיפול במסות שפירות בפה ובלסת.
  • טיפול בגידולים סרטניים בפה או בעצמות הפנים.
  • אורתוכירורגיה – יישור של לסתות בולטות מדי, תיקון לסתות שהתפתחו בצורה בלתי תקינה או תיקון אסימטריה בפנים.
  • טיפול בבעיות במפרק הלסת ושרירי הלעיסה.
  • טיפול בבעיות הקשורות לבלוטות הרוק כגון חסימות וגושים שפירים או סרטניים.
  • טיפול במומים מולדים כדוגמת חיך שסוע.
  • ביצוע הליכים ניתוחיים בחלל הפה ובהם: עקירות שיניים, עקירת שיניים כלואות, נטילת ביופסיה, התקנת שתלים דנטליים, הרמת סינוסים, השתלת עצם, עיבוי עצם, התרה של "לשון קשורה", ניתוחים לעיצוב החניכיים, ועוד. 

מהם היתרונות בפנייה לטיפולי שיניים כירורגיים אצל כירורג מומחה לפה ולסת?

להלן שלושת היתרונות המשמעותיים ביותר בפנייה לטיפול שיניים כירורגי מול רופא כירורג המתמחה בכירורגיית הפה והלסת:

  1. ידע נרחב מאוד: במהלך 5 שנות התמחותם של כירורגים לרפואת פה ולסת, הם לומדים לעומק את סודות המקצוע ונכנסים לעובי הקורה, בכל הנוגע לספרות והמחקר העדכני בתחום כירורגיית הפה והלסת והפיתוחים המתקדמים ביותר בתחום. מתמחים בתחום זה מעבירים גם הרצאות מומחה במסגרת כנסים וסמינרים מקצועיים ולעיתים גם מדריכים סטודנטים במסלול לרפואת שיניים. כך הם נשארים עם האצבע על הדופק בכל הנוגע להתפתחויות בתחום רפואת הפה והלסת ומעודכנים תמיד בחידושים.
  1. ניסיון קליני עשיר: מומחים לכירורגיית פה ולסת מבצעים במסגרת התמחותם מאות עד אלפי הליכים כירורגיים ממגוון סוגים תחת הדרכתם ופיקוחם של מומחים בכירים בתחום – החל מעקירת שיניים "סטנדרטית" ועד לניתוחי פה ולסת מורכבים האורכים שעות ארוכות, כמו במקרה של הליך לכריתת גידול סרטני בחלל הפה או ניתוחים לשחזור עצמות הפנים. 
  1. יכולת טובה יותר להתמודדות עם סיבוכים פוטנציאליים ותופעות לוואי אפשריות: למרבה הצער, ניתוחי פה ולסת בדומה לכל הליך כירורגי, אינם חפים מאפשרות לסיבוכים ותופעות לוואי. אלו יכולים להתרחש גם בקרב מנתחים צעירים וגם בקרב המומחים הותיקים יותר בתחומם. היתרון הבולט בפנייה לכירורג מומחה מהתחום, טמון בעובדה שבמסגרת ההתמחות בבית החולים, רופא כזה מתמודד על בסיס יומיומי עם מגוון סיבוכים וכך צובר מיומנות רבת ערך בהתמודדות יעילה עמם.

בשורה התחתונה

במאמר זה סקרנו את היתרונות בביצוע טיפולים כירורגים אצל מומחה לכירורגיית פה ולסת. אנו מקווים כי הבנתם והפנמתם את חשיבות הפנייה לבעל מקצוע המתמחה בסוג הטיפול שלו אתם זקוקים, לשם קבלת טיפול בסטנדרטים הרפואיים והאסתטיים הגבוהים ביותר. אחרי הכל, כשמדובר בבריאות הפה והלסת, אין מקום לטעויות מיותרות. לכן לא כדאי לכם להתפשר על פחות מהטוב ביותר.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן