עקירת שן בינה – כמה זה עולה ומתי יש בכך צורך?

עקירת שן בינה

עקירת שן בינה – כמה זה עולה ומתי יש בכך צורך?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם אתם נמצאים כרגע בסוף שנות העשרה או תחילת שנות העשרים שלכם, ייתכן שתצטרכו להתמודד עם החוויה הנפוצה אך המרתיעה של עקירת שן בינה. לא רק שההליך נושא על גבו משקל של מיתוסים ופחדים שונים, אלא הוא גם מלווה בשיקולים כספיים. כמה עולה עקירת שן בינה ומתי זה באמת נחוץ? במאמר הבא אנחנו מתעמקים בכל השאלות שאתם שואלים אותנו לגבי ההליך.

מהן שיני בינה ומדוע צריך לעקור אותן?

שיני בינה הן הסט השלישי של הטוחנות ומופיעות בדרך כלל בגיל ההתבגרות המאוחרת או בבגרות המוקדמת. לעתים קרובות שיניים אלו נחשבות ל"שרידים אבולוציוניים" אשר היו שימושיים עבור אבותינו שהיו זקוקים לכוח לעיסה נוסף עבור תזונה קשיחה. עם זאת, בעולם של היום, לעתים קרובות שיני הבינה שלנו מהוות יותר מטרד מאשר כלי הכרחי. בגלל חוסר מקום בפה, השיניים עלולות להיפגע, כלומר הן לא יכולות לגדול כראוי, מה שמוביל לכאבים, זיהומים אפשריים ואפילו שינוי במבנה השיניים. מסיבות אלו, רופאי שיניים ממליצים פעמים רבות על עקירת שן בינה, במיוחד אם צילומי הרנטגן מצביעים על סיבוכים עתידיים. עקירה בשלב מוקדם יכולה למנוע שורה של בעיות בבריאות השיניים בהמשך הדרך.

מה אפשר לאכול אחרי עקירת שן בינה?

לאחר העקירה, התזונה שלכם תצטרך כמה התאמות מיוחדות. צריכת תזונה נכונה לאחר עקירת שן בינה עלולה להישמע מסובכת, אבל היא חשובה מאוד לתהליך הריפוי שלכם. מאכלים רכים הם החברים הכי טובים שלכם בימים הראשונים לאחר ההליך. תחשבו על פירה, רסק תפוחים, מרק קר, יוגורט, גלידה ושייקים (ללא קשית – אסור לשתות מקשית אחרי העקירה). הימנעו ממזונות ומשקאות חמים שעלולים להחמיר את הנפיחות באזור הניתוח. התרחקו ממזונות קטנים וקשים כמו אגוזים ופופקורן שיכולים להיתקע חלילה באזור הרגיש. יש להימנע ממזונות חומציים ומתובלים, שכן הם עלולים לגרום לאי נוחות ולעכב את תהליך הריפוי. בחירה חכמה במאכלים הנכונים לאחר עקירת שן בינה תעזור לכם לרכך את תהליך ההחלמה שלכם ולהבטיח ריפוי מיטבי.

לעקור או לא לעקור שן בינה פגועה?

שיני בינה פגועות יכולות להיות מקור לכאבים וזיהומים משמעותיים. עם זאת, לא כל שיני הבינה המושפעות תמיד ידרשו עקירה. סביר להניח שרופא השיניים שלכם ימליץ על עקירה אם אתם חווים תסמינים כמו כאב, דלקת חניכיים או היווצרות של ציסטות (גושים כואבים בחניכיים). ניתן גם להמליץ על עקירה מונעת אם השן גורמת לצפיפות בפה או משפיעה על טיפולי יישור שיניים.

תכירו את ציר זמן הצמיחה של שיני בינה

בעוד שרוב השיניים שלנו משלימות את צמיחתן במהלך שנות חיינו המוקדמות, שיני בינה צומחות מאוחר. שיני הבינה בדרך כלל מופיעות בין הגילאים 17 עד 25 וייתכן שיחלפו מספר חודשים או אפילו שנים עד שהן יצמחו במלואן. ציר הזמן יכול להיות שונה אצל כל אדם ואפילו בין שיניים שונות באותו הפה. בגלל צמיחתן המאוחרת, הן עלולות לגרום לבעיות, במיוחד אם אין מספיק מקום בלסת כדי להכיל את השיניים החדשות. במקרים מסוימים, שן הבינה עשויה לא לבקוע בכלל ולהישאר מתחת לקו החניכיים. בדיקות שיניים סדירות וטיפולים עקביים יכולים לעזור לכם לעקוב אחר צמיחת שיני הבינה שלכם ולקבל טיפול מתאים בזמן במידה ומתעוררים סיבוכים.

