פתרונות לרגישות בשיניים

פתרונות לרגישות בשיניים

פתרונות לרגישות בשיניים

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

האם אי פעם חשתם כאב או אי נוחות תוך כדי אכילת גלידה, שתיית משקה קר או לגימת מרק חם? אם כן, אתם לא לבד. בעוד שכאב הנגרם על ידי מזון חם או קר יכול להיות סימן לכך שיש לכם חור בשן או שאתם סובלים מחורים בכמה שיניים, התחושה הזו נפוצה למעשה, גם בקרב אנשים שיש להם שיניים רגישות. במדריך שלפניכם נסביר מה מאפיין את אותה רגישות בשיניים, ממה היא יכולה לנבוע ובהתאם לכך – אילו פתרונות לרגישות בשיניים יכולים לסייע לכם.

מה מאפיין רגישות בשיניים וכיצד היא מטופלת?

רגישות שיניים היא בדיוק כפי שהיא נשמעת: כאב או אי נוחות בשיניים כתגובה לגירויים מסוימים, כמו טמפרטורות חמות או קרות. זו עשויה להיות בעיה זמנית או כרונית, והיא עלולה להשפיע על שן אחת, מספר שיניים או כל השיניים גם יחד. יכולות להיות לכך מספר סיבות שונות, אך רוב המקרים של שיניים רגישות מטופלים בקלות עם שינויים קלים למדי בהרגלי השמירה על היגיינת הפה.

מה גורם לשיניים רגישות?

לחלק מהאנשים יש באופן טבעי שיניים רגישות יותר מאחרים משום שיש להם שכבת אמייל דקה יותר. האמייל הוא השכבה החיצונית של השן המגנה עליה. במקרים רבים, ניתן לשחוק את האמייל של השן בעקבות צחצוח שיניים אגרסיבי מדי עם מברשת שיניים בעלת סיבים קשיחים או חריקת שיניים לילית. אולם גם אכילה או שתייה קבועה של מזונות ומשקאות חומציים, כמו גם רפלוקס חומצי שגורם למיצי עיכול לעלות מהקיבה והוושט לחלל הפה, עלולים לשחוק את ציפוי האמייל של השיניים לאורך זמן. זאת בדומה לבעיות שגורמות להקאות תכופות – כולל שיתוק קיבה (גסטרופרזיס) ובולימיה.

אולם מלבד אלו, ישנן גם בעיות שיניים וחניכיים שונות, שעלולות להוביל לרגישות מוגברת בשיניים:

  • נסיגת חניכיים עלולה להשאיר חלקים מהשן חשופים ובלתי מוגנים, וגם לגרום לרגישות.
  • עששת, שיניים שבורו , שיניים סדוקות וסתימות או כתרים שחוקים, עלולים כולם להשאיר את הדנטין של השן חשוף, ולגרום לרגישות שיניים מוגברת. אם זה אכן המצב אצלכם, סביר להניח שתרגישו רגישות רק בשן או אזור מסוים בפה שלכם ולא בכל השיניים.

בנוסף, השיניים שלכם עשויות להיות רגישות יותר באופן זמני בעקבות טיפולי שיניים מסוימים כמו סתימה, הנחת כתר או הלבנת שיניים. במקרה זה, הרגישות תהיה מוגבלת גם לשן אחת או לשיניים המקיפות את השן שעברה את טיפול השיניים. אל דאגה – זה אמור לחלוף מאליו לאחר מספר ימים.

כיצד מטפלים ברגישות בשיניים?

אם רגישות השיניים שלכם היא קלה יחסית, תוכלו לנסות לטפל בה בעזרת תכשירים שונים הנמכרים ללא מרשם, למשל:

  • שטיפת פה ללא אלכוהול – אם אתם משתמשים במי פה, בחרו באופציה זו שגורמת לפחות גירוי בחלל הפה ובשיניים הרגישות מאשר מי פה המכילים אלכוהול.
  • מברשת שיניים רכה – כדאי להחליף את מברשת השיניים הקיימת שלכם במברשת רכה יותר, ולהקפיד על צחצוח עדין יותר. מברשות שיניים רכות יסומנו ככאלו.

לרוב ניתן לצפות לשיפור בתוך כשבוע. אולם אם הטיפולים הביתיים לא עוזרים, כדאי לפנות לרופא השיניים שלכם. לעיתים רופאי שיניים מספקים למטופלים סובלים משיניים רגישות משחה מאלחשת עם או בלי פלואוריד.

כאשר נוצרת רגישות בשיניים – יש להתאים את הפתרון לשורש הבעיה

במידה ורגישות השיניים שלכם היא תוצר של בעיית שיניים, חניכיים או לסת, כגון חורים, עששת, ריקבון או דלקת – חשוב מאוד לטפל בשורש הבעיה מול מרפאת השיניים שלכם לפני שהיא תחמיר אף יותר. 

באם מקור הבעיה הוא בבעיה רפואית אחרת, כמו חומציות יתר של הקיבה או בעיה נפשית כגון בולימיה שגורמת להקאות מרובות, יש לפנות לרופאים המתאימים על מנת לטפל בה בהקדם. בחומציות יתר של הקיבה למשל, ניתן לטפל בעזרת כדורים סותרי חומצה. בבולימיה – בעזרת כדורים פסיכיאטריים או טיפול התנהגותי קוגניטיבי, במקרים מסוימים.

פתרונות לבעיות פה ולסת הגורמות לרגישות בשיניים

אם הרגישות בשיניים היא תוצר של נסיגת חניכיים, ניתן לטפל בנסיגת החניכיים על ידי צחצוח עדין יותר ושמירה על היגיינת הפה בשגרה. במקרים של רגישות אינטנסיבית ואי נוחות עקב נסיגת חניכיים חמורה, רופא השיניים שלכם עשוי להמליץ ​​​​על הליך להשתלת חניכיים. הליך זה כולל לקיחת רקמה מהחיך והנחתה מעל השורש החשוף כדי להגן על השן.

היה ומקור הבעיה הוא חריקת שיניים, לעיתים ניתן למתן את ההרגל בשעות היום על ידי פיתוח מודעות לכך. בנוסף, הפחתת מתח וקפאין לפני השינה יכולה גם היא לעזור לכם להימנע מחריקת שיניים בלילה. אם זה לא עובד, תוכלו להשתמש בסד לילה לשיניים כדי למנוע את שחיקת השיניים.

בשורה התחתונה

אם רגישות השיניים שלכם מקשה עליכם באכילה ובשתייה, דברו עם רופא השיניים שלכם על מציאת פתרון. כמו כן, יש הרבה משחות שיניים ומי פה המיועדות לשיניים רגישות הזמינות ללא מרשם רופא. אם אלה מתבררים כלא יעילים, כדאי גם לקבוע תור לרופא השיניים שלכם כדי לשלול אפשרות לחורים או נזק פוטנציאלי לשורש כדי שתוכלו לקבל טיפול במהירות ולמנוע סיבוכים מיותרים.

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על טיפולי שיניים

סיפורי לקוחות

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק שלנו!

הקהילה האיכותית בישראל לטיפולי שיניים בטורקיה

ציפויי חרסינה לשיניים – הטרנד שכבש את העולם, מעודכן ל- 2021

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Call Now Buttonחייגו עכשיו לייעוץ מיידי דילוג לתוכן