כמה זמן יימשך הכאב לאחר העקירה?

אתם יכולים לצפות למידה מסוימת של אי נוחות או כאב למשך כ-2-3 ימים לאחר העקירה. עם זאת, אם תפעלו לפי הנחיות הטיפול שסופקו לכם על ידי רופא השיניים המומחה שלכם, תקופה זו יכולה להיות קצרה יותר. כאב מתמשך אחרי שבוע יכול להעיד על בעיה ובמקרה כזה חשוב להגיע לביקור מיידי במרפאת השיניים.

כמה עולה היום עקירת שן בינה?

קודם כל, באו נדבר במספרים. העלות של עקירת שן בינה עשויה להשתנות מאוד בהתבסס על מספר גורמים, עליהם נדון בהמשך. בממוצע, העלות לעקירה כירורגית של שן בינה עשויה לנוע בין 750 ל-1,200 ש"ח. מחירי העקירות יהיו בהתאם למיקום המרפאה בה אתם בוחרים לעבור את ההליך, למוניטין של הכירורג המומחה, לכמות השיניים שיש לעקור ולמצב שלהן. כשמדובר בטיפולי שיניים והמחירים שלהם, כדאי לכם לשקול לעבור את הטיפולים שלכם בטורקיה. שם תשלמו חצי או אפילו שליש מהמחיר שתשלמו בארץ. השתלת שיניים בטורקיה וטיפולים לשחזור אסתטיקת הפה הפכו פופולריים במיוחד.

מבט מקרוב על גורמים המשפיעים על העלויות

אלמנטים רבים משפיעים על העלויות של עקירת שן בינה. המיקום הגיאוגרפי הוא גורם משמעותי, מרפאות באזורים עירוניים ראשיים עשויות לדרוש מחיר יותר גבוה מאשר בערים קטנות. מורכבות היא היבט נוסף, שיני בינה אשר דורשות התערבות כירורגית יעלו יותר. מלבד העקירה עצמה, ישנן עלויות פוטנציאליות נוספות, כגון צילומי רנטגן, ייעוץ והרדמה. ייתכן שתצטרכו גם תרופות לשיכוך כאבים ואנטיביוטיקה כדי למנוע זיהום, מה שמוסיף לעלות הכוללת. אם אתם מעוניינים בטיפולי שיניים אסתטיים ומתלבטים, טיפול כתר זירקוניה מחיר משתלם יחסית לתועלת של הטיפול.

 עקירת שן בינה בישראל לעומת טורקיה

כשמדובר בטיפולי שיניים, המיקום הגיאוגרפי יכול להשפיע באופן משמעותי על העלות הכוללת. עקירת שן בינה אינה יוצאת דופן. בעוד שאתם יכולים לצפות לשלם מחיר יקר יחסית עבור שירות זה בישראל, טורקיה מציעה את אותו הליך בשבריר מהעלות, עם בונוסים כמו ייעוץ חינם ועוד. אבל אל תתנו למחיר הנמוך להטעות אתכם לחשוב שאתם מתפשרים על איכות. טורקיה ידועה בתשתית רפואית מתקדמת ואנשי מקצוע מיומנים בתחום רפואת השיניים.

לסיכום

תהליך עקירת שן בינה הוא אחד מאותם אירועים חשובים בחיים שרוב האנשים מעדיפים להימנע מהם, אך הוא הכרחי לשמירה על בריאות אופטימלית. אמנם העלויות עשויות להשתנות, אבל כדאי שתדעו למה עליכם לצפות. הדבר החשוב ביותר הוא להתייעץ עם רופא מומחה במרפאה מקצועית על מנת לקבוע את שיטת הטיפול הטובה ביותר עבורכם.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